بی احتیاطی راننده تریلی

هدر رفتن 11000 لیتر بنزین

«تانکر» قصه‌ای احساسی-انسانی دارد

«تانکر» قصه‌ای احساسی-انسانی دارد

بابک نوری، بازیگر فیلم کوتاه «تانکر» گفت: کاش سینمای هنر و تجربه در سراسر کشور یک سانس ویژه مثلا 8 تا 9 داشته باشد و این ساسن جا بیفتد چون ظرفیت بالای این سینما ارزشمند است.
کد خبر: ۱۵۲۰۴۲۳
«تانکر» به کارگردانی امیر پذیرفته محصول مشترک مرکز رویاد، وابسته به سازمان هنری رسانه‌ای اوج و انجمن سینمای جوانان ایران است که در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده. این فیلم قصه‌ای با موضوع بخشش دارد و مفهوم مورد نظر را در قالب زندگی یک خانواده به تصویر می‌کشد.
بابک نوری در مورد مسیری که این فیلم کوتاه از سال گذشته تاکنون طی کرده است گفت: «تانکر» بعد از «کپسول» همکاری دیگر من با امیر پذیرفته بود و همان زمان می‌دانستیم که اتفاقات خوبی می‌افتد چرا که امیر خودش را ثابت کرده کرده و آزمون و خطاهایش را گذرانده بود. برای ما روشن بود که این فیلم با اطلاع کافی ساخته می‌شود؛ پس دلنگرانی نداشتیم و در خودمان را به کارگردان سپردیم و همه توان خود را گذاشتیم. 
وی ادامه داد: به همین دلیل من نقش کوتاهی که داشتم را با دل و جان کار کردم و می‌دانستم نتیجه خوب خواهد داشت. 
نوری تصریح کرد: دوستانی که در جمع خودمان بودند و با کار امیر آشنایی داشتند فکر می‌کردند قرار است نقش آقای نفیسی و کاراکتر احمد را بازی کنم اما آقای پذیرفته نمی‌خواست من کاراکتر «کپسول» را تکرار کنم. پس اعتماد کردم و نتیجه رضایت خودم و کارگردان و مردم حاصل شد. 
این بازیگر اذعان داشت: جالب بود که در جشنواره مردم نمی‌دانستند که من و خانم حسینی همسر هستیم و بازخورد خوبی دادند. زمان این فیلم دخترمان همراه همسرم بود و هنوز به دنیا نیامده بود و حرف فیلم مهربانی بود و مهربان ما هم بعد از این فیلم به دنیا آمد. 
نوری ادامه داد: من در «تانکر» نقش ارباب را بازی کردم و تلاش کردیم که با کلیشه ها جلو نرویم که ارباب سیگار یا پیپ بر لب یا روب دوشامبر بر تن دارد. ارباب «تانکر» شخصیتی است که در جامعه بارها دیده‌ایم. من اهل رفسنجان هستم و با پروسه تولید پسته آشنا هستم و می‌دانم که آدم‌ها و اربابان در آن خطه همین شکلی هستند؛ پس ارباب را همین شکلی به تصویر کشیدیم. 
این بازیگر گفت: کوتاهی و بلندی نقش هرگز برایم مهم نبوده است؛ فیلم کوتاه نقش کوتاه هم دارد و این نقش هم با وجود کوتاهی برایش فکر کردم و برنامه‌ای داشتم که متفاوت از خودم باشم. 
نوری همچنین بیان کرد: شکل ارباب و رعیتی هنوز هم هست که اگرچه سواد خواندن و نوشتن ندارند اما به شدت پول و پایگاه اقتصادی برجسته ای دارند. 
این بازیگر در مورد پیام فیلم هم اظهار داشت: پیام فیلم بخشش است؛ بخششی که باید در همه ارکان زندگی وجود داشته باشد. در مورد پایان‌بندی فیلم با امیر صحبت کردم که از کلیشه‌ها دور باشد. داستان، این گونه و نگاه فیلمساز این چنین بوده است و باید سرانجامی متناسب داشته باشد. باید به نگاه فیلمساز احترام بگذاریم. ما تلاش کردیم شخصیت‌هایی که بازی کردیم کلیشه نباشد. باید یک تلنگر به مخاطب بزنیم و پایان باز شاید متناسب این قصه نبود. 
نوری در توضیح این مطلب که این فیلم ارزش دیدن دارد گفت: «تانکر» محصول یک اندیشه بود که می‌توانست اتفاق نیفتد؛ یعنی کارگردانی که امکان ساخت فیلم بلند داشته است و می‌توانست با دعوت از بازیگران مشهور با فیلم بلند به عرصه حرفه‌ای سینما نزدیک‌تر شود اما آن را کنار می‌گذارد تا این فیلم کوتاه را بسازد. چون دغدغه داشته است و این نشان از قوت کار دارد، پس باید آن را دید. 
وی افزود: «تانکر» ارزش دیده شدن دارد. شاید بد نباشد که بگویم حتی هزینه‌ای که برای تولید این فیلم شد کم از یک فیلم سینمایی نداشت. لوکیشن زیبای ما چون در فصل برداشت پسته نبود ساخته شد تا مخاطب آن فضا را همان گونه که باید ببیند. 
نوری در باب اکران گروه سینمایی هنر و تجربه گفت: هنر و تجربه بستری خوبی است و وقتی که راه افتاد ما تماشاچی اصلی آن بودیم و هر زمان هم کاری در این فضا پیشنهاد می‌شد استقبال می‌کردیم؛ همچنان که من فیلم‌های کوتاه «کن پامنار» و «بیابان» را در همین راستا کار کردم و بازخورد خوبی داشت. 
وی در پایان تاکید کرد: کاش این سینما در سراسر کشور یک سانس ویژه مثلا 8 تا 9 داشته باشد و این سانس جا بیفتد؛ چون فیلم‌هایی درجه یک برای این سینما ساخته می‌شود که شاید دیده نشوند ولی اساس پتانسیل بالای این سینما ارزشمند است. مردم باید این فیلم‌ها را در اکران عمومی ببینند و همان گونه که فضا برای طنز و کمدی وجود دارد باید یک فضای کوچک برای این سینما و ما مخاطبانی که دوست دار و متقاضی این جنس از سینما هستیم فراهم باشد و فیلم‌های دیگر هم جای دیده شدن داشته باشند. سینما و ما مخاطبان خوراک دیگر به جز کمدی هم لازم داریم. 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰