مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛

کاهش نسبی دمای هوای روزانه در کرمانشاه

دلیل مخالفت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای راه اندازی داروخانه هلال احمر چیست؟

  از سالهای گذشته برای راه اندازی داروخانه هلال احمر در کلانشهر کرمانشاه تلاش های زیادی صورت گرفته، آنهم تلاش هایی بی نتیجه که نتوانسته مانع از سردرگمی بیماران برای تهیه اقلام دارویی موردنیاز آنان شود.
کد خبر: ۱۴۲۳۷۴۳

جام جم آنلاین-زهره کریم زاده؛  بیماران خاص و سرطانی استان کرمانشاه نه تنها باید رنج سخت این بیماری را به جان بخرند بلکه باید با این جسم نحیف و بیماری که دارند برای تهیه داروهای کمیاب و تک نسخه ای سفر کنند و به استان های همجوار بروند و یا برای تهیه دارو با نرخ آزاد، هزینه گزافی را پرداخت کنند.


این معضل بارها از سوی مردم، رسانه و جمعیت هلال احمر استان، به گوش مسولان دانشگاه علوم پزشکی رسیده است ولی هنوز هم برای راه اندازی این داروخانه اقدامی نشده و تدبیری وجود ندارد.


اینکه هربار از سوی استانداران و مدیران وقت استان اعلام شود که هلال احمر مامن و پناه مردم نیازمند است و از آن به عنوان پایگاه منطقه ای غرب کشور یاد شود و در مقابل از تامین مهم ترین نیاز این مردم غفلت شود، چه سودی برای بیماران نیازمند این دیار دارد؟


اگر این بهانه تراشی شود که دیگر بنابر نظر  وزارت بهداشت مجوز داروخانه به استان ها داده نمی شود باید پرسید که آیا این قانون تنها برای استان کرمانشاه صادر شده، چرا کرمانشاه تنها استان محروم از داشتن این داروخانه است، در حالی که استان های دیگر همچون لرستان در چنین شرایط مشابهی توانسته مجوز کسب کند و صاحب داروخانه شود و باید پرسید که چه منافعی برای این مخالفت در کار است؟
 
 
در همین راستا مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه  در پاسخ به این سوال که چه موانعی برای راه اندازی این داروخانه در کرمانشاه وجود دارد، ابراز کرد: از نظر ما موانعی برای راه اندازی داروخانه هلال احمر وجود ندارد و این دانشگاه علوم پزشکی است که باید عنوان کند چرا این داروخانه راه اندازی نمی شود.


محمدباقر محمدی افزود: در زمینه راه اندازی داروخانه هلال احمر کارشکنی شده است و هیچ پاسخ و نتیجه ای برای درخواست ما داده نمی شود، اگر موانعی وجود دارد دانشگاه آن را به ما اعلام کند تا برای رفع آن اقدام کنیم.


وی ادامه داد: نبود این داروخانه در کرمانشاه برای بیماران خاص دردسرساز شده است اگر مجوز این داروخانه کسب شود برهمین اساس هلال احمر می تواند سهمیه داروخانه های خاص را افزایش دهد و حامی مالی این بیماران باشد به این صورت که با قیمت بسیار پایین و حتی رایگان این داروها را عرضه کند.


این مسوول یادآور شد: در حال حاضر بیمار مجبور است داروی موردنیاز خود را از استان های همجوار همانند لرستان، ایلام، همدان و کردستان تهیه کند و فاکتور آن را برای ما بیاورد.


محمدی افزود:داروخانه هلال احمر در همه استان ها وجود دارد و نبود آن در استان کرمانشاه گویای ظلم به بیماران این منطقه است، نکته قابل تامل اینست که حتی داروخانه هلال احمر در برخی از استان ها علاوه بر مرکز در شهرستان های آن نیز ایجاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها