با همکاری دستگاه‌های متولی انجام می‌شود؛

راه اندازی مرکز غربالگری معتادان متجاهردرکرمان

معاون دادستان کرمان از راه اندازی مرکزغربالگری و ساماندهی معتادین متجاهر با همکاری دستگاه‌های متولی دراستان کرمان خبر داد.
معاون دادستان کرمان از راه اندازی مرکزغربالگری و ساماندهی معتادین متجاهر با همکاری دستگاه‌های متولی دراستان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۲۸۳۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محمدضیاءالدینی، معاون دادستانی کرمان در نشست هم‌اندیشی و تعامل با رؤسای بیمارستان‌های دولتی استان در خصوص راه اندازی مرکز غربالگری معتادین متجاهر به اهمیت درمان اعتیاد و حمایت‌های اجتماعی از افرادی که از سوی جامعه و اطرافیان خود طرد شده‌اند تأکیدوبیان کرد: در صورت راه‌اندازی این مرکز و ارجاع آن‌ها به بیمارستان‌ها جهت دریافت خدمات درمانی و یا کمپ ماده ١۶ می‌توان کمک کرد تا زمینه درمان اصولی‌تر و با کمترین مشکلات ایجاد گردد. 

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون مرکز کمپ اعتیاد ماده ١۶ به صورت همزمان همه اقدامات اعم از پذیرش، پالایش و درمان و ارائه مشاوره به  معتادین را به عهده داشت که با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود اظهار کرد: معتادان متجاهر ماده ١۶ بر اساس حکم قضائی توسط پلیس از سطح شهر جمع‌آوری و به مرکز غربالگری جهت شناسایی، بررسی سوابق، بیماری‌های احتمالی، پروتکل‌های بهداشتی و سایرموارد منتقل می‌شوند. 

 

این مقام قضائی تصریح نمود: اگر معتادی دارای زخم باز و بیماری خاص باشد و یا در رده سنی زیر ١۵ سال یا بالای ۶۵ سال قرار بگیرد قابل پذیرش درکمپ ماده ١۶ نمی‌باشدکه نحوه درمان این افراد در اساسنامه تشکیل مرکز غربالگری مشخص می‌گردد. 

 

ضیاالدینی، اضافه کرد: برخی معتادین متجاهر دارای اختلالات روانی هستند و لازم است در برخی موارد همزمان با درمان اعتیاد، تحت نظر روانشانس و مددکار نیز قرار گیرند تا علاوه بر تأمین امنیت و سلامت جامعه، درمعرض خود آسیبی کمتری نیز باشند و زمینه بازگشت آن‌ها به جامعه با کمترین آسیب فراهم گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها