بنائی در ادامه به هدف این برنامه رادیویی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از ایجاد پادکسترهای جوان، آموزش پادکسترهای آماتوری است که بهتازگی در این عرصه ورود کردند و شاید نیاز باشه که این محیط رو بهتر بشناسند تا موفقتر عمل کنند، رویکرد ما در این هدف، استفاده از پادکسترهای حرفهای است که جزو سرآمدان این حوزه هستند.
وی درباره به تولید محتوای صنعت پادکست اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که عرصه تولید محتوا در صنعت پادکست را برای مخاطبانی که در جستوجوی محتوای متنوع هستند؛ معرفی کنیم و پادکست را در سبد محتوای مخاطبان قرار دهیم. ما باتوجه به رسالت رسانهای که داریم، سعی خواهیم کرد که پادکستها و پادکسترهایی به مخاطبان معرفی شوند که اوقات فراغت اونها رو پر کنند و جامعه را به هم نزدیکتر کنیم.
فربد بنائی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد ایجاد باشگاه پادکسترهای جوان که همزمان با رویداد ملی پادکست فارسی، همچنین حسننیت معاون محترم صدای رسانهملی و تلاشهای مجدانه مدیر محترم رادیو جوان میسر شده است، گردهمایی تمامی کسانی خواهد بود که تلاش دارند در کنار مخاطبان باشند و در کنار تولید محتوای فاخر و غنی، در صنعت پر درآمد پادکست هم حضور پیدا کنند.
پادکسترها در رادیو جوان
شهره احمدوند، تهیهکننده برنامه «باشگاه پادکسترهای جوان» درباره اهداف و رویکرد این برنامه رادیویی توضیح داد: از آنجایی که پادکست در دنیای امروز توانسته است طرفداران زیادی را جذب کند، رادیو جوان هم برنامهای تحت عنوان باشگاه پادکسترهای جوان را در جهت حمایت از پادکست، پادکسترها و آشنا کردن آنها با جوانان راهاندازی شده است.
هدف این برنامه رادیویی، شناخت بیشتر مخاطبان جوان با پادکست و پادکسترهای جوان است و در هر برنامه نکات مختلفی برای تولید پادکست توضیح داده میشود تا افرادی که علاقهمند به ساخت پادکست هستند، بتوانند مسیر درستی را انتخاب نمایند و در نهایت مخاطبان باشگاه پادکسترهای جوان بعد از آشنایی با پادکسترها میتوانند با انتخابی آگاهانه، پادکستهای مورد علاقه خودشان را پیدا کنند.
احمدوند درباره مشخصه اصلی برنامه توضیح داد: برنامه بیشتر همراه شدن رادیو جوان با موج پادکست، پادکسترها و گفتگو با آنهاست؛ همیشه برای شنوندگان پادکست جالب بوده و اینکه برایشان مهم است که چه کسی یا چه کسانی این پادکست را تولید میکنند. از طرفی برنامه گفتگو با پادکسترها در رادیو جوان شاید در نگاه اول؛ رقیب سرسخت رادیو باشد، اما رادیو جوان همیشه پیشتاز و حامی جوانان بوده و همواره تلاش کرده محتوای مناسبی برای جوانان تولید کند و نیز در جهت علاقهمندی آنان گام برداشته است.
این تهیهکننده رادیو جوان در پایان گفت: مخاطبان این برنامه میتوانند در همه دههها باشند، اما از آنجایی که پادکست در بین جوانان بیشتر رایج شده و رنج سنی این جوانان ۱۷ تا ۴۵ سال است، سعی شده که پادکستها با موضوعات مختلفی انتخاب شود تا مخاطبان این رده را جذب کند.
افزایش آگاهی عمومی درباره پادکست
احسان مهرجو، گوینده برنامه «باشگاه پادکسترهای جوان» درباره این برنامه رادیویی عنوان کرد: به منظور برگزاری نخستین رویداد ملی پادکست، تصمیم گرفته شد که یک برنامه تهیه شود که ما در آن افراد شرکتکننده در این جشنواره را معرفی کرده و همچنین به پادکستها و پادکستسازان دیگری که در این جشنواره شرکت نکردند، اما محتوای مفید تولید میکنند، از نظر محتوایی و فنی معرفی کنیم.
وی به هدف این برنامه رادیویی اشاره کرد و گفت: هدف از این برنامه افزایش آگاهی عمومی درباره پادکست و پادکستسازی است و برنامهای راهآمدی است که پادکستهای با کیفیت را شناسایی و معرفی میکند، همچنین، ما از آنها دعوت میکنیم تا در برنامه شرکت کرده و در مورد محتوای برنامه و فرآیند تولید پادکستهای خود صحبت کنند تا شنوندگان بیشتر با فرآیند ساخت و محتوای پادکستها آشنا شوند.
مهرجو در ادامه افزود: در این برنامه تمرکز ما بر این است که علاوه بر معرفی پادکست و پادکستسازان، افراد را از ساخت پادکستها نیز راضی کنیم و همچنین یک پادکست خوب باید دارای محتوای کاربردی و صحیح باشد و همچنین باید از نظر فنی، صدا، موسیقی، و فضا سازی به خوبی طراحی شود. در طول برنامه، اطلاعاتی را نیز ارائه میدهیم و از مهمانان سوالاتی درباره تجهیزات، نرمافزارهای استفاده شده و روشهای تولید پادکستشان بپرسیم تا اطلاعاتی به مخاطبان منتقل شود.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد