به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد؛ امیرحسین حیدرزاده با اشاره به حمایت اتاق بازرگانی از برنامههای خوشه سنگ افزود: ۵0 درصد از هزینههای شرکت در نمایشگاه ها توسط شرکت شهرک های صنعتی استان تامین می شود و اتاق نیز در این زمینه همراه است و لازم است هر چه سریعتر درخصوص نمایشگاههای داخلی و خارجی به جمعبندی برسیم.
حیدرزاده درباره برنامههای پیشرو توضیح داد: یکی از مهمترین موضوعات، حضور در نمایشگاه خارجی و بررسی ظرفیتهای آن است.
وی با تأکید بر اهمیت انسجام در خوشه سنگ اظهار کرد: اتاق بازرگانی ظرفیت ارزشمندی را برای فعالان حوزه معدن ایجاد کرده و ما باید با تدوین برنامهای منسجم، این ظرفیت را به نفع صنعت و معدن استان بهکار گیریم.
حیدرزاده از برنامهریزی برای سفر اعضای خوشه سنگ به محلات و اصفهان خبر داد و گفت: این سفر کاری که با هدف بازدید از نمایشگاه و معادن منتخب و نیز برگزاری جلسات مشترک با انجمنهای سنگ اصفهان برنامهریزی شده، فرصت بسیار خوبی برای توسعه همکاریهاست.
نقش فعالان صنف در اطلاعرسانی خوشه سنگ اثرگذارتر از تبلیغات رسمی است
محمدعلی حاجیزاده، دبیر کمیسیون معدن اتاق بازرگانی یزد، در نشست خوشه سنگ بر ضرورت همگرایی صنفی و نقش فعالان حوزه سنگ در اطلاعرسانی و جلب مشارکتها تأکید کرد و گفت: تجربه نشان داده که وقتی فعالان یک صنف خودشان پیام را منتقل و تبلیغ میکنند، ضریب اثرگذاری آن بهمراتب بالاتر از اطلاعرسانی رسمی است. ما امروز بیش از هر زمان به همراهی و همفکری شما نیاز داریم.
وی با تأکید بر نقش اتاق بازرگانی در فراهم کردن زیرساختها ادامه داد: اتاق بازرگانی، چه در بخش اجرایی و چه در بخش محتوایی، همه ظرفیت خود را بسیج کرده تا این برنامهها به نتیجه برسد.
دبیر کمیسیون معدن اتاق بازرگانی یزد تصریح کرد: در کنار اطلاعرسانی رسمی، ما نیازمند گفتوگوهای صنفی و همراه کردن همکارانمان هستیم تا حضور و مشارکت بیشتری شکل بگیرد. در همین مسیر، پیگیری مطالبات فعالان حوزه معدن در موضوعات مختلف مانند تأمین اجتماعی و اتباع خارجی نیز از طریق میزهای خدمتی در حال انجام است و جلسات مشترکی با مدیران دستگاههای اجرایی برای طرح مشکلات در دستور کار قرار دارد.