دعوتی برای پیوستن به جنبش جهانی ضد صهیونیسم

رهبری در سومین نامه به مخاطبان غربی این بار دانشجویان معترض به موضوع جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم و فلسطین را مورد خطاب قرار دادند.
رهبری در سومین نامه به مخاطبان غربی این بار دانشجویان معترض به موضوع جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم و فلسطین را مورد خطاب قرار دادند.
کد خبر: ۱۴۵۹۲۸۶
نویسنده محمدمهدی عباسی کارشناس مسائل آمریکا

ایشان در نامه‌های قبلی با جوانان آمریکا و اروپا وارد تعامل شدند و نامه اخیر گروه مخاطب خاص تری دارد که به طور ویژه خطاب به دانشجویانی است که در دانشگاه آمریکا در یک ماه گذشته علیه سیاست‌های ایالات متحده در همراهی با رژیم اشغالگر قدس و اقدامات جنایتکارانه اسرئیل علیه مردم مظلوم فلسطین صدای اعتراض خود را بلند کردند.


تفاوت دیگر نامه اخیر با دیگر نامه‌های که رهبری به جوانان غربی نوشتند به نوعی تهاجمی بودن آن است. در دو نامه قبلی ایشان از جوانان خواستند تا توجه بیشتری نسبت به آموزه‌ها و مضامین قرآنی، اسلام و همچنین جمهوری اسلامی و مقاومت داشته باشند و محتوای این نامه‌ها رویکردی پدافندی و تبیینی داشت. اما این بار فضا کاملا متفاوت و تهاجمی است و تمرکز اصلی روی این مساله است که یک محور مقاومتی در دانشگاه‌های آمریکا ایجاد شده و این دانشجویانی جزوی از محور مقاومت محسوب می‌شوند و در کنار موج ضد صهیونیستی که در کل دنیا بوجود آمده به نوعی یک بیداری از سوی جوانان آمریکایی علیه رژیم اشغالگر قدس شکل گرفته است.


این رویکرد البته نشان از اوج گیری گفتمان انقلاب دارد. از این حیث که ما در مقطعی مجبور بودیم از مواضع خود دفاع کنیم و امروز در پی آن هستیم که رویکرد تهاجمی خود را پیش ببریم.


نکته دیگر درباره زمان انتشار این نامه است. پیش از آن یک ملاحظه جدی در همان روز‌های اول بویژه از ۱۸ آوریل که اعتراضات دانشگاه کلمبیا شکل گرفت وجود داشت. در آن زمان یک نگرانی‌هایی درباره اوج گیری جنبش دانشجویی در ایالات متحده وجود داشت. از این جهت که جامعه آمریکا یک جو کاملا امنیتی دارد و ۱۶ سازمان اطلاعاتی و امنیتی در این بخش مشغول فعالیت هستند که هرکدام ساختار اطلاعاتی و امنیتی پیچیده‌ای دارند. در چنین شرایطی این ساختار امنیتی کاملا مترصد فرصتی بود تا این جریان اعتراضات خودجوش دانشجویی را به ایران، چین و روسیه منتسب کند. برای بسیاری از مردم این سوال مطرح بود که چرا این نامه همان روز‌های اول منتشر نشد. 


طبعا اگر این نامه در همان آغازین روز‌های شکل گیری اعتراض در دانشگاه‌های آمریکا منتشر می‌شد ممکن بود این خطر را برای جنبش دانشجویی در ایالات متحده داشته باشد که بلافاصله بعد از انتشار این نامه این خیزش نخبگانی برچسب حمایت از ایران بخورد.


همین الان هم شاهدیم که رسانه‌های جمهوری خواه و نمایندگان و سناتور‌های آمریکایی دانشجویان را مورد خطاب قرار می‌دهند و به آن‌ها می‌گویند که شما و جمهوری اسلامی در یک خط هستید. 


نکته دیگر اینکه این جنبش باید جلو می‌رفت تا آن رویکرد سلبی اش پررنگ می‌شد. همان طور که می‌دانیم مطالبه این جوانان، قطع روابط آمریکا با رژیم صهیونیستی و برقراری آتش بس کامل در غزه بود. از طرف این بیداری باید به روز‌های اوج خود می‌رسید تا الان شاهد باشیم که در نظرسنجی‌ها بیش از ۷۰ درصد از جوانان آمریکایی منتقد سیاست‌های ایالات متحده هستند تا بعد از انتشار نامه زمینه برای دعوت به پیوستن به یک جنبش جهانی علیه صهیونیسم فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها