دبیر شورای عالی مجازی کشور با اشاره به اینکه غربی‌ها با سرمایه گذاری کلان در حال جنگ سایبری با ایران هستند، افزود: آمریکایی‌ها سال گذشته میلادی در حوزه سایبر چند میلیارد دلار اعتبار به حوزه فضای مجازی تخصیص دادند و تفاوت فعالیت در عرصه مجازی میان ایران و آمریکا در حوزه محتوا است.
کد خبر: ۵۴۹۱۴۹
غربی‌ها در حال جنگ سایبری با ایران هستند

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل روابط عمومی بسیج رسانه ملی، مرکز بسیج سازمان صداوسیما به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همچنین به منظور توسعه و ارتقای فعالیت های رسانه ای و  تولید محتوا در فضای مجازی در حوزه سایبری اقدام به برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی در بین کارکنان رسانه ملی کرد.

در این دوره از مسابقات که در محورهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصاد، رسانه، معارف اسلامی، زن و خانواد و سایر برگزار گردید، از میان صدها وبلاگ ثبت شده در سامانه مرکزی گردان های سایبری بسیج رسانه ملی، تعداد 230 وبلاگ دارای شاخص‌های مناسب فنی و محتوایی شناخته شده و به بخش مسابقه راه یافتند.

براساس این گزارش، مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه وبلاگ نویسی بسیج رسانه با حضور دکتر مهدی اخوان دبیر شورای عالی مجازی کشور، دکتر علی اصغر جعفری مشاور رئیس سازمان و رئیس مرکز بسیج صداوسیما، نصیری قائم مقام قرارگاه سایبری سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از وب نگاران سازمان صداوسیما برگزار گردید.

رساندن پیام انقلاب اسلامی در فضای سایبر به دنیا

در این مراسم، رئیس بسیج صداوسیما با بیان اینکه عمده‌ترین وظیفه این مرکز رساندن پیام انقلاب اسلامی در فضای سایبر به دنیا بوده که به لطف خدا ظرفیت خوبی برای فعالان عرصه مجازی ایجاد شده است، افزود: بسیج رسانه ملی به عنوان پرچمدار جهاد رسانه ای کشور در حال حاضر بیش از 17 هزار نفر از کارکنان سازمان صداوسیما در تهران و مراکز استانها را در قالب 10 حوزه و بیش از 110 پایگاه به عنوان عضو بسیج سازماندهی کرده است.

وی افزود: بسیج صدا وسیما بخشی از وظایف خود در فضای مجازی را از دو سال پیش با انجام کارهای مطالعاتی و پژوهشی آغاز کرده که ایجاد قرارگاه راهبری و فرماندهی سایبری و نیز تشکیل هفت گردان‌ سایبری تحت عناوین فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، زن و خانواده، معارف اسلامی و رسانه و ارائه آموزش های مرتبط به  اعضای این گردان های و تشکیل هفت پژوهشکده و اتاق های فکر با موضوعات کاربردی از جمله این اقدامات است.

مشاور رییس رسانه ملی تصریح کرد: گردان های سایبری سازمان در بحث اجلاس سران غیرمتعهدها و اتفاقات سوریه و بحرین، حضور فعال و قابل قبولی در عرصه فضای مجازی داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش شبکه‌های اجتماعی را به عنوان «بعد جدید قدرت نرم» در قرن 21 خواند و گفت: این شبکه‌ها با ویژگی‌های چون سرعت، تعامل، ارتباط گسترده و... باعث می‌شوند تا همه روزه طیف گسترده‌ای از رویدادها، پدیده ها و مسایل متنوع به شکل محسوس، پیچیده و پویا در آنها اتفاق بیفتد که در صورت وجود برنامه، قدرت مدیریت و آمادگی لازم، می تواند به فرصت‌های بزرگی مانند مشارکت در شکستن انحصار یکسوسازی غرب، همگرایی و هم افزایی جریانات انقلاب اسلامی تبدیل شود.



علی اصغر جعفری با اشاره به اینکه فضای سایبری یکی از عرصه های با تاثیرگذاری و ضریب نفوذ بالا در بین مخاطبان است، افزود: فضای مجازی برای ما حوزه ناشناخته ای نیست و به لطف خداوند متعال،  جوانان و فرزندان انقلاب اسلامی به زودی این عرصه را نیز به تسخیر خود در خواهند آورد.

در ادامه این مراسم، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اهمیت خواندن این عرصه، گفت: در اهمیت پرداختن به فضای مجازی همین بس که رهبر معظم انقلاب اسلامی اواخر سال گذشته به این موضوع در عالی‌ترین سطح ورود کردند و دستور تشکیل سومین شورای عالی کشور را مختص به حوزه فضای مجازی صادر فرمودند.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شدند و پس از آنها این اولین شورا در سطح عالی نظام است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمان تشکیل آن را زیر نظر خودشان صادر فرموده اند که مصوبات آن قابلیت اجرایی در کشور دارد و روسای قوای سه گانه و مسئولین عالی رتبه مرتبط با این موضوع در این شورا عضویت دارند و از نزدیک در جرنان فعالیت های آن هستند.

مهدی اخوان بهابادی اضافه کرد: در واقع این شورا یک قرارگاه عملیاتی است و دبیرخانه ای هم ندارد و در حوزه امنیتی، دفاعی و جنگ سایبری تمرکز داشته و فرماندهی این میدان را بر عهده دارد.

دبیر شورای عالی مجازی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه غربی‌ها دائما با سرمایه گذاری کلان در حال جنگ سایبری با کشور ایران هستند، اظهارداشت: آمریکایی‌ها سال گذشته میلادی در حوزه سایبری چند میلیارد دلار اعتبار به حوزه فضای مجازی تخصیص دادند و تفاوت فعالیت در عرصه مجازی میان ایران و آمریکا در حوزه محتوا است.

بهابادی با ابراز تاسف از اینکه اکثر کاربران ایرانی فقط به عنوان یک مرورگر در اینترنت فعالیت دارند و کمتر به کار تولید محتوا وارد می شوند، اظهارداشت: متاسفانه اگر گردشی در فضای مجازی داشته باشیم متوجه خواهیم شد ایران موجود در این فضا تصویری غیر واقعی از میهن عزیزمان است که دلیل عمده آن همان فقدان کاربر فعال و تاثیرگذار است.

فعالیت 623 میلیون سایت در فضای مجازی

جانشین قرارگاه سایبری سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم با اشاره به اینکه 623 میلیون سایت در فضای مجازی دنیا فعال است، افزود: یک میلیارد و 200 میلیون نفر از سراسر دنیا عضو شبکه فیس بوک هستند.

وی اضافه کرد: این شبکه، 10 هزار سرور با تجهیزات بسیار امن و گسترده و یک سرویس کاملا امنیتی و مخفی دارد و توسط پنتاگون پشتیبانی می شود و این 10 هزار سرور همه اطلاعات کابران را آنالیز می کنند.

مسعود نصیری تصریح کرد: کاربران فیس بوک توسط مسئولان امنیتی این شبکه کنترل می شوند و از علائق شخصی و سیاسی این افراد مطلع می‌شوند و این در حالی است که در فیس بوک هر ثانیه نزدیک به دو میلیون لاگ زده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سایت توئیتر 800 میلیون عضو دارد و بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند اگر دو شبکه اجتماعی فیس بوک و توئیتر نبودند،‌ رئیس جمهور آمریکا فرد دیگری جز اوباما بود.

نصیری افزود: زمانی که اوباما عضو این شبکه‌ها شد حدود 118 هزار کاربر را برای خودش جذب کند در حالی که مک کین، رقیب وی چهار هزار و 900 کاربر جذب کرد.

جانشین قرارگاه سایبری بسیج کشور اظهارداشت: روزانه حدود 248 میلیون کامنت در سایت‌های مختلف ثبت می شود و نزدیک به 800 میلیون وبلاگ فعال و تاثیرگذار در فضای مجازی وجود دارند که این مسائل می تواند تعاملات سیاسی، اجتماعی را ترسیم کند.

وی افزود: فرانسوی‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپا از قدرت نرم فضای مجازی بهترین استفاده را کردند  و این در حالی است که نظرسنجی ها در کشور ما توسط سایت‌های مجازی انجام می‌شود.

نصیری اظهارداشت: خیلی اتفاقاتی که در فضای مجازی می‌افتد غیر واقعی است ولی با نفوذی که این حوزه دارد طوری القا می کنند که نگاه ما باید به سمت و سوی مد نظر آنها حرکت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها