نشست دوحه و بن‌بست مذاکرات
حسن هانی‌زاده در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

نشست دوحه و بن‌بست مذاکرات

ببینید | حماس: تفکیک در مفاد مذاکرات را نمی‌پذیریم

یکی از اعضای ارشد حماس در لبنان گفت: این جنبش تفکیک در موضوعات مذاکرات را نمی‌پذیرد بلکه باید یک توافق واحد وجود داشته باشد که یک‌باره امضا شود.
کد خبر: ۱۴۶۹۲۸۵
تعداد بازدید : 4

به گزارش جام جم آنلاین، بسام خلف از اعضای ارشد حماس در لبنان در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: حماس تفکیک در موضوعات مذاکرات را نمی‌پذیرد بلکه باید یک توافق واحد وجود داشته باشد که یک‌باره امضا شود و تمام خواسته‌های حماس را که در توافق دوم ژوئیه گنجانده شده است، یک‌جا تضمین کند.

وی مذاکرات اخیر را وقت‌کشی از سوی اشغالگران، به تعویق انداختن مذاکرات، تاخیر در برقراری آتش‌بس و خرید زمان بیشتر برای ملاحظه پاسخ ایران و حزب‌الله به ترور شهیدان اسماعیل هنیه و فواد شکر توصیف کرد.

خلف خاطرنشان کرد آنچه مطرح شده یک اعلامیه مبهم است که مبتنی بر جزئیات و واقعیت نیست. از این رو نمی‌توان صریح و شفاف گفت که آیا با خواسته‌های حماس مطابقت دارد یا خیر. وی ادامه داد که خواسته‌های حماس پیشتر مطرح شده و کاملا روشن است.

وی افزود: آنچه طی دو روز گذشته بر سر آن توافق شده، درباره تبادل زندانیان است و مابقی موارد مطروح در دور قبلی مذاکرات همچنان معلق است. نکته قابل توجه اینجاست که در دور قبلی مذاکرات خروج کامل نظامیان صهیونیستی از باریکه غزه در توافق دوم ژوئیه گنجانده شده بود و خود بایدن نیز در سخنرانی خود از خروج کامل سخن گفت. توافق 2 ژوئیه همچنین بر اساس قطعنامه شورای امنیت تنظیم شده بود.

این عضو ارشد حماس افزود: رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با سرد کردن جبهه‌های مقاومت به ویژه جبهه حزب‌الله و ایران، از هرگونه تشدید تنش علیه خود پیشگیری کند. وی توضیح داد که رژیم اشغالگر می‌خواهد با برپایی این مذاکرات خود را از حملات انتقام جویانه ایران و حزب‌الله نجات دهد بدین صورت که با امضای آتش‌بس دیگر حق پاسخگویی وجود ندارد چون جنگ غزه پایان یافته و اگر قبل از اتمام مذاکرات جدید پاسخگویی صورت گیرد، رژیم صهیونیستی مدعی خواهد شد که توافق را برهم زدند.

وی در پایان توضیح داد که هر مذاکره‌ای در حال حاضر تنها اعطای فرصت بیشتر به نتانیاهو برای ادامه جنگ و جنایت در باریکه غزه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها