۶۸.۱ درصد گیاهخوار‌ها می‌گویند برای رفاه حیوانات این کار را انجام می‌دهند

یک زندگی متفاوت متفاوت!

بسیاری تفاوت رژیم وگان با گیاهخواری را نمی‌دانند؛ وگانیسم شاخه‌ای از گیاهخواری محسوب می‌شود، اما کمی سختگیرانه‌تر. به این معنی که وگان‌ها از هیچ‌نوع محصول حیوانی مانند لبنیات، تخم‌مرغ و عسل نیز استفاده نمی‌کنند.
بسیاری تفاوت رژیم وگان با گیاهخواری را نمی‌دانند؛ وگانیسم شاخه‌ای از گیاهخواری محسوب می‌شود، اما کمی سختگیرانه‌تر. به این معنی که وگان‌ها از هیچ‌نوع محصول حیوانی مانند لبنیات، تخم‌مرغ و عسل نیز استفاده نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۴۲۸۵۴۶
تعداد بازدید : 11

وگانیسم بیشتر از آنکه یک رژیم غذایی باشد، یک سبک زندگی است. وگان‌ها از هیچ نوع محصول ساخته شده از اجزای حیوانات استفاده نمی‌کنند؛ به عنوان مثال کالا‌های خواب که از پشم یا ابریشم هستند، محصولات چرمی و به خصوص لوازم آرایشی و بهداشتی که روی حیوانات آزمایش شده‌اند. داشتن یک سبک زندگی متفاوت که به حفظ محیط زیست و حیوانات اهمیت می‌دهد یک انتخاب شخصی است که نمی‌توان به آن خرده گرفت. چالش آنجاست که بسیاری از وگان‌ها در سراسر جهان به عنوان افرادی تندرو و متعصب شناخته می‌شوند که سعی می‌کنند سایر افراد جامعه را به روش‌های تحقیرآمیز، آزاردهنده و گاه حتی خشن نسبت به مشکلات محیط زیستی آگاه کنند.

هر چند که وگان‌ها علاقه مندند که به زور هم که شده سایر افراد جامعه را به گرایش خود وارد کنند، اما جالب است که بدانید اگر بر فرض محال تمامی مردم جهان تصمیم بگیرند گیاه خوار یا وگان شوند، کره زمین گنجایش تولید خوراک گیاهی برای همه ساکنانش را ندارد و این امری نشدنی است. اما تلاش‌های وگان‌ها در حوزه پایان دادن به آزار حیوانات حین آزمایشات مرتبط با محصولات آرایش و بهداشتی ستودنی و قابل احترام است. در حال حاضر حدود ۷۹ میلیون نفر در سراسر جهان وگان هستند. وگانیسم به خصوص در میان نوجوانان و جوانان در حال گسترش است به همین دلیل یکم نوامبر (۱۰ آبان) «روز جهانی وگان» نام‌گذاری شده است. اما باید توجه داشت که رژیم وگان چندان هم بی‌خطر نیست و می‌تواند سبب ابتلا به بیماری‌های اختلال خوردن و روده نشت‌کننده، کاهش وزن و انرژی پایین، اختلالات هورمونی، کمبود آهن، کلسیم و ویتامین ب ۱۲ شود.

• براساس پژوهش‌ها بیشتر کسانی که رژیم غذایی وگان را اتخاذ می‌کنند زن (۵۹ درصد) و تنها ۴۱ درصد مرد هستند.
• یک آمار شگفت‌انگیز نشان می‌دهد که اکثر جمعیت وگان‌ها سالانه تقریبا ۵۴ هزار دلار درآمد دارند که کمتر از میانگین درآمد یک آمریکایی است.
• انجمن وگان در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار محصول را ثبت کرده است که بیشتر آن‌ها به جای مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی هستند.
• صنعت پوشاک وگان در سال ۲۰۱۹ ارزشی معادل ۳۹۶.۹ میلیارد دلار داشت!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها