در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

شب‌های وحشت در تل‌آویو

در چند روز اخیر ۴ عملیات شهادت طلبانه نوعی وگسترده که دو عملیات آن در قلب تل‌آویو صورت گرفت فضای جدیدی از وحشت و ترس را در میان رهبران رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.
در چند روز اخیر ۴ عملیات شهادت طلبانه نوعی وگسترده که دو عملیات آن در قلب تل‌آویو صورت گرفت فضای جدیدی از وحشت و ترس را در میان رهبران رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۴۷۰۰۷۵
نویسنده حسن هانی‌زاده | کارشناس جهان عرب

آغازاستراتژی جدید حماس و محور مقاومت ناظر بر انجام عملیات شهادت طلبانه هدفمند با شعار ترور مقابل ترور از توان بازدارندگی محور مقاومت برای ایجاد ناامنی در قلب تل آویو حکایت دارد.
 
ترور‌های اخیری که رژیم صهیونیستی علیه رهبران محور مقاومت انجام داد و منجر به شهادت شخصیت‌های مبارز لبنانی و فلسطینی شد محور مقاومت را به اتخاذ سیاست راهبردی ترور مقابل ترور مجبور ساخت.
 
پس از ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس و شهید فواد شکر از فرماندهان میدانی حزب الله لبنان محور مقاومت آماده پاسخگویی نظامی و میدانی علیه رژیم صهیونیستی بود.
 
اما پیام‌های مکرر سران کشور‌های مختلف جهان و سران کشور‌های عربی به کشور‌های محور مقاومت مبنی بر ضرورت پرهیز از افزایش تنش‌ها موضوع حمله نظامی مستقیم به اسرائیل بطور موقت از دستور کار خارج شد.
 
انتخاب یحیی السنوار به عنوان رئیس دفتر جدید حماس این پیام را به همراه داشت که دوران سازش سیاسی بین مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی به سر آمده است.
 
در چند روز اخیر ۴ عملیات شهادت طلبانه نوعی وگسترده که دو عملیات آن در قلب تل‌آویو صورت گرفت فضای جدیدی از وحشت و ترس را در میان رهبران رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.
 
این فضا عملیات شهادت طلبانه حماس در سال ۲۰۰۲ میلادی را که هرروز در تل آویو انجام می‌شد بار دیگر در اذهان صهیونیست‌ها زنده ساخت.
 
در آن زمان اوج وحشت و دلهره خواب را از چشمان رهبران رژیم صهیونیستی ربود بگونه‌ای که مقامات آن زمان آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی ومنطقه‌ای یک سلسله پیام‌ها ومشوق‌های سیاسی و مادی برای پایان دادن به عملیات شهادت طلبانه در قلب تل آویو به رهبران حماس ارسال کردند.
 
سال ۲۰۰۲ به عنوان سال وحشت در تقویم رژیم صهیونیستی ثبت شد، زیرا حماس علیرغم آماده باش نیرو‌های نظامی، امنیتی و نهاد‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، تقریبا هر روز یک عملیات شهادت طلبانه در تل آویو انجام می‌داد.
 
از اتفاقات بسیار نادری که در روز‌های اخیررخ داد، انفجار یک کامیون بمب گذاری شده در مسیر حرکت کاروان یواو‌گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مهم‌ترین خیابان‌های تل آویو یعنی خیابان تئودور هرتسل بود.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد که اگر بمب کنترل از راه دور ۱۵ ثانیه دیرتر منفجر می‌شد، وزیر جنگ اسرائیل و شمار زیادی از ژنرال‌های همراه او به هلاکت می‌رسیدند.
 
این عملیات پیام آشکاری از سوی حماس و محور مقاومت به رهبران رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود که از این پس هر عملیات تروریستی که علیه رهبران محور مقاومت انجام شود قلب تل آویو هدف قرار می‌گیرد.
 
از سوی دیگر پرتاب شمار زیادی از پهپاد‌های رادار گریز حزب الله لبنان به سوی پادگان‌های ارتش سوم رژیم صهیونیستی در غرب منطقه الجلیل در شمال اراضی اشغالی نشان می‌دهد که جنگ ترکیبی واقعی از سوی محور مقاومت علیه اسرائیل آغاز شده.
 
در عملیات حزب‌الله علیه دو پادگان اسرائیلی خسارات سنگینی به تجهیزات ارتش سوم اسرائیل وارد ساخت و شماری از نظامیان اسرائیلی نیز به هلاکت رسیدند.
 
این عملیات ترکیبی که در داخل وخارج اراضی اشغالی آغاز شده پس از شکست مذاکرات آتش بس در دوحه و همزمان با سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه صورت می‌گیرد.
 
 به اعتقاد ناظران سیاسی و نظامی هر چند عملیات تروریستی از هر نوع آن یک اقدام غیر قانونی تلقی می‌شود. اما تجربه ثابت کرده که رژیم صهیونیستی جز زبان زور زبان دیگری را نمی‌فهمد.
 
تاریخ مبارزات ملت‌ها در منطقه وجهان ثابت کرده که ملت‌ها برای مقابله با استعمارگران پس از بن بست راهکار‌های سیاسی ناچار شده اند از سازوکار‌های خشونت آمیز برای مقابله با استعمارگران غربی استفاده کنند.
 
گذشت بیش از ۳۲۰ روز از کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی و شکست ۱۴ دوره مذاکره آتش بس و ادامه ترور شخصیت‌های سیاسی محور مقاومت توسط رژیم صهیونیستی، ملت فلسطین را به از سرگیری عملیات شهادت طلبانه ناچار ساخت.
 
این استراتژی نتیجه ناامیدی مردم غزه از راهکار‌های سیاسی است، زیرا غرب و نهاد‌های بین المللی ثابت کردند که فاقد اراده لازم برای پایان دادن به نسل کشی در غزه هستند.
 
اکنون پس از ۳۲۰ روز وحشت ناشی از بمباران‌های شبانه روزی زنان و کودکان در غزه، شب‌های وحشت برای صهیونیست‌ها فرا رسیده است.
 
 این شیوه ممکن است قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای را برای پایان دادن به رنج‌ها والام ۱۰ ماهه مردم غزه وادار به تحرک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها