دکترین نسل‌کشی در سایه تحریف رسانه‌های صهیونیستی

برخیز و اول تو دروغ بگو!

وارونه‌نمایی یک نسل‌کشی

وقتی از سلطه رسانه‌ای غرب در حمایت از جنایت‌های اسرائیل گفته می‌شد ابتدا برخی به صحت این موضوع شک می‌کردند. حالا اما با گذشت یک‌سال از توحش صهیونیست‌ها بسیاری از کارکنان این رسانه‌ها (البته برخی با عدم افشای نام خود) دست به افشاگری زده‌اند و دروغ‌های رسانه‌ای غرب را در مشروع جلوه‌دادن جنایت‌های اسرائیل آشکار کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۷۷۴۳۷

این موضوع، اما محدود به یکی دو گزارش معمولی نبوده و به نوعی تبدیل به یک شیوه‌نامه رسانه‌ای برای آن‌ها شده است و این نهایت ابتذال را میان این جماعت نشان می‌دهد. به‌عنوان‌مثال یکی از سردبیران بخش خبری CNN می‌گوید گزارش این رسانه از عملیات طوفان‌الاقصی «یک رسوایی شرم‌آور بود» بود. او می‌گوید: «یک رسوایی محض و شرم‌آور. CNN برای توجیه حمله اسرائیل به یک بیمارستان غیرنظامی در غزه به‌جای نام اعضای حماس یک تقویم عربی را روی آنتن تلویزیون پخش کرد!» بسیاری دیگر از اهالی رسانه‌های غربی هم روایت‌های مشابهی با او دارند. برخی معتقدند اساسا «برای توجیه نسل‌کشی اسرائیل، رسانه‌ها باید آماده‌سازی می‌کردند و اسرائیل قصد داشت این کار را ازهمان ابتدای انجام عملیات طوفان‌الاقصی اجرایی کند.» دبیر یکی دیگر از بخش‌های خبری CNN می‌گوید: «در CNN برای انتشار یک خبر واقعی باید منتظر تایید اسرائیل می‌ماندیم! و البته که مقصر اصلی هم بایدحماس معرفی می‌شد.» این موضوع تنها محدودبه CNN نیست و بسیاری از رسانه‌های دیگر هم در رکاب جنایت‌های اسرائیل در حال حرکت بودند. در نامه استعفای کریگ مخیبر، مدیر دفتر نیویورک کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان‌ملل هم می‌توان به این جریان شرور پی برد. او در نامه استعفایش می‌نویسد: «این آخرین ارتباط رسمی من با شما به‌عنوان مدیر دفتر کمیساریای عالی حقوق‌بشر نیویورک خواهد بود. من در لحظه‌ای می‌نویسم که برای جهان، ازجمله برای بسیاری از همکاران‌مان، اوضاع بسیار دردناک است. یک بار دیگر شاهد یک‌نسل‌کشی هستیم که در برابر چشمان ما در حال وقوع است و سازمانی که ما به آن خدمت می‌کنیم، به نظر می‌رسد در جلوگیری از این فاجعه ناتوان است. به‌عنوان کسی که از دهه ۱۹۸۰ در زمینه حقوق‌بشر در فلسطین تحقیق و در دهه ۱۹۹۰ به‌عنوان مشاور حقوق‌بشر سازمان ملل در غزه زندگی می‌کرده و چندین ماموریت حقوق‌بشری را قبل و بعد از آن در کشور انجام داد، این برای من کاملا مبرهن است. من همچنین روی نسل‌کشی علیه تونسی‌ها، مسلمانان بوسنیایی، ایزدی‌ها و روهینگیا در این مکان کار کردم. در هر مورد، هنگامی که گرد و غبار ناشی از وحشتی که علیه مردم غیرنظامی بی‌دفاع انجام شده بود نشست، به طرزدردناکی مشخص می‌شود که ما در انجام وظایف خود درراستای الزامات جلوگیری ازجنایات جمعی، حفاظت از افرادآسیب‌پذیر وپاسخگویی، شکست خورده‌ایم.»
حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مستقر در هند، اخبار جعلی بسیاری به طرفداری از اسرائیل منتشر کرده‌اند. فضای رسانه‌ای هند پر است از ویدئو‌هایی که ظاهرا نشان می‌دهد دختران مدرسه‌ای به‌عنوان برده جنسی گرفته شده‌اند، یا حماس یک نوزاد یهودی را می‌رباید! پراتیک سینها، حقیقت‌شناس هندی می‌گوید: «جناح راست هند، هند را به پایتخت اخبار جعلی جهان تبدیل کرده است.»
در تاریخ ۴ دسامبر ۲۰۲۳، روزنامه هاآرتص گزارشی درباره ادعا‌های اسرائیل در مورد سر بریدن نوزادان منتشر کرد. این گزارش اشاره می‌کند که این داستان‌های تأییدنشده توسط گروه‌های جست‌وجو و نجات اسرائیل، افسران ارتش و حتی سارا نتانیاهو، همسر نتانیاهو مطرح شده است. روزنامه‌نگاران زمان‌بندی اخبار مربوط به «نوزادان سربریده» و «نوزادان حلق‌آویزشده» را بیان کردند و به این نتیجه رسیدند که «این داستان نادرست است». آن‌ها به نقل از ایشای کوئن، روزنامه‌نگار وبسایت Kikar Hashabbat، اعتراف کردند که با پذیرش بی‌چون‌وچرای اظهارات ارتش اسرائیل اشتباه کرده است!  
الی بیر، بنیان‌گذار یک گروه رسانه‌ای اسرائیلی مدعی شد که حماس یک نوزاد را زنده در ماکروویو خانگی! سوزانده است. این موضوع توسط روزنامه‌نگار دووید افون، مفسر جان پودهورتز و دیگران در توییت‌هایی که بیش از ۱۰میلیون بار دیده شده است، تکرار شد. روزنامه‌نگاران و پلیس اسرائیل، اما هیچ مدرکی برای این ادعا پیدا نکردند و یکی از خود نمایندگان اسرائیلی گفت که این ادعا «دروغ» است. اسرائیل بار‌ها اطلاعات نادرستی را در مورد این مناقشه منتشر کرده که به تضعیف اعتبار و تمسخر آنلاین منجر شده است. پل راجرز، ازاعضای آکادمیک بریتانیا می‌نویسد: «دولت نتانیاهو دروغ می‌گوید، اما ساده‌لوحانه است که غیرازاین انتظار داشته باشیم. دروغ کاری است که معمولا اسرائیل انجام می‌دهد، به‌ویژه در زمان جنگ.» روزنامه‌نگار تحقیقی، جرمی اسکاهیل هم می‌نویسد: «در مرکز کارزار جنگ اطلاعاتی اسرائیل، یک مأموریت تاکتیکی برای غیرانسانی جلوه‌دادن فلسطینی‌ها و سرازیر کردن گفتمان عمومی با جریانی از اتهامات نادرست، غیرقابل اثبات و غیرقابل تأیید قرار دارد.» در نوامبر ۲۰۲۳، تحلیل‌های حقیقت‌یاب نشان داد ویدئویی که ارتش اسرائیل پس از محاصره بیمارستان الشفا منتشر کرده بود، ویرایش شده است. این درحالی‌است که این ویدئو در سطحی گسترده در رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی پخش شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها