وکیل فرانسوی در دیدار با معاون وزیر ارشاد:

هالیوود را وادار به عذرخواهی از ایران می‌کنیم

وکیل «روژه گارودی»: حامی مردم ایران در مقابل دروغ‌پردازی‌ها هستم

شکایت ایران از شعبده هالیوود در سینما فلسطین

همایش «شعبده هالیوود» عصر روز دوشنبه در سینما فلسطین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شرایطی برگزار شد که حاصل آن برای بسیاری جالب و قابل تامل بود. در پایان این همایش نامه‌ای به کمیساریای عالی شورای حقوق بشر امضا شد. وکیل روژه گارودی هم درباره پذیرفتن وکالت پیگیری پرونده شکایت ایران از هالیوود سخن گفت. همچنین یکی دیگر از نکات جالب توجه این همایش حضور بدل «بن افلک» کارگردان فیلم سینمایی «آرگو» در سالن بود.
کد خبر: ۵۴۹۲۰۸

به گزارش جام‌جم، همایش بین‌المللی «شعبده هالیوود» به بهانه تولید فیلم تحریف شده «آرگو» با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، الیزابت کوتان پیر (وکیل فرانسوی روژه گارودی)، نادر طالب‌زاده، ابوالقاسم طالبی، سیداحمد میرعلایی، محمد باشه‌آهنگر، محمودگبرلو و جمعی از اصحاب رسانه در سینما فلسطین برگزار شد.

دفاع در برابر دروغ‌پردازی‌های آمریکا

در ابتدای این همایش، «الیزابت کوتان پیر» وکیل فرانسوی پرونده شکایت ایران از هالیوود با بیان این‌که در تمام پرونده‌هایش به مبارزه با بی‌عدالتی و امپریالیسم پرداخته است، گفت: همیشه وکالت افرادی را که قربانی صهیونیسم بوده‌اند و در راه حمایت از فلسطین قرار داشته‌اند پذیرفته‌ام. من وکیل «روژه گارودی» بودم که مشکلات و رنج‌های بسیاری را متحمل شد.

او افزود: من یک فرانسوی هستم و از منافع کشورم مقابل صهیونیسم دفاع می‌کنم، اما آنها قدرت را در کشورم به دست گرفته‌اند و بر رهبرانش تسلط یافته‌اند. در جریان دفاع از گارودی لابی‌های صهیونیسم ما را تحت فشار قرار داد، آن هم علیه نویسنده‌ای که قرن بیستم را تحت تاثیر قرار داده بود و با انتشار آخرین اثرش بیشترین دشمنی‌ها را برانگیخت.

کوتان پیر با اشاره به پرونده شکایت از هالیوود تاکید کرد: در این پرونده از ایران در مقابل فیلم‌هایی که هالیوود برای تخریب چهره ایران می‌سازد دفاع خواهم کرد. اعلام جایزه «آرگو» توسط میشل اوباما به همه نشان داد که ساخت چنین فیلم‌هایی کاملا سیاسی است.

او ادامه داد: من در کنار مردم ایران هستم و افکار مردم جهان را نسبت به واقعیت مردم ایران آگاه خواهم کرد. شیوه پخش «آرگو» در جهان نشان می‌دهد که وابسته به صهیونیسم است، چون در فرانسه توسط یک پخش‌کننده صهیونیست اکران شد که مادر او هم با لابی صهیونیست‌ها، آرگو را در آلمان اکران می‌کند.

این وکیل فرانسوی با تاکید بر این‌که «آرگو» فیلمی ضدایرانی است و برای مخدوش کردن چهره ایرانیان ساخته شده، گفت: آنها می‌خواهند بگویند تروریسم مساوی با مسلمانان است و تروریسم یعنی ایران. من برای آزادی می‌جنگم و به افشای جریان‌های دروغ‌پرداز و محدودکننده آزادی خواهم پرداخت.

حسینی: مقابله با تولید آرگوها اولویت وزارت ارشاد است

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این همایش ضمن پرمحتوا خواندن انتخاب عنوان «شعبده هالیوود» برای این همایش گفت: هر ایرانی در هر جای دنیا با دیدن فیلم‌هایی که چهره واقعی ایران اسلامی را مخدوش می‌کند، واکنش نشان می‌دهد و علاقه‌مند به دفاع از سرزمین، فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران اسلامی است. هالیوود فقط نگرش ضدایرانی را رواج نمی‌دهد، بلکه اسلام‌هراسی را هم ترویج می‌دهد. فیلم‌های علیه اسلام و مسلمانان هم افراد آزادیخواه و منصف جهان را به فکر و واکنش وامی‌دارد.

حسینی افزود: آنها از سینما به‌عنوان یک ابزار همچون ساحره فرعون استفاده می‌کنند. ساحران فرعون ریسمان را به مار بدل می‌کردند و اینها با رسانه و هنر مردم را مرعوب می‌کنند. نظام سرمایه‌داری را گسترش می‌دهند و هر کس ایستادگی کرد با ابزار هنر، به جنگ آنها می‌روند. چه کشوری مستقل‌تر از جمهوری اسلامی ایران؟ طبیعی است این فیلم‌ها را بسازند؛ از «بدون دخترم هرگز» تا «آرگو» و دیگر فیلم‌هایی که در آینده خواهند ساخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقابله با چنین آثاری را جزو اولویت‌های وزارت ارشاد خواند و گفت: همان‌طور که رهبر فرزانه فرمودند، ما در این عرصه نباید انفعال داشته باشیم. ما می‌توانیم نقاط ضعف پرشمار آنها را برملا کنیم. عصبانیت غرب نشان می‌دهد که واقعیت انقلاب را پذیرفته‌اند و نمی‌توانند کتمان کنند.

او ادامه داد: با ساختن یک فیلم و دو فیلم نمی‌توانیم پاسخ دهیم، آنها نقاط ضعف بسیاری چون وقایع عراق و افغانستان دارند که پرداختن به آن همت والایی می‌طلبد. موضوع‌هایی چون تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و بیداری اسلامی، با اهتمام هنرمندان جای کار بسیار دارند. ضمن این‌که آثار قابل توجهی هم در جشنواره فیلم فجر داشتیم که گویای این امر بود.

حسینی گفت: نباید واقعه‌ای که نشانگر استیصال دشمن بوده، تبدیل به نقطه قوتش شود. با تسخیر لانه جاسوسی، هیمنه آمریکا شکست و عظمت پوشالی‌شان فرو ریخت. در «آرگو» چهره ایرانی‌ها ضد انسانی، ضد فرهنگ و بی منطق جلوه داده شده است؛در حالی که همه می‌دانند این اتفاق ازسوی جوانان برومند و دانشجویان رخ داده است. این همان جادوی فرعونی غرب است که باطل السحر آن را باید به دنیا عرضه کنیم.

او گفت: وقتی جایزه صلح نوبل را به اوباما می‌دهند، باید جایزه اسکار را هم به یک فیلم تحریف‌کننده تاریخ دهند. برماست تلاش بیشتری کنیم، همان‌طور که فیلم‌های شکارچی شنبه، 33 روز و فرشتگان قصاب ساخته شد و در محافل صهیونیستی حتی فرصت عرضه نداشت.

دروغ‌پردازی‌های سینمایی آمریکا درباره بن‌لادن

نادر طالب‌زاده، مستندساز و پژوهشگر هم در بخش دیگری از این همایش با بیان این‌که فیلم سینمایی «نیم ساعت بعد از نیمه‌شب» (کاترین بیگلو) مهم‌تر از «آرگو» است، گفت: دروغ‌پردازی این فیلم بیش از «آرگو» است، چون در این فیلم ماجرای دستگیری بن‌لادن و پرت کردنش به دریا عنوان می‌شود و دستگیری مضحک او را به تصویر کشیده است.

او افزود: در این فیلم به واقعه 11 سپتامبر که بن‌لادن دست‌داشتن در آن را تکذیب کرده، اشاره شده است. همچنین این فیلم در حالی ساخته شد که طبق شواهد او سال 2001 مرده است. من امیدوارم ایران با قابلیت جهانی که دارد این موضوع را در عرصه هنر مطرح کند.

در ادامه بخش‌هایی از گفت‌وگوی طالب‌زاده با تعدادی از مخالفان نظام امپریالیستی آمریکا پخش شد. همچنین مستند «6 روز در پرنسس گیت» درباره گروگانگیری سفارت ایران در انگلستان به نمایش درآمد. در این مستند به روایت غلامعلی افروز این حمله تروریستی تشریح شد که با وجود به شهادت رسیدن دو نفر از ایرانیان هرگز مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت.

رونمایی از نرم‌افزار ده زبانه نقد فیلم «آرگو» که به تحلیل جنبه‌های مختلف این اثر می‌پردازد و فیلم مستند«پنجه عقاب» درباره واقعه طبس، دیگر برنامه‌های این همایش بود.

حضور بدل بن افلک در سالن

در این همایش، بازیگری با گریم «بن افلک» (کارگردان فیلم آرگو) به روی صحنه آمد که شباهت بسیار نزدیک او به این کارگردان همگان را شگفت‌زده کرد. در انتهای این مراسم هم از هنرمندان تأثیرگذار بر سینمای انقلاب اسلامی از جمله نادر طالب‌زاده، ابوالقاسم طالبی، محمدرضا شفیعی، سلیم غفوری، علی دادرس، محمود گبرلو، امیر پوروزیری و پژمان لشکری‌پور با حضور سیداحمد میرعلایی و محمد سرشار با اهدای تندیس همایش، تجلیل شد.

امضای نامه خطاب به کمیساریای حقوق بشر

در پایان این همایش هم نامه‌ای خطاب به «ناوی پیلای» کمیساریای عالی شورای حقوق بشر به‌ امضای حاضران رسید. در این نامه درخواست شد تا به پروپاگاندای هالیوود خاتمه داده شود و روند دروغ‌پردازی و سیاه‌نمایی علیه ایران متوقف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها