جام جم آنلاین اصفهان؛ همزمان با فرارسیدن روز خبرنگار، جمعی از اصحاب رسانه با حضور در ستاد مرکزی شرکت طاها با مدیرعامل و معاونان این شرکت دیدار و گفتگو کردند. در این نشست صمیمی، صمد ستاری، مدیرعامل شرکت طاها، ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت تلاشهای فعالان این عرصه، گزارشی از عملکرد، اقدامات نوآورانه و برنامههای پیش روی این شرکت ارائه داد.
ستاری با اشاره به سابقه تأسیس شرکت طاها در سال ۱۳۹۰ گفت: «ترکیب نیروی انسانی ما متشکل از پیشکسوتان با تجربه و جوانان باانگیزه است. همین همافزایی باعث موفقیتها و پیشرفتهای قابلتوجه در مجموعه شده است.»
وی افزود: «در مدت کوتاهی موفق شدیم فرآیند انتقال از شرکت قبلی را انجام دهیم. با اینکه تنها یکششم نیروی ستاد قبلی را در ستاد فعلی بهکار گرفتهایم، توانستهایم بیش از صد میلیارد تومان صرفهجویی ایجاد کنیم که این رقم حتی در مقیاس مالی شرکت مخابرات نیز قابل توجه است.»
مدیرعامل طاها با تأکید بر اهمیت شفافیت اطلاعاتی ادامه داد ما تمامی فرآیندهای مالی، منابع انسانی و قراردادها را به صورت روزانه رصد و پایش میکنیم. در شرکت طاها اطلاعات کارکنان بهصورت دقیق مستند و قابل دسترس ثبت شده تا اگر در آینده پیمانکار دیگری جایگزین شد، هیچ خللی در نظام اطلاعاتی ایجاد نشود.»
ستاری از اجرای چند پروژه نوآورانه در سطح ملی خبر داد و گفت: «برای نخستین بار در کشور، انتخابات کمیته انضباطی را به صورت کشوری و الکترونیکی برگزار کردیم. همچنین امضای الکترونیکی قراردادهای نیروی انسانی را در کل کشور اجرایی کردهایم تا دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد نباشد و سرعت، سهولت و دقت در فرآیندها افزایش یابد.»
وی با اشاره به پروژه رفاهی جدید شرکت نیز افزود: «طرح "کردیت کارت" ویژه کارکنان و بازنشستگان، با هدف ارتقای سطح رفاه همکاران در حال اجراست. این کارت در فاز نخست شامل حوزههای گردشگری، درمان، لوازم خانگی، پوشاک، رستوران و خدمات فنی خودرو میشود. این طرح در آینده نزدیک و در سطح ملی و با جامعه هدف گسترده اجرا و نخستین نمونه از این نوع است.»
ستاری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: «ما تلاش کردهایم تا محیطی ایجاد کنیم که کارکنان وقتی صبح به سر کار میآیند، با انگیزه و حس خوب روز خود را شروع کنند. برای ما مهم است که کار با علاقه و تعهدانجام شود.
سفرهای استانی و ارزیابی میدانی
در ادامه نشست مسعود بهاریان معاون مالی و منابع انسانی شرکت طاها با اشاره به حضور فعال مدیران شرکت طاها در استانها گفت:
«در سفرهای استانی، جلساتی با مدیران منطقه، معاونین و مدیران میانی و انجمنهای صنفی برگزار کردهایم. بازخوردها نشاندهنده رضایت بالا نسبت به عملکرد شرکت طاها دارد
وی همچنین از اجرای پروژه مطالعاتی با دانشگاه اصفهان خبر داد و گفت:
«با هدف شناسایی علمی عوامل انگیزشی و موانع انگیزشی کارکنان، پژوهشی مشترک با دانشگاه اصفهان آغاز کردهایم. این پروژه صرفاً آکادمیک نیست، بلکه نتایج آن مستقیماً در سیاستگذاریهای منابع انسانی ما بهکار گرفته خواهد شد.»
بهاریان با اشاره به گستردگی قراردادهای شرکت در سراسر کشور افزود:
«در حال حاضر حدود ۱۸۰ قرارداد فعال در استانها داریم که تنوع زیادی دارند؛ از نیروهای حراستی تا خدمات خودرویی. مدیریت و نظارت بر چنین شبکهای گسترده، نیازمند سازوکار دقیق، مستند و قابل ارزیابی است که ما با تکیه بر فناوری و سیستمهای هوشمند آن را اجرایی نماییم
در پایان این نشست، ستاری با اشاره به عملکرد مثبت شرکت طاها در سال ۱۴۰۳ و اعتماد مجدد شرکت مخابرات ایران اظهار داشت:
«بر اساس ارزیابی عملکرد سال گذشته توسط شرکت مخابرات ایران قرارداد تأمین نیروی انسانی مخابرات در سال ۱۴۰۴ مجدداً به شرکت طاها واگذار شد. امیدواریم در سال ۱۴۰۵ نیز بتوانیم اعتماد کارفرما و رضایت همکاران را حفظ کرده و گامهای مؤثرتری برداریم.»
هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین*/