به گزارش جامجمآنلاین، سریال ها جذاب ترین و سرگرم کننده ترین تولیدات تلویزیونی بوده و بیشتر شبکه های داخلی و خارجی همواره تلاش دارند بهترین مجموعه ها را تولید و روی آنتن بفرستند. برنامه های دیگر نیز بینندگان خاص خود را دارند،اما هیچ کدام نمی توانند مانند سریال های جذاب مخاطبان انبوه را پای گیرنده ها بنشانند.
هنگامی که مجموعه استاندارد و قابل تماشایی روی آنتن می رود،اول بینندگان به بازی بازیگران توجه دارند،اگر نقش آفرینی ها جذاب و حرفه ای باشد با آنان ارتباط برقرار کرده و حس همذات پنداری به آنان دست داده و تا انتها آن را به تماشا می نشینند.
وقتی شخصیت ها قابل باور و دوست داشتنی باشند سرنوشت شان برای مخاطب مهم می شود و لحظه به لحظه سریال را دنبال می کنند تا ببینند چه اتفاقی برای آنان پیش می آید. داستان جذاب و پرکشش هم از عناصری است که مخاطبان را جلب می کند.
اگر داستان خوب و منطقی پیش برود،نشان دهنده این است که کارگردانی خوبی داشته است. کلا مردم ایران قصه گفتن و قصه شنیدن را دوست دارند.
وقتی مخاطبان داستان را دوست داشتند و با بازیگران نیز همذات پنداری کردند نشان دهنده این است که سریال جا افتاده است. بنابراین هرچه داستان رو به جلو می رود هیجان مخاطبان زیادتر شده و لحظه شماری می کنند تا بدانند پایان سریال و سرگذشت شخصیت ها به کجا ختم می شود.
وقتی چنین وضعیتی پیش می آید، مخاطبان شروع می کنند به حدس زدن که سرانجام کار چه خواهد شد؟
مدت ها بود که سریال های پخش شده چنین حسی را در مخاطبان بر نمی انگیختند،اما سریال رحیل این حس را دوباره برگرداند.
بینندگان که داستان و شخصیت های این مجموعه برای شان جذاب و دوست داشتنی بوده،اکنون لحظه شماری می کنند تا ببینند سرانجام چه خواهد شد.
مخاطبان سریال رحیل به هیجان آمده و مرتب پایان آن و سرنوشت شخصیت ها را حدس زده یا در جمع خانواده درباره آن بحث کرده و تبادل نظر می کنند.
این حدس زدن ها،نه تنها در جمع خانواده ها و دوستان،بلکه به فضای مجازی نیز راه یافته و طرفداران این سریال مدام پایان آن و سرنوشت شخصیت ها را در پیج های خود درج کرده و با دیگران تبادل نظر می کنند.
آنچه بین این حدس و گمان ها بیشتر از همه تکرار و تبادل می شود،سرنوشت محا و اصلان است.اکثر آنان دوست دارند تا این عاشق و معشوق در پایان سریال به وصال برسند.
خلق درست داستانی سریال رحیل توسط رامین عباسیزاده تهیهکننده و طراح سریال و قرارگیری تعلیقهای پیاپی در اپیزودهای مختلف و از آن مهمتر استفاده از عناصر داستانی مخاطبپسند برای شخصیت پردازی و به ویژه ایجاد مثلث عاشقانه محوری سریال به گونه ای که هرچه داستان جلوتر میرود پیگیری عاقبت شخصیتها جذابتر گردد از ویژگی هایی که سریال را در جای درست خود قرار داده و این طبیعی است که مخاطبان بیشتر دوست داشته باشند پایان فیلم یا سریال محبوب شان ختم به خیر و خوشی شود،اما بی شک سازندگان این سریال پایان غافلگیر کننده ای برای آن تدارک دیده اند.
روال داستان به گونه ای است که نمی توان پایان آن را به طور قطع حدس زد.
همین مهم باعث شده که بازار حدس و گمان و تبادل نظر در خانواده ها و فضای مجازی به اوج خود برسد.
این مهم گواه صادقی است بر این مدعا که سریال رحیل با تلاش خستگی ناپذیر تهیهکننده،کارگردان،بازیگران و دیگر عوامل سازنده توانسته بعد از مدتها که سریالهای روتین دیدیم، یک مجموعه خوب را تقدیم مخاطبان کنند تا جایی که حتی میتوان گفت این سریال در تاریخیسازی میتواند سالها بعد از شهرزاد و معمای شاه و...، یک اتفاق تازه در این گونه باشد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
درگفتوگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کردهایم