مدیر کل امور جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 293 ذخیره‌گاه جنگلی خارج از شمال به مساحت 400 هزار هکتار به طور کامل قرق شد و تحت حفاظت قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۷۹۷۶
حفاظت از 293 ذخیر‌ه‌گاه جنگلی کشور

کامران پورمقدم در گفت‌وگو با ایسنا‌ افزود: بر اساس ماده یک قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، مناطق دارای گونه‌های مهم و منحصربه‌فرد به عنوان ذخیره‌گاه جنگلی معرفی شده و پس از نقشه‌برداری در روزنامه‌های کثیرالانتشار تحت عنوان مناطق قرق شده آگهی می‌شوند.

وی با بیان این‌که برای مدیریت این ذخیره‌گاه‌ها، طرح‌های مدیریتی تدوین شده است، گفت: انتخاب این ذخیره‌گاه‌ها براساس معیارهای سازمان تنوع زیستی(IUCN) است که براساس آن هرگونه بهره‌برداری و تغییر کاربری که باعث تخریب این نواحی شود، به کلی ممنوع است.

به گفته وی، درختان اوس، بنه، ارغوان و بلوط از جمله گونه‌هایی هستند که درمناطق درمعرض آسیب به‌عنوان گونه‌های ذخیره‌گاهی معرفی شده‌اند.

پورمقدم با بیان این‌که مدیریت این ذخیره‌گاه‌ها بر عهده سازمان جنگل‌هاست و سازمان‌های بین‌المللی دخالتی در آن ندارند، افزود: پیشنهاد کرده‌ایم که برای حفاظت بهتر از این مناطق، اطلس ذخیره‌گاه‌های کشور تدوین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها