به گزارش جام جم آنلاین همدان، عباس صوفی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان، اظهار داشت: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه استان در سطح کشور در میانه جدول قرار دارد بنابراین این وضعیت نیازمند توجه جدی و برنامهریزی کلان است.
صوفی ادامه داد: نتایج کنکور نیز نشان داد که گرچه عملکرد نسبی قابل قبول بوده اما هنوز فاصلهای با جایگاههای برتر داریم و امیدواریم با برنامهریزی دقیقتر بتوانیم در سالهای آینده جایگاه استان را در ردههای بالای جدول ارتقا دهیم.
وی با اشاره به کیفیت فضاهای آموزشی در استان، افزود: همچنان بخشی از مدارس فاقد استانداردهای مطلوب هستند و از نظر تجهیزات آموزشی نیز کمبودهایی وجود دارد که باید در دستور کار جدی قرار گیرد.
صوفی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای فرهنگی، ارزشی و ورزشی در آموزش و پرورش اظهار کرد: پیشنهاد میکنم در زمانهایی که فضاهای ورزشی مدارس بلااستفاده هستند، آنها برای توسعه فعالیتهای تربیتی و فرهنگی در اختیار برنامههای مکمل آموزشی قرار گیرند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یکی از دغدغههای مهم خانوادهها را موضوع سرویس مدارس دانست و افزود: این مسئله تاکنون بهطور کامل مورد بحث و تصمیمگیری قرار نگرفته است، سرویس مرکزی مدارس استثنایی نیز حدود یک سال است که بدون تعیینتکلیف مانده و این موضوع نیازمند اقدام فوری است.
وی ادامه داد: همچنین تعیینتکلیف نیروهای آموزشی و اداری بلاتکلیف باید بهعنوان یک اولویت پیگیری شود، در این زمینه، متأسفانه برخی بخشنامهها که سالها پیش ابلاغ شده، در استان ما به مرحله اجرا نرسیده است.
صوفی با اشاره به چالشهای موجود در خدماترسانی مدارس تأکید کرد: کمبود شدید نیروی خدماتی و سرایدار یکی از مشکلات اساسی است، بهگونهای که برخی مدارس با ظرفیت حدود هزار دانشآموز تنها یک یا دو نیروی خدماتی دارند که این موضوع خارج از استاندارد است.
وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت نهادها و بانکها در حوزه مسئولیت اجتماعی تأکید کرد و گفت: نمونه پیشنهادی در این زمینه، طرح احداث مدرسه توسط خیریه پاسارگاد شبیه مدرسه دارالفنون است که با بودجه هزار میلیارد تومان اجرا خواهد شد، اما هنوز زمین آن تأمین نشده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: اگر از چنین ظرفیتهایی بهموقع استفاده نکنیم، ممکن است استانهای دیگر از این فرصتها بهرهمند شوند.
صوفی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری جدی، در سالهای آینده شاهد ارتقاء کمی و کیفی فضای آموزشی، تجهیزات مدارس و سطح تحصیل دانشآموزان باشیم.