در جست‌وجوی شغل جدید

همه از این واقعیت که هوش‌مصنوعی بسیاری از مشاغل را تهدید می‌کند آگاهند، با وجود این اما داده‌ها نشان می‌دهد که بیش از یک‌چهارم کارمندان به‌دنبال تغییر شغل در سال آینده هستند.
همه از این واقعیت که هوش‌مصنوعی بسیاری از مشاغل را تهدید می‌کند آگاهند، با وجود این اما داده‌ها نشان می‌دهد که بیش از یک‌چهارم کارمندان به‌دنبال تغییر شغل در سال آینده هستند.
کد خبر: ۱۴۱۳۷۶۷
نویسنده آیسا اسدی - روزنامه نگار

به گزارش بلومبرگ، گرچه نرخ‌های ترک کار در آوریل سال‌جاری کاهش یافته و به سطح سال ۲۰۱۹ رسیده اما داده‌های پی‌دبلیو‌سی نشان می‌دهد که تمایل به ترک کار به سمت دیگری از سلسله‌مراتب شرکت‌ها یعنی کارمندان غیرمتخصص تغییر کرده‌است. این مطالعه نشان می‌دهد که بیش از یک نفر از هر چهار کارمند اداری غیرمتخصص (۲۶ درصد)، مانند دستیاران اداری، به دنبال تغییر شغل در ۱۲ماه آینده هستند. این رقم نسبت به سال گذشته ۱۹درصد افزایش یافته است. در این پژوهش از ۵۴هزار کارمند در ۴۶ کشور و منطقه، در مورد نگرش آنها نسبت به هوش‌مصنوعی و تغییرات اقتصادی سؤال شده است. این پژوهش همچنین یک «شکاف‌تخصصی» را شناسایی کرده که اگر برطرف نشود، می‌تواند کارمندانی را که فاقد آموزش پیشرفته هستند به‌ویژه در برابر بیکاری و مشکلات مالی آسیب‌پذیر کند.کارمندان اداری غیرمتخصص فشارهای مالی ناشی از نرخ تورم و اقتصاد بی‌ثبات را احساس می‌کنند. نسبت کارمندانی که اعلام کرد‌ه‌اند در پایان ماه پول باقیمانده دارند، از ۴۷ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۳۸ درصد در سال‌جاری کاهش یافته است. تقریبا یک نفر از هر پنج پاسخ‌دهنده گزارش دادند شغل دومی را برای تکمیل درآمد خود انجام می‌دهند؛ البته اغلب به دلیل نیاز و نه تمایل به یادگیری مهارت‌های جدید.
بوشان ستی، شریک و مشاوره استراتژی پی‌دبلیو‌سی می‌گوید: «من واقعا از این‌که افراد زیادی درگیر مشکلات جانبی بودند شگفت‌زده شدم. اگرچه کارمندان در حال مبارزه در اکثر گروه‌های جمعیتی حضور داشتند اما بار اقتصادی برای اقلیت‌ها در بالاترین حد بود.» کارکنان اداری ناراضی که قصد ترک شغل خود در سال آینده را دارند، احتمالا مجبور خواهند شد در جست‌وجوی شغل جدید با هوش‌مصنوعی رقابت کنند و همین امر یادگیری مهارت‌های جدید را درحال‌حاضر ضروری می‌کند.
کارمندانی که درحال‌حاضر با استرس مالی کنار می‌آیند و در پایان ماه پول باقیمانده دارند نیز در آینده نزدیک بازنده امواج سهمگین هوش‌مصنوعی و اتوماسیون خواهند شد. تنها ۱۵درصد کارمندان «بدون آموزش تخصصی» متوجه واقعیت‌های موجود هستند و موافق بودند که ماهیت نقش آنها به‌طور قابل‌توجهی در پنج سال آینده تغییر خواهد کرد.
این میزان آگاهی برای کارمندان متخصص بیش از نیمی (۵۱ درصد) از آنهاست. این نابرابری‌ها با دلسردکردن جویندگان کار بالقوه نسبت به کسب مهارت‌هایی که به آنها اجازه می‌دهد در نقش‌های خود موثر باقی بمانند یا نقش‌های جدیدی به دست آورند، تنها شکاف تخصص را افزایش می‌دهد.صاحبان و مدیران شرکت‌ها نیز باید خود و نیروی کار خود را برای آینده آماده کنند. یک‌سوم از کارمندان احساس می‌کنند شرکتی که اکنون در آن مشغول به کار‌ هستند، ۱۰سال دیگر از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. در اوایل سال‌جاری شرکت پی‌دبلیوسی یک نظرسنجی جهانی مشابه در رده مدیران‌عامل شرکت انجام داد و ۳۹ درصد مدیران‌عامل نیز نظری مشابه با نظر کارمندان فوق داشتند.به همین دلیل نیاز است تا مدیران و رهبران شرکت‌ها برای ارتقای کارکنان خود سازماندهی مجدد کنند. آنها باید با افزایش دستمزدها یا ارائه آموزش‌هایی برای تقویت مهارت‌هایی که هوش مصنوعی قادر به انجام آنها نیست، فرصت‌های جدیدی برای کارمندان خود فراهم کرده و آنها را از ترک کار منصرف کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها