ما باید در حوزه بازارهای هدف گردشگری، به صورت جدی کار کنیم چرا که در سالهای اخیر، روند جهانی گردشگری عمدتا منطقهمحور شده است؛ به طوریکه بیشتر گردشگران از همان منطقه جغرافیایی بودهاند. حتی باید بخشبندی بازار داشته باشیم؛ اینکه در هر بازار، باتوجه به توان و ظرفیتهای خودمان چه نوع گردشگری را قرار است توسعه دهیم. در همان بازارهای هدف، باید به تبلیغات و بازاریابی توجه کنیم و بدانیم چه نکتهای را، در کجا و چگونه تبلیغ کنیم تا بتوانیم براساس همان تبلیغ، جذب فضاها، جاذبهها و محصولاتی را که در اختیار داریم، رقم بزنیم. ما میتوانیم اقداماتی را که دیگر کشورها در شرایط مشابه انجام دادهاند، بررسی کنیم؛ یعنی مطالعه تطبیقی داشته باشیم و ببینیم آنها در این شرایط چه کردهاند. البته باید توجه داشت که شرایط فرهنگی و جغرافیایی ما با آنها قطعا متفاوت است و باید این برنامهها را بومیسازی کنیم.