در حالی که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان سال نو میلادی را جشن گرفتند سیاستمداران نیز با ارسال پیام‌های تبریک وعده‌های رنگارنگی را چاشنی این مراسم کردند. دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور روسیه فرا رسیدن سال نو میلادی را به الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود تبریک گفت و تاکید کرد که 2 کشور باید به دقت آیین دوستی و حسن همجواری را رعایت کنند. این درحالی است که به گفته منابع خبری تنش‌های سیاسی بین این دو کشور در حال افزایش است.
کد خبر: ۳۷۷۲۳۲

رهبران 2 کره نیز که تا چند روز پیش برای یک جنگ ویرانگر خط و نشان می‌کشیدند در آستانه سال نو میلادی در پیام‌های تبریک خود وعده بهبودی اوضاع و از سرگیری مذاکرات دادند. رئیس‌جمهور کره شمالی روز شنبه، سال جدید میلادی را با سخنانی مبنی بر شبه‌جزیره کره عاری از تسلیحات هسته‌ای، روابط حسنه با کره جنوبی و قول ارتقای توانمندی‌های نظامی خود آغاز کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پیام سالانه پیونگ‌یانگ به مناسبت آغاز سال نو این کشور اعلام شد که رویارویی 2 کره باید هر چه زودتر آرام شود و اقدامات قاطع‌تر در روابط بین 2 کره و اتحاد 2 کشور انجام شود. لی میونگ باک، رئیس‌جمهور کره جنوبی نیز طی پیام خود به مناسبت آغاز سال نو اظهار کرد: مطمئن هستم که ما قادر خواهیم بود صلح را در شبه‌جزیره کره برقرار کنیم و به رشد اقتصادی خود ادامه دهیم.

درعراق، جلال طالبانی، رئیس‌جمهور این کشور ضمن انتشار پیام تبریکی تاکید کرد سال 2010، سال تعیین‌کننده در تعیین تجربه دموکراسی نوپای عراق بود. وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که در سال 2011 آمال و اهداف ملت عراق در راستای ایجاد عراق جدید، آزاد، دموکرات و متحد تحقق یابد.

همچنین به دلیل تهدیدهای تروریستی، مراسم جشن‌های سال نو میلادی در کشورهای اروپایی با بیم و امید برگزار شد. به گزارش ایرنا، در حالی شهروندان فرانسوی به استقبال سال جدید میلادی رفتند که از چند روز پیش مسوولان برای تامین امنیت لازم در روزهای پایانی سال نیروهای زیادی از پلیس و ژاندارمری را به خیابان‌های این کشور سرازیر کردند. با این حال مردم آمریکا با وجود سرمای شدید و کاهش دما تا نیمه‌های شب در خیابان‌ها ماندند تا سال جدید را جشن بگیرند. در لندن حدود 250 هزار نفر در خیابان‌های کنار رودخانه تایمز جمع شدند تا ناظر شمارش معکوس ساعت بیگ‌بن و آتش بازی کنار چرخ و فلک بزرگ لندن که به لاندن آی یا چشم لندن معروف است، باشند. در مسکو، برلین، پاریس و مادرید نیز میلیون‌ها نفر سال جدید را جشن گرفتند. در یونان هزاران نفر روز آخر سال 2010 را در صف پرداخت مالیات سپری کردند که این خود حاکی از وضع نابسامان اقتصاد این کشور بود. استرالیا، جزایر جنوب اقیانوس آرام و نیوزیلند اولین نقاطی بودند که با آتش‌بازی به استقبال سال نو رفتند.

بی‌تردید در کنار این جشن و پایکوبی مهم‌ترین دغدغه مردمان همه کشورهای جهان این است که سیاستمداران‌شان به وعده‌هایی که داده‌اند عمل کنند تا جهانی امن و آرام برای زندگی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها