هشدار در مورد خرید و فروش وکالتی خودرو

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا با هشدار به خریداران و فروشندگان خودرو در خصوص نقل و انتقال وکالتی، گفت: دیده شده که برخی خریداران به صورت عمدی یا سهوی پس از دریافت وکالت‌نامه اقدام به تعویض پلاک نمی‌کنند و با پلاک صاحب قبلی تردد می‌کنند که این موضوع مشکلاتی را برای فروشنده به‌وجود می‌آورد.
کد خبر: ۵۳۸۵۰۳
هشدار در مورد خرید و فروش وکالتی خودرو

سرهنگ اصغر محبی در گفت‌وگو با مهر افزود: بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهروندان برای هر نقل و انتقال خودرو ابتدا باید به پلیس راهور مراجعه کرده و تا زمانی که پلاک تعویض نشود نقل و انتقال قانونی نیست.

وی با تاکید بر این‌که تمام نمرات منفی، تخلفات و شکایات بر عهده فردی است که پلاک به نام او صادر شده است، تصریح کرد: اگر فروشنده وکالت دهد و خریدار تعویض پلاک نکند تمام تخلفات به نام فروشنده ثبت می‌شود.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور با اشاره به مواردی که فروشنده با فروش وکالتی خودرو و دریافت تمام پول، خودروی سرقتی یا دارای مشکل را به خریدار فروخته است، تاکید کرد: خرید و فروش وکالتی عملا نقض ماده 29 قانون است و متاسفانه برخی پس از دریافت وکالت‌نامه به دلیل دلالی اقدام به تعویض پلاک نمی‌کنند که این موضوع مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد.

محبی با تاکید براین‌که فروشندگان خودرو باید در صورتی که اطمینانی از خریدار ندارند و او را نمی‌شناسند از دادن وکالت‌نامه خودداری کنند، تصریح کرد: خریداران نیز که هیچ شناختی از فروشنده ندارند از نقل و انتقال وکالتی خودداری کنند چرا که ممکن است فروشنده خودرویی را با اتاق تعویضی یا قطعات تعویض شده بفروشد که این موضوع در مراکز تعویض پلاک مشخص شده و مشکلاتی را برای فرد خریدار به وجود می‌آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها