«یائیر لاپید» نخست وزیر اسبق و رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت که اگر عملیات طوفان الاقصی در دوره صدارت او روی می داد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی این رژیم خانه او را آتش زده بود.
کد خبر: ۱۴۴۵۷۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، لاپید در گفت و گو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اگر حوادث هفتم اکتبر(۱۵ مهرماه) در زمان نخست وزیری من اتفاق افتاده بود، نتانیاهو افرادی را می فرستاد تا خانه ام را آتش بزنند.

لاپید همچنین گفت که نتانیاهو با پیشنهاد پیوستن وی به کابینه برای کمک کردن در پرونده مبادله اسیران فلسطینی با اسیران صهیونیست مخالفت کرده است.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی پیشتر با انتقاد از عملکرد کابینه نتانیاهو در پیشبرد مذاکرات تبادل اسرا، گفته بود: کشورهای خارجی بیشتر برای بازگشت اسیران ما تلاش می کنند.

لاپید تاکید کرد: نمی شود که کابینه به مذاکرات قاهره برای توافق تبادل اسرا برود و تنها شنونده باشد و به بهانه دلایل سیاسی مواضع خود را اعلام نکند.

وی افزود: اینکه کشورهای خارجی بیش از ما برای بازگشت اسیران ما تلاش می کنند، غیرمنطقی است.

رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی همچنین خواستار اخراج تندروها از کابینه نتانیاهو برای زمینه‌سازی توافق آتش‌بس در جنگ علیه غزه شده بود. وی تاکید کرده بود که با توجه به در پیش بودن ماه رمضان و انتخابات آمریکا، تداوم حضور تندروها در کابینه رژیم صهیونیستی، به نفع این رژیم نیست.

اکنون مساله آزادی اسرای صهیونیست از طریق آتش بس به مهمترین دغدغه ائتلاف مخالفان در کنست تبدیل شده و غیر از لاپید، حتی «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی نیز خواهان در اولویت قرار گرفتن مساله آزادی اسراست.

آنچه اکنون مانع همراهی نتانیاهو با لاپید و گانتس برای توافق با مقاومت فلسطین برای آتش بس می باشد، مخالفت تندروهای کابینه با این موضوع است.

«ایتامار بن گویر» رهبر حزب «عوتسما یهودیت» و «بزالل اسموتریچ» رهبر حزب «صهیونیسم دینی» تهدید کرده اند که در صورت توافق نتانیاهو با مقاومت فلسطین با آتش بس، کابینه رژیم صهیونیستی را ترک و زمینه فروپاشی آن را فراهم خواهند آورد.

از سوی دیگر، نتانیاهو ادامه جنگ علیه غزه را ضمانتی برای ماندن خود در مسند قدرت می داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها