جام جم آنلاین اصفهان؛ علیرضا زمانپور در نشست خبری اخیر خود، ضمن گلایه از تماسهای غیرضروری مردم، اعلام کرد که بین یکدوم تا یکسوم از تماسهای ۱۱۵ مزاحمت یا غیرمرتبط است که این امر موجب اتلاف وقت و تأخیر در ارائه خدمات حیاتی به مردم میشود. وی به سامانههای نوین عملیاتی اورژانس اشاره کرد و گفت: «سامانه اتوماسیون عملیاتی، تمام تماسها و زمان عملیات را ثبت میکند و قابلیت استفاده به عنوان مرجع قضایی را نیز دارد.» سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی، کمبود نیرو را مهمترین چالش دانست و تصریح کرد: «اگر نیروی کارشناس فوریتهای پزشکی و پرستاری در اختیار داشته باشیم، میتوانیم پایگاههای غیرفعال را راهاندازی کنیم.» او همچنین از فرسودگی ناوگان اورژانس ابراز نگرانی کرد و گفت: «بیش از نیمی از آمبولانسهای ما عمر بالای ۱۰ تا ۱۵ سال دارند و کمبود قطعات باعث زمینگیر شدن برخی خودروها شده است.» علیرضا زمانپور با تأکید بر ضرورت وجود «پیوست سلامت» در پروژههای عمرانی، خواستار همکاری شهرداریها برای احداث پایگاههای جدید اورژانس شد و ایجاد مسیر ویژه اورژانس در شهر را ضروری دانست. وی در پایان خواستار تخصیص مالیات شهرکهای صنعتی به بهبود زیرساختهای بهداشت و سلامت شد تا بتوان خدمات بهتری به مردم ارائه داد.