خالد مشعل با رد پیشنهادهای آمریکا و اسرائیل برای اداره غزه:

حماس دست برتر را دارد

رئیس جنبش حماس در خارج در سخنانی ضمن تاکید بر اینکه این جنبش همچنان در نوار غزه دست برتر را دارد،گفت که حماس با پیشنهادهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مدیریت نوار غزه مخالف است.
رئیس جنبش حماس در خارج در سخنانی ضمن تاکید بر اینکه این جنبش همچنان در نوار غزه دست برتر را دارد،گفت که حماس با پیشنهادهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مدیریت نوار غزه مخالف است.
کد خبر: ۱۴۷۳۱۶۰

به گزارش جام جم آنلاین، «خالد مشعل» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز اظهار داشت: حماس در نوار غزه دست برتر را دارد. این جنبش، ثابت قدم مانده و ارتش اسرائیل را در وضعیت فرسودگی قرار داده است.

وی تاکید کرد: حماس نوار غزه را ترک نخواهد کرد و مقامات حماس عجله‌ای برای آتش‌بس با اسرائیل به هر قیمتی ندارند. ما پیشنهادهای آمریکا و اسرائیل برای مدیریت غزه بدون حماس را رد می‌کنیم.

خالد مشعل ادامه داد: این فرض که حماس در غزه نخواهد بود یا بر اوضاع تأثیر نخواهد گذاشت اشتباه است زیرا منتقدان حماس نماینده اقلیت هستند. ویرانی عظیم در غزه، بهایی است که فلسطینی‌ها باید برای آزادی بپردازند. قبل از هفتم اکتبر، غزه در حال مرگ تدریجی بود. ما در زندان بزرگی بودیم و می‌خواستیم از این وضعیت خلاص شویم.

به گزارش ایرنا، مقامات رژیم صهیونیستی درحالی توهم مرحله «پساجنگ» و «نابودی حماس» را در سر می‌پرورانند که طی بیش از ۱۱ ماه جنگ، علی‌رغم کشتار وحشیانه غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی، شکست سختی را از مقاومت فلسطین متحمل شده‌اند.

این جنگ که با ۲ هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) بیش از ۴۱ هزار شهروند فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده‌ و بیش از ۹۵ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر با گذشت حدود ۱۲ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت نتانیاهو با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده و این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌ های اشغالی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها