پیام‌های یک نامه تاثیرگذار

انتشار نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا اقدامی روشنگرانه بود. البته این ایشان گاه به گاه در مناسبت‌ها و مقاطع خاصی که شرایط مخاطب و موقعیت سیاسی و فرهنگی مخاطبان که عمدتا دانشجویان اروپایی و آمریکایی و قشر نخبه بود پیام می‌فرستادند.
انتشار نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا اقدامی روشنگرانه بود. البته این ایشان گاه به گاه در مناسبت‌ها و مقاطع خاصی که شرایط مخاطب و موقعیت سیاسی و فرهنگی مخاطبان که عمدتا دانشجویان اروپایی و آمریکایی و قشر نخبه بود پیام می‌فرستادند.
کد خبر: ۱۴۵۹۱۲۴
نویسنده سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل منطقه

این نکته از آن جهت اهمیت دارد که قشر نخبه وقتی به یک باور برسد حرف او بیش از اقشار دیگر در جامعه شنیده می‌شود و از این رو، مهم بود که در چنین شرایطی که یک جوشش و غلیانی در پنج قاره جهان در ارتباط با نسل کشی رزیم صهیونیستی بوجود آمده این پیام صادر شود.


این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که خیزش وجدان و خودآگاهی دانشجویان در شرایطی صورت گرفت که آن‌ها سال‌ها زیر بمباران تبلیغات دروغ قرار داشتند و این جو روانی باعث باور آن‌ها نسبت رژیم اشغالگر قدس شده بوده، اما امروز آن‌ها این حوادث را به چشم خود دیدند و به مرحله‌ای رسیدند که دیگر نمی‌توان به این قشر نخبه این دروغ‌ها را قبولاند.


این خیزش در حالی بوجود آمد که استادان و دانشجویان مورد بدترین برخوردها، اهانت ها، ضرب و شتم و اخراج از دانشگاه واقع شدند و زندان هم به آن‌ها تحمیل شد. در چنین شرایطی رهبر انقلاب مصحلت دیدند که یک گفتمانی منطقی و روشنگرانه‌ای را با این جریان دانشجویی برقرار و از این فرصت تاریخی برای یک تحول ادراکی، ارزشی، اجتماعی و سیاسی استفاده کنند. 


نامه رهبر انقلاب ابعاد مختلفی دارد. بخشی از این نامه تایید رویکرد دانشجویان حامی مردم فلسطین بود و ایشان خطاب به این جنبش دانشجویی بر این نکته تاکید کردند که شما در جبهه و مسیر درست حرکت می‌کنید و تاریخ قضاوت خواهد که شما در این شرایط سخت و حساس راه خود را انتخاب کردید و آن دروغ‌ها و دیواره‌های آهنین سانسور رسانه‌ای را شکستید.


نکته دیگری که در این نامه مورد تاکید قرار گرفت تعبیر رهبری درباره این خیزش نخبگانی بود که آن‌ها را در ضمن جبهه مقاومت تعریف کرده بودند. بدون تردید مقاومت انواع و اقسام و سازوکار‌های مختلفی دارد که بخشی از آن ناشی از رویارویی نظامی است که از سوی نیرو‌های فلسطینی صورت می‌گیرد، اما در عین حال مقاومت از جنبه‌های دیگری از جمله در حوزه‌های دیپلماسی و فرهنگ عمومی هم تعریف می‌شود. 


ایشان در فرازی از این نامه مهم انگشت روی اصل زخم گذاشتند و از دانشجویان خواستند تاریخ بخوانند تا متوجه فرایند شکل گیری رژیم جعلی صهیونیستی شوند. بدون شک این تاکید یک آدرس دهی بسیار دقیق و مفیدی برای دانشجویان خواهد بود تا از مرحله شعار به مرحله شعور برسند. 


ایشان در بخشی دیگری از این پیام مهم به دانشجویان نوید دادند که تلاش هایشان هدر نخواهد رفت. قطعا این تلاش‌ها منتج به نتیجه خواهد شد و جهانیان در می‌یابند که آن پوستین دروغین که برخی با ابزار رسانه بر تن کرده بودند مندرس خواهد شد و دنیا پوست اندازی تازه‌ای را تجربه خواهد کرد و جهان جدید با یک نظام چند قطبی شکل خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها