عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح پنجشنبه

شاکی‌ها، راضی مرتضوی، ناراضی

مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح یکشنبه

اقتدای دوباره اصلاح‌طلبان به عالیجناب سرخپوش!

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون جایی برای اتومبیل‌ها نیست،هشدار آیت‌الله سیستانی درباره حوادث اخیر عراق،گوشت 3 هزار تومان ارزان شد،اقتدای دوباره اصلاح‌طلبان به عالیجناب سرخپوش!،مزایای قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی،رانت64هزارمیلیارد تومانی واردکنندگان،هفت عامل نوسان رشد اقتصادی و.. که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۵۷۹۶۱
اقتدای دوباره اصلاح‌طلبان به عالیجناب سرخپوش!

سیاست روز:اقتدای دوباره اصلاح‌طلبان به عالیجناب سرخپوش!

در شرایطی که کمتر از ۱۰ روز دیگر تا شروع ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی است، همچنان و هر روز از گزینه های مختلفی برای حضور در این عرصه نام برده می شود.

در کنار جریان موسوم به اصولگرا که هر روز یک نفر جدید را اصطلاحا رو می کند و همواره بر تعداد افرادی که یا ائتلاف می‌کنند و یا به نفع هیچکس کنار نمی کشند، در اردوگاه اصلاح طلبان هم اوضاع چندان آرام نیست. اختلاف اصلاح‌ طلبان که از چندی پیش با کاندیداتوری شریعتمداری، عارف، روحانی و کواکبیان علنی‌تر شده، این روزها با پا گذاشتن گزینه‌های دیگر به عرصه انتخابات، جدی‌تر شده است. در روزهای اخیر برخی منابع خبری از توافق نهایی اصلاح طلبان روی اسحاق جهانگیری برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.

آنطور که سایت‌های خبری گزارش داده‌اند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن پذیرش جهانگیری به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود، به اصلاح‌طلبان وعده داده است که حجت‌الاسلام حسن روحانی را از کاندیداتوری منصرف خواهد کرد.

در حال حاضر، محمدرضا عارف، حسن روحانی، مصطفی کواکبیان و محمد شریعتمداری به نمایندگی از جریان اصلاح‌طلب، رسماً داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند.

محمدرضا عارف، معاون اول دولت سید محمد خاتمی است؛ حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت اصلاحات و از چهره‌های نزدیک به هاشمی رفسنجانی، محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت خاتمی و مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم.

عارف در دانشگاه صنعتی شریف تهران گفته بود: اگر چنانچه خاتمی به عرصه انتخابات ورود پیدا کند، قطعا تمام فعالیت‌ها و ستاد انتخاباتی خود را در اختیارش می‌گذارم و به نفع او کنار خواهم کشید.

حسن روحانی در همان روز نخست اعلام کاندیداتوری‌اش اعلام کرد که به نفع هیچ کس کنار نخواهد رفت. او در جمع خبرنگاران گفته بود که هاشمی رفسنجانی و خاتمی قطعا کاندیدا نخواهند شد.
از سوی دیگر، مصطفی کواکبیان هم در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که آیا امکان کنارگیری به نفع هاشمی از سوی شما وجود دارد، گفته است، "صد در صد به نفع کسی کنار نمی روم. "

محمد شریعتمداری هم که ۸ سال در دولت خاتمی وزیر بوده، گفته که فقط در صورت کاندیداتوری خاتمی‌، هاشمی، ناطق یا سید حسن خمینی، به نفع آنها کنار خواهد رفت اما به غیر از این ۴نفر، به نفع فرد دیگری از کاندیداتوری انصراف نخواهد داد.

از سوی دیگر، محسن مهرعلیزاده که در دولت اصلاحات معاون رئیس جمهور بوده، هم گفته که از بین همه کسانی که مطرح هستند، نظر خاتمی در مورد کاندیداتوری من بیشتر از بقیه افراد است.

در میان چهره‌های اصلاح‌طلب، برخی چهره‌ها که زمانی نزدیک‌ترین افراد به خاتمی محسوب می‌شدند، امروز دیگر از خاتمی حمایت نمی‌کنند. حجت‌الاسلام علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی در این طیف قرار دارد.

او می‌گوید، " امکان ندارد بتوان آقای روحانی را مرعوب کرد یا اینکه کلاه سر ایشان گذاشت" آقای یونسی معتقد است که حسن روحانی تنها کاندیدایی است که می‌داند چه می‌کند و چه مسئولیتی را می‌پذیرد و برنامه‌اش را هم آماده کرده است. وی این سخنان را در دیدار با اعضای حزب اسلامی کار یکی از احزاب زیر مجموعه شورای هماهنگی اصلاحات بیان کرده است. حزبی که خود رسما از "حسین کمالی" برای حضور در انتخابات اعلام حمایت کرده است.

اما نظر حزب اعتماد ملی به عنوان یکی از احزاب شاخص اصلاح‌طلب چیز دیگری است. مجید نصیرپور، عضو ارشد این حزب به خبرگزاری ایلنا گفته که، "روحانی به عنوان یکی از اصلاح طلبان پایگاه خاص خود را دارد اما در برابر کاندیداهای دیگر در احزاب مختلف بر این باوریم که وی حداقل رای را می‌تواند کسب کند."

اما داستان اختلافات به همین جا ختم نمی‌شود. برخی‌ از اصلاح طلبان همچنان بر روی هاشمی نظر دارند، و برخی دیگر هم تمایلی به حضور مجدد او به عنوان نماینده اصلاح طلبان ندارند.
گرچه شخص آقای هاشمی رفسنجانی هنوز درباره نامزدی خود به طور قطع نظر نداده است اما دیدارها و فعالیت‌های وی در این زمینه به چشم می‌خورد.

علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی هم گفته است: حسن روحانی با تشویق و حمایت کامل هاشمی رفسنجانی وارد عرصه انتخابات شده و در صورت ورود هاشمی صحنه انتخابات را ترک می‌کند.

سعید حجاریان که همواره به عنوان نظریه پرداز جبهه اصلاحات مطرح بوده در گفتگویی درباره انتخابات گفته است: خاتمی قطعاً نمی آید و در اصل حاکمیت اجازه ورود به ایشان نمی‌دهد.
اصلاح طلبان که همواره از ورود آقای خاتمی به عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری بیم داشته‌اند اکنون نیز بر روی نیامدن وی مانور می‌دهند و دلایلی را از جمله احتمال رد صلاحیت وی مطرح می‌کنند اما اصلی‌ترین دلیل آنها می‌تواند عدم اقبال عمومی به خاتمی باشد.

به همین خاطر است که در کنار خاتمی، هاشمی رفسنجانی را هم یکی از گزینه‌های خود در نظر دارند. اما این که آیا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازی اصلاح طلبان ایفای نقش کند، همچنان در ابهام است.

در مصاحبه سعید حجاریان که در یک سایت وابسته به اصلاح طلبان منتشر شده و قرار است متن کامل آن نیز به زودی منتشر شود به نقل از وی نوشته است: اما آقای هاشمی دقیقه ۹۰ وارد عرصه انتخابات می شود و تمام معادلات را بر هم می ریزد و من معتقدم ایشان حائز اکثریت آرا می شود.

این سخنان حجاریان در حالی مطرح می‌شود که روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکنون بارها اعلام کرده برای انتخابات آینده ریاست جمهوری داوطلب نخواهد شد.
اما اظهارات یکی از نظریه پردازان جناح اصلاح طلب باعث می شود تا فلاش بکی به گذشته داشته باشیم.

حمله به هاشمی در قالب عالیجناب سرخ پوش
با ثبت نام هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس ششم در آذر ماه ۸۷ شوکی بزرگ به جبهه دوم خرداد و به خصوص حزب (منحله) مشارکت وارد شد. آنان که می خواستند هاشمی به مجلس راه نیابد تا مانعی بر سر راه مشارکتی ها برای تسخیر مجلس ششم نباشد دست به شیوه های گوناگون از جمله ترور شخصیتی و اتهام زنی به وی شدند تا با این کار دست هاشمی از رسیدن به مجلس کوتاه بماند.

اکبر گنجی نویسنده فعال حزب مشارکتی در کتاب "عالیجناب سرخپوش، عالیجنابان خاکستری" چنین می نویسد.: آقای هاشمی و کارگزاران با این که به پایگاه اجتماعی و مشروعیت دوم خردادیان نیاز دارند، هیچ گونه انتقادی را از ایشان بر نمی‌تابند. اگر ایشان بر کرسی ریاست مجلس تکیه زند، با چنین شخصی چه نوع رابطه‌ای می‌توان برقرار کرد؟ آیا هاشمی رفسنجانی غیر از تبعیت محض نوع دیگری از رابطه را به رسمیت می‌شناسد؟ اصلاح طلبان کسانی اند که در سخنرانی هایشان هاشمی را عامل همه گرفتاریها می دانند و معتقدند وی کسی نیست که به سادگی حیات سیاسی اش را ازدست بدهد و وی را عامل تمام گرفتاریهای اقتصادی،سیاسی،اجتماعی و فرهنگی کشور می دانند.

اصلاح طلبان با طرح اتهامات مختلف از جمله وقوع قتل های متعدد و دیکتاتور بودن هاشمی سعی در این داشتند تا از حضور وی در مجلس ششم ممانعت به عمل آورند اما به رغم این تبلیغات مسموم وی رتبه سی ام منتخبین تهران را کسب کرد اما به خاطر همین سم پاشی های اصلاح طلبان هم که علیه او بود و هم علیه انقلاب از سمت نمایندگی انصراف داد.

تاکتیک حمایت از هاشمی
بعد از مدتی استفاده اصلاح طلبان از بدترین شیوه ها و مجبور کردن هاشمی به ترک صحنه سیاسی آنها به هاشمی روی آورند اما این حمایت تاکتیکی بود؛ اصلاح طلبان که بعد از مجلس ششم، در مجلس هفتم و انتخابات شورای شهر شکست خوردند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ در دور اول از معین حمایت کردند اما وی نیز نتوانست آرای چندانی کسب کند. اینجا بود که اصلاح طلبان تداوم گفتمان شکست خورده شان را در حمایت از هاشمی در دور دوم دیدند و در حقیقت دشمن دیروزین تبدیل به دوست امروزین شد و تمام تلاششان را صرف غلبه هاشمی بر احمدی نژاد کردند؛ اصلاح طلبان در این زمان حرف زدن از تحریم را خیانت به آزادی می دانستند. اصلاح طلبان معتقد بودند که آنچه درباره آن حرف می زنیم «هاشمی» نیست «موقعیت هاشمی» است. همان عامل موازنه ای که مانع از باخت مطلق ما در مرحله اول شد، همان عامل موازنه ای که با وجود آنکه برخی از ما او را دوست نداریم و به چوب نقد او را راندیم اکنون به تنها گزینه ما تبدیل شده است.

حامیان جریان دوم خرداد می گفتند نقد هایمان بر هاشمی را می توانیم از هفته آینده شروع کنیم روزی که مطمئن هستیم رئیس جمهور کسی نیست که پس از انتقاد از او آینده ای را پیش روی خود نبینیم. شورای هماهنگی دوم خرداد در تیر ۸۴ به امید فرار از ورطه شکست سیاسی اینگونه بیانیه می دهد:"جبهه اصلاحات برای مقابله با تحجر و واپسگرایی دینی، جلوگیری از انسداد سیاسی، تحقق حقوق مدنی و آزاد‌های سیاسی و اجتماعی و پرهیز از تنش در روابط بین‌المللی، در مرحله دوم انتخابات از هاشمی رفسنجانی حمایت می‌کند."

این ها نشان می د هد که جبهه اصلاحات برای آنکه خود را در بازی نگه دارد و یکسره از آن خارج نشود پس از کروبی و معین که در دور اول رای کافی را نیاوردند به هاشمی، به عنوان خاکریز آخر روی آوردند و از وی حمایت تاکتیکی کردند. هرچند که اگر هاشمی رای نیاورد و اصلاح طلبان در خاکریز آخر نیز شکست می خورند.

وحدت در نظر و عمل
با آغاز سال ۸۸ فعالیت های انتخاباتی برای انتخابات دهم ریاست جمهوری روز به روز رونق می گرفت و علایق و سلیقه های مختلف در کشور در قالب گروه های مختلف آرایش انتخاباتی می گرفتند، اکبر هاشمی رفسجانی نیز به عنوان یکی از تاثیرگذاران این عرصه در دیدارهای مختلف خود با گروه ها و جریانهای مختلف بی طرفی (ظاهری) خود را حفظ و فقط بر اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید می نمود و می گوید حضور گسترده مردم پیام مهمی را به جهانیان می دهد.

اما آنچه که ورای این ظاهر بی طرفانه را نمایان می سازد، علاوه بر فعالیت فرزندان آقای هاشمی در ستاد های کاندیدای اول اصلاح طلبان، گفته های خود اصلاح طلبان است که حکایت از حمایت هاشمی از اصلاح طلبان در مقابل احمدی نژاد دارد. در این دوران اصلاح طلبان معتقد بودند آقای هاشمی از هر فرد و نیرویی که در پی اصلاح نظام باشد حمایت می‌کند و چون میر حسین موسوی نیز به دنبال همین امر است وی حمایت هاشمی را با خود دارد.

حسین مرعشی در خصوص نظر هاشمی در انتخابات اینگونه می گوید :" در جلسه ای که با آقای هاشمی داشتیم ، ایشان به ما تکلیف کرد که باید زیر بیرق موسوی بروید . امسال من یک جهاد و رسالت دارم، و آن هم برداشتن احمدی نژاد است."

این نشان می دهد که اصلاح طلبان و هاشمی در این دوره به یک وحدت نظر رسیده اند و آنهم به خاطر کاندیدای رقیب بوده است که این دو را به وحدت نظر و وحدت عملکرد رسانده است. در واقع شاید هاشمی به موسوی و جریان اصلاحات تمایل درونی نداشت اما اختلافات شدید وی با احمدی نژاد باعث حمایت وی از کاندیدای اصلاحات شد، اختلافاتی که اکنون بعد از گذشت دو سال بسیار کمرنگ شده است.

دولت وحدت ملی
ریاست جمهوری دوره یازدهم مقطعی دیگر است برای اینکه ما بتوانیم در آن به بررسی رابطه سردار سازندگی با جریان اصلاحات بپردازیم در زمان کنونی برای طرحی که مطرح شده است طرح"دولت وحدت ملی" است ،هاشمی معتقد است که قبلا این طرح در نسخه ای کوچکتر در دولت بعد از جنگ انجام گرفته است. بنا به نظر وی این طرح باید با هماهنگی تمام جریان‌های موثر در انقلاب شکل بگیرد.

اما هنوز معلوم نشده است که این نیروهای موثر در انقلاب چه کسانی هستند؟ آیا هدف از طرح وحدت ملی راه باز کردن برای ورود کسانی است که در فتنه ۸۸نمره قبولی نگرفتند؟ هرچند جزئیات این طرح هنوز مشخص نشده اما این طرح نباید راه را برای اصلاح طلبانی باز نماید که کبریت سوخته اند و هنوز از اعمالشان در جریان وقایع بعد از انتخابات توبه نکردند و از مردم عذر خواهی نکردند نمی توانند در قالب دولت وحدت ملی یا ائتلاف، خود را نماینده ملت جا بزنند.

با بررسی عملکرد دوگانه اصلاح طلبان در مقابل آقای هاشمی و تفاوت برخورد اصلاح طلبان با وی می توان دریافت که آنان نه به خاطر خود هاشمی بلکه به خاطر حضور تفکراتشان و در عرصه رقابت بودن به وی روی می آورند و زمانی که به خواسته هایشان می رسند، وی را عالیجناب سرخپوش یا دیکتاتور و یا عامل اصلی تمام گرفتاریهای کشور می خوانند و زمانی که به وی نیاز دارند می گویند منظورمان از عالیجناب، هاشمی نبوده است.

حالا در فاصله ای اندک تا انتخابات خرداد پیش رو، باید دید آقای هاشمی در مقابل اصلاح طلبان چه تاکتیکی را پیاده خواهد کرد. آیا به آنها اعتماد می‌کند و آنچه آنان می خواهند را عملی می کند یا نه؟

جام جم

رهبر معظم انقلاب:نامزدها وعده غیر واقعی ندهند
خودروسازان قانون استاندارد سازی را دور می‌زنند
جایی برای اتومبیل‌ها نیست
کی روش:3 بازی اینده حکم مرگ و زندگی دارد

کیهان

رهبر انقلاب در دیدار پرشور هزاران تن از کارگران:رئیس جمهور آینده باید صاحب برنامه و به دور از حاشیه سازی باشد
دولتخواه: معوقات مستمری بگیران تامین اجتماعی ماه آینده پرداخت می شود
تقلب انتخاباتی اوباما و هیلاری کلینتون در سال 2008 تایید شد
وداع مردم قدرشناس تهران با نویسنده پیشکسوت انقلاب

خراسان
     
بیانات رهبر انقلاب درباره معیارهای انتخاب رئیس جمهور
طرح ممنوعیت فروش مواد خام معدنی در انتظار تصمیم مجلس
هدف گذاری تجارت ۳۵ میلیارد دلاری ایران و ترکیه تا ۲ سال آینده
وعده برخی کاندیداها برای ارائه و انتشار مکتوب برنامه های خود

جمهوری اسلامی

رهبر انقلاب در دیدار با کارگران:رئیس جمهور آینده باید شجاع، صاحب برنامه، بدور از حاشیه‌سازی و تشویش‌آفرینی باشد
هشدار آیت‌الله سیستانی درباره حوادث اخیر عراق
پرداخت افزایش 25 درصدی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از خرداد ماه
727 روز از رونمایی گذشت؛ خبری از کارت خرید کارگران نیست!

ابرار

 فرمانده نیروی دریایی سپاه:تمام تجهیزات آمریکایی ها در خلیج فارس در تیررس است
نشست نمایندگان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با آمانو درباره نیروگاه بوشهر
بادامچیان : برخی کاندیداهای احتمالی رجل مذهبی نیستند
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت:امان بدهند، اسم ریز و درشت تخریبگران اقتصادی را می‌دهم

رسالت

نگرانی آیت الله سیستانی نسبت به آینده عراق
ویژگی های رئیس جمهور آینده از نگاه رهبر انقلاب
ارز مرجع از کالاهای اساسی حذف نمی‌شود
باقری لنکرانی:کاندیدای دولت حتی یک موضع گیری علیه فتنه نداشت

قدس

رهبر معظم انقلاب تبیین کردند؛ویژگی‌های مطلوب رئیس جمهوری آینده
نبایدهای رئیس جمهور هفتم
گوشت 3 هزار تومان ارزان شد
موشک بالستیک ایران رونمایی می شود

سیاست روز

رهبر انقلاب: کشور نیازمند رئیس‌جمهوری به دور از حاشیه است
اقتدای دوباره اصلاح‌طلبان به عالیجناب سرخپوش!
کارنامه ضعیف میراث فرهنگی در دوره ای که گذشت
خروج هگل از سایه

تهران امروز

رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران کارگر تبیین کردند؛ویژگی‌های رئیس‌جمهور مطلوب
هجمه صدای آمریکا به قالیباف
پیامدهای نصف‌شدن ارزش پول ملی
شاخصه‌های رئیس‌جمهور مقاوم

وطن امروز

رهبر انقلاب در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید تبیین فرمودند؛ویژگی‌های رئیس‌جمهور اصلح
خطر بی‌ثباتی در عراق؛هشدار آیت‌الله سیستانی
وقت‌کشی غرب برای به تأخیر انداختن مذاکرات
بچه‌آزاری در مدارس آمریکا و کانادا

حمایت

 تاکید رهبر معظم انقلاب بر توصیه همیشگی‌شان به روسای جمهوری:روسای جمهوری از ایجاد تشویش بپرهیزند
سرلشکر صفوی مطرح کرد؛تلاش دشمن برای ایجاد تنش انتخاباتی
مولفه‌های قانونی بانکداری بدون ربا
مزایای قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی

آفرینش

رهبر معظم انقلاب:انتخابات در وقت مقرر انجام خواهد گرفت
رئیس جمهور:ایران و ترکیه دارای منافع و دشمنان مشترکی هستند
برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پزشکی از 9 خرداد
وزیر امور خارجه:اشتون سریع‌تر نتیجه رایزنی‌با پایتخت های 1+5 را اعلام کند

مردم سالاری

تاکید مجدد رهبری بر حضور همه سلایق در میدان انتخابات
سپاه هیچگونه دخالتی در انتخابات نداشته و ندارد
تعارض بین وضعیت اقتصادی و وعده‌ها مشهود است
سرانجام افزایش مرخصی تحصیلی مادران دانشجو

شرق

گفت‌وگوی «مهدی زارع» با «بهرام عکاشه»؛ما به وزارتخانه زلزله‌شناسی نیاز داریم
انتقاد نماینده ولی فقیه در سپاه از سخنان احمدی‌نژاد:سپاه بیشترین کمک را به دولت کرد
مقام‌ معظم رهبری تشریح کردند؛خصوصیات رییس جمهوری مطلوب
رانت64هزارمیلیارد تومانی واردکنندگان

آرمان

معصومه ابتکار در گفت‌و‌گو با آرمان:اصلاح‌طلبان سیاست‌ انتقام‌گیری ندارند
کنکور در سال 98 هم حذف نمی‌شود
نیمی از دلارهای نفتی صرف واردات شد
رهبر معظم انقلاب:کاندیداها بدانند عرصه مدیریت اجرایی کشور یعنی چه

بهار

توصیه مقام معظم رهبری به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری:وعده غیرمنطقی به مردم ندهید
محمدرضا عارف:پاسخگوی نیاز مردم نیستند ادعای مدیریت جهان دارند
سردار صفوی:آمریکا می‌خواهد پیش از انتخابات ایران «اسد» را سرنگون کند
پلیس در تعیین مجازات‌ نمی‌توانددخالت کند

قانون

د‌اریوش مهرجویی درباره نامزدی در انتخابات شوراها:مشغله‌ام زیاد است منصرف شده‌ام
رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ در دیدارکارگران د:انتخابات در وقت مقرر برگزار خواهد شد
انصراف متقاضیان حج به دلیل افزایش هزینه‌ها
واکاوی کارایی احتمالی نامزدهای انتخابات شوراها!

ابتکار

یارانه‌ها روی میز «مزایده» نامزدها
رهبر معظم انقلاب:کاندیداها بدانند مدیریت اجرایی کشور یعنی چه
گریز احمدی نژاد به استیضاح وزیر کار
سلاح شیمیایی اسم رمز است

دنیای اقتصاد

هفت عامل نوسان رشد اقتصادی
تغییر در ترکیب صادرات ایران
ویژگی 31 کرسی پارلمان تهران    
مقام معظم رهبری تبیین کردند؛ویژگی‌های رییس‌جمهور آینده   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
۰
۰
شما دارید اتحاد بین هاشمی و اصلاح طلبان را بهم میزنید .درسته اصلاح طلبان به هاشمی لقب عالیجناب سرخ پوش را دادند ولی تهمت فساد اقتصادی كه بدتره كه اصولگرایان به هاشمی دادند تازه 2 نفر از خانوادشو با پرونده قضایی به زندان بردند. چو بهمن شود تاجدار به یادآورد خون اسفندیار
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
۰
۰
انصافا كدام گروه هاشمی را بیشتر كوبیدند ؟ اگه از خود هاشمی بپرسید دیگه این تیترو نمیزنید
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
۰
۰
این چه مطلبی نوشتید! هیچوقت نتونستید جایگاه وحرمت شخصیت های بزرگ انقلاب چون اقای هاشمی حفظ كنید.
حیان
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
مهترین دستاورد دولت كه در دولت های قبلی نبود پیشرفت چشمگیر در زمنیه ی هتك حرمت شخصیت های بزرگ انقلاب و بی اعتباری آن در سطح بین المللی بود.
غریبه
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
۰
۰
عامل همه بد بختی های ما وگرفتاریهای ما هاشمی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها