نگاهی به ابعاد مختلف هجمه علیه بودجه رسانه‌ملی

چرا فرهنگ همچنان مظلوم است؟

رسانه‌ملی در تثبیت ارزش‌های ایمانی و انقلابی شهدای خدمت چه نقشی دارد

مجمع الکواکب فرهنگ معماری نوین

دیگر روزهای یادمان شهدای ایمان و خدمتگزاری مردمی فرارسیده است. رسانه‌ملی نقش مهمی دارد تا این مجالس را به مجالس تثبیت ارزش‌های ایمانی وانقلابی بدل سازد وبه سمت وسوی ذکرا...وذکرآموزه‌های قرآنی واهل‌البیتی سوق دهدوبدل به درس‌آموزی از درس بزرگ شهادت‌شان و معرفت و بینش و بصیرت کند و به معیار بدل سازد و بر ویژگی ضرورت محبت قلبی بی‌دریغ مسئولان به مردم و عشق پرشور انقلابی به خدمت به محرومان و زهد و ازخودگذشتگی پای بفشرد و لزوم گریز از روحیه بی‌رحم اشرافی مسرفان و مترفان و اهل تبعیض و قاسطین و ... را در مدیریت کلان جار بزند.
کد خبر: ۱۴۵۸۸۵۵
نویسنده احمد میراحسان - نویسنده و منتقد

آرمان‌ها و ژرف‌ساخت انقلاب اسلامی

رسانه‌ملی در همین روزها با شعوری قابل تحسین اجازه نداده است که انوار ستارگان گواه در تابش ماه مجلس نادیده گرفته شود؛ زیرا هریک نوری دارد و جلوه‌ الهی‌شان در دل نور مشترک‌شان رنگ معرفت و عملش را می‌تاباند: وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان، امام‌جمعه تبریز سیدمحمدعلی آل‌هاشم، مالک رحمتی و سیدظاهر مصطفوی و سیدمهدی موسوی و محسن دریانوش و بهروز قدیمی شعاع‌های این معماری نوین ایرانند در جایگاه خود، همان معماری که براساس آرمان‌ها و ژرف‌ساخت انقلاب اسلامی قد کشیده و آدم تربیت کرده است. و همه نیرو و هستی آن متکی بر توحید ناب و عبودیت پروردگار یگانه است. پس روح این معمار بر معرفت‌ا... و قدرت معمار و خواست هستی متکی است و این یعنی قوانین این معماری از قرآن و عترت می‌آید و معمار انقلاب اسلامی، ولی‌فقیه کارگزار اراده خدا و آل‌ا...(ع) و ۱۴ ماه اهل عصمت است. امام(ره) و جانشین بزرگوارش هستند، چون خدا هست و انقلاب هست، چون خدا هست و سربازان درخشان آن در مهم‌ترین ویژگی‌شان بندگی خدا را چونان ستارگان حیات وجه الهی‌شان می‌درخشانند.
باید هر روز به گوش جهان فریاد برکشید:
ملت ایران!
مسلمانان جهان 
مستضعفان زمین 
به این مردان مرد بنگرید. و جز آنان و مردانی چون آنان برای حکمرانی نپذیرید. اشباه‌الرجال و ستمگران و خادمان ستم را که مهار قدرت دنیا و کشورها را غصب کرده و با فریب و زر و زور و تزویر بر اریکه حکمرانی نشسته‌اند و جز دروغ و جنایت و خیانت و ظلم یا چاکری جانیان گامی برنمی‌دارند فرو کشید.

مکتب عابدین
آنان را بشناسید و فریب حرف‌های تهی‌شان نخورید. جهانخواران و خرابکاران و منافقان و سازشکاران مزدور شیاطین جنی و انسان‌نمایان و بزدلان دل‌سپرده به قدرت استکبار و فرعون‌های متفرعن، شایسته حکومت بر مردم شریفی نیستند که خود لقمه حرام فرو نمی‌برند. ای ملت‌های اسیر قدرت ابلیسیان، ای مردم کار و زحمت که از عرق جبین و کد یمین خویش زندگی می‌کنید نه با ثروت انباشته‌شده از خون مردم رنجکش. بیایید و خیره به جان و ایمان و قلب و اندیشه و عمل سید محرومان و یارانش بنگرید. بیندیشید چه می‌خواستند، برای چه ایستادند. درخشش شهید امیرعبداللهیان، شهید سیدمحمدعلی آل‌هاشم، شهید مالک رحمتی و شهدای همراه‌شان از چه بود و چه فرقی با دیگران داشتند و راه‌شان چه بود؟ خواهم گفت :امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ولی فقیه‌ عصر معماری نوین و راه تغییر صاحب‌الزمانی(عج) ایران و جهان بوده است. او در دانشگاه‌های کفر تعلیم دیپلماسی بردگی و علم زیست پیرامونی نگرفت. درایران و مکتب امامان مکتب علی وفاطمه وحسن وحسین، مکتب عابدین و باقر و صادق و کاظم و رضا تا امام‌زمان(عج) ومکتب انتظار عدل جهانی درس خواند.همچون هدیه‌ای آسمانی سر برآورد.گسسته از تلقینات و تلقیات دانشکده‌های سلطه، او دل داده بود به قرآن و مقاومت برابر کفر محارب و ظلم جهانی و تلاشش در مسیری بود که امام موعود عدل جهانی انتظار دارد شیعیانش در آن راه بکوشند.

آموزه اسلامی بین دیپلماسی و میدان 
جاهلان گویی در مسابقه دیپلماسی، سرسپردگی و مهارت به زبان انگلیسی را برای سازش و سرسپردگی به کفر اصل می‌دانند نه بر باد دادن اقتداراستعمارانگلیسی وآمریکایی...را. اگراصل کاربرد دیپلماسی درمیدان نبرد با شیطان باشد. امیرعبداللهیان امیر مقاومت است. ویژگی‌های او بدین قرار است:
۱. اواهل خدمت و اخلاص و عبودیت و توسل و دعا بود. بر معرفت قرآنی در دیپلماسی استوار بود. اعتمادی به کفر نداشت. برابر کفر محارب، سازش‌ناپذیر و استوار بود و با غیرمحاربان پیمان‌دار بود و با تمام وجود برای وحدت مسلمانان و سیاست مستقل اسلامی به نفع امت مسلمان می‌کوشید و ارتباطات برادران را اصل قرار می‌داد و برده کدخدای مستکبر نبود. او حقیقتا تدبیر را در دست خدا می‌دید و مقام بندگی و اجرای تکلیف را بر عهده خود قبول داشت و برابر مولای یگانه تنها راه نجات از آتش جهنم و را ادای دین حق ۸۰میلیون بر دوش خود می‌دانست.
۲. اوبنا به آموزه اسلامی بین دیپلماسی و میدان تعارض نمی‌دید واصل راقدرت برابرکفر می‌دانست ودیپلماسی ذلت‌بار ازسر ضعف و تسلیم را امری شیطانی می‌دید. حتی در وضعی که رهبران به سبب فریب‌خوردگی مردم و تسلیم‌طلبی همگانی، ناگزیر به سکوت و صلح و تقیه می‌شوند هرگز ذره‌ای به تسلیم فکری وقلبی دچار نمی‌شوند. نه آن‌که اساس بینش و معرفت و علم مضرشان ذلت و ستایش راه استکبار و تسلیم باشد.
۳. او دیپلماتی مردم‌دوست و ساده‌زیست و انقلابی بود. این به شرح احتیاج ندارد.
۴. او در اجرای معمار نوین ایران، یک نیروی کارآمد در حوزه سیاست خارجی و باورمند به دکترین انقلابی بود.
۵. او به ارزش بی‌بدیل قدرت درون‌زای جمهوری اسلامی و استقلال از کفر مستکبر و متفرعن با دل و جان باور داشت.
۶. او برعکس ازخودبیگانگان نظریه امام‌راحل در خصوص ضرورت حکومت اسلامی و با کانون مردم‌سالاری و ولایت‌فقیه در جمهوری اسلامی را با تمام جان تنها راه نجات و پیشرفت و جامعه عادلانه و اصلاح و فساد‌زدایی می‌دانست.
۷. اوعمیقا به آزادی مشروع باور داشت و واقف به خطر هولناک اومانیسم و لیبرالیسم و گسست از هدایت قرآن و عترت در نظریه روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی بود و خستگی‌ناپذیر در راه قانون اساسی این پیمان اصلی دینی ــ سیاسی با ملت ایران پایبند بود و نفاق نمی‌ورزید، و چون ستون پنجم مدرنیته عمل نمی‌کرد و سیاست برای او یک جهاد در راه اسلام و پیشرفت ایران و سرفرازی و بینیازی مردم محروم از کفر جهانی و بردگی محسوب می‌شد.

عالم خدمتگزار در پیوند قلبی با ملت
سجایای مردمی هریک از شهیدان خدمت، جداگانه و در پیوند با ویژگی‌های فردی‌شان قابل بررسی است. خصوصا کنش و سیره سیدآیت‌ا...آل‌هاشم برای روحانیت یک اسوه است تابدانند عالم خدمتگزارمردم و دارای عشق به خدمت و پیوند قلبی با ملت و شریک در غم و شادی‌شان و با آنها زیستن چه هدیه الهی به عالم است و زبان آنها را دانستن و نبریدن از انقلاب مردم که ضدظلم و برای عدالت قیام کرده‌اند چه موهبتی است تا مردم از آنها نبرند و به دام شیطان و نفس متکبر دچار نشوند و به تحجر فرونغلتند و از دین ابزار اقتدار فردی و تفرعن نسازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها