طی دهه آینده صورت خواهد گرفت

تصاحب 5 درصدی خودروهای الکتریکی از بازار جهانی

خودروهای تمام الکتریکی طی دهه آینده بیش از پنج درصد از بازار جهانی خودرو را به خود اختصاص خواهند داد.
کد خبر: ۳۶۸۶۶۵

به گزارش ایرنا ، هم اکنون در حالی که بسیاری از خودروسازان جهانی سرمایه‌گذاری‌ کلانی را بر روی تولید خودروهای الکتریکی دوگانه کرده‌اند ، خودروهای تمام الکتریکی در دهه آینده تنها سهم اندکی از بازار را خواهند داشت.

خودروهای تمام الکتریکی دارای موتور احتراقی نیستند و موتورشان با انرژی برق شارژ می شود.در این میان ، کارلوس چوسان مدیر اجرایی گروه خودروسازی رنو - نیسان معتقد است که تا سال 2020 میلادی سهم خودروهای تمام الکتریکی تا 10 درصد افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر ، «دریک کوزاک» از شرکت خوروسازی فورد تاکید دارد که سهم مجموع خودروهای الکتریکی در مدت یاشده بین 10 تا 20 درصد خواهد بود و در این میان سهم خودروهای تمام الکتریکی ، بسیار کمتر از 10 درصد خواهد بود.همچنین «تیموتی مانگانلو» مدیر شرکت «برگ وارنر» معتقد است که سرمایه‌گذاری بر روی خودروهای تمام الکتریکی به منزله دور ریختن پول است.

وی پیش بینی می کند که تا سال 2020 خودورهای تمام الکتریکی تنها بین دو تا پنج درصد از بازار جهانی خودرو را به خود اختصاص دهند.

مانگانلو یکی از دلایل سد راه توسعه این خودروها را قیمت بالای باتری آنها می داند که هزینه تعویض آنها بین 10 تا 14 هزار دلاراست.

این در حالی است که باب کارتر مدیر فروش تویوتا در آمریکا در این زمینه معتقد است در آینده نزدیک، وسایل نقلیه دوگانه در راس فناوری‌های مورد استفاده شرکت تویوتا به عنوان بزرگترین خودروساز دنیا خواهد بود.

مدیر فروش تویوتا در آمریکا هزینه بالا و نیز عدم آسودگی در این خودروها را دو مشکل عمده بر سر راه توسعه این نوع از خودروها می داند و اظهار می دارد که ضروری است در فناوری تولید باتری این خودورها تحولی ایجاد شود. اما برخی از سازندگان باتری خودروهای الکتریکی معتقدند که قیمت این باتری دردهه آینده پایین خواهد آمد و قابل رقابت با خودروهای احتراقی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها