گفت وگو با یک کارشناس آموزش وپرورش در خصوص کتب درسی

کتب درسی باید توسط معلمان نوشته شود/ مدارس ابتدایی ما شادی محور نیست

معاون وزیر آموزش و پرورش:

بازار کتب کمک درسی آشفته است

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بازار کتب کمک درسی آشفته است، گفت: برخی مؤسسات فقط تکنیک تست‌زنی را آموزش می‌دهند که بسیار خطرناک است.
کد خبر: ۵۲۰۹۲۰

ابراهیم‌ سحرخیز، در خصوص وضعیت کتاب‌های کمک آموزشی در جامعه اظهار داشت: در بخش کتاب‌های کمک‌ آموزشی در حیطه آموزش متوسطه، سعی کردیم مراقبت‌های لازم را به عمل آوریم. اما با رویه موجود مخالفیم.

وی با بیان اینکه در آشفته‌ بازار کتاب‌های کمک آموزشی، متولیان مقداری در وظیفه خود سستی به خرج دادند، گفت:‌ کسی با کتاب‌های کمک آموزشی و کمک درسی مخالف نیست اما به شرطی که معیارها و استانداردها رعایت شود.

سحرخیز ادامه داد:‌ دانش‌آموزان در طیف وسیعی از تفاوت‌های فردی قرار دارند؛ برخی تیزهوش هستند و علاوه بر کتاب‌های درسی باید کتاب‌های مکمل به آنها داده شود و برخی از دانش‌آموزان نیز احساس می‌کنند که بیش از توضیحات معلم نیاز به دریافت مطلب دارند؛ بعضی‌ها هم برای رسیدن به سطح کلاس، نیاز به مطالعه بیشتری دارند.

وی افزود: آنچه در بازار کتاب وجود دارد وظیفه اصلی را انجام نمی‌دهد و تنها یک نوع بوده و آن آماده کردن دانش‌آموزان در تست زدن است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با نگرانی از روند تست‌زنی اضافه کرد: برخی مؤسسات فقط تکنیک تست‌زنی را آموزش می‌دهند که بسیار خطرناک است زیرا دانش‌آموز چیزی یاد نمی‌گیرد و تنها باید بتواند گزینه درست را شناسایی کند.

وی با طرح این پرسش که «چه کسی باید بر کتاب‌های کمک‌ آموزشی نظارت کند؟»، اظهار داشت: وزارت ارشاد نباید اجازه چاپ هر نوع کتابی را بدهد زیرا کتاب‌های کمک‌ آموزشی موجود در جامعه متناسب با شأن تعلیم و تربیت نیست.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها