مراسم يازدهمين سالروز تاسيس انجمن واردکنندگان برنج روز یک‌شنبه با حضور برخى از نمايندگان مجلس، مسئولين وزارت جهاد كشاورزى ، اتاق بازرگانی، بانك مركزى ، گمرک جمهورى اسلامى و مدیرعامل بانک شهر ،مسئولين و اعضاى انجمن همچنين نمايندگان رسانه هاى گروهى برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۱۰۰۴۱

یازدهمين سالروز تاسيس انجمن واردکنندگان برنج
تامين امنيت غذايى با تعامل وزارت جهاد كشاورزى

مراسم يازدهمين سالروز تاسيس انجمن واردکنندگان برنج روز یک‌شنبه با حضور برخى از نمايندگان مجلس، مسئولين وزارت جهاد كشاورزى ، اتاق بازرگانی، بانك مركزى ، گمرک جمهورى اسلامى و مدیرعامل بانک شهر ،مسئولين و اعضاى انجمن همچنين نمايندگان رسانه هاى گروهى برگزار شد.
مجتبى شيرقاضى دبير انجمن در ابتداى اين مراسم به ميهمانان و مدعوين خوش آمد گفت و اظهار اميدوارى كرد برگزارى چنين رويدادهايى موجب تقويت تعاملات فعالان حوزه اقتصاد و مسئولين همچنين سياست گذاران مرتبط در دستگاههاى اجرايى خصوصا در حوزه كنترل بازار و تامين كالاهاى تاثيرگذار شود.

قدردانى از قائم مقام وزير جهاد

در ادامه كريم اخوان رییس انجمن با تشريح گزارشى از فعالیت هاى صورت گرفته و تلاش هيات مديره در مسير ايجاد هماهنگى هاى لازم همچنين رفع مشكلات و موانع واردكنندگان از تعامل مسئولين وزارت جهاد كشاورزى خصوصا قائم مقام وزير در امور تجارت و تنظيم بازار قدردانى كرد و گفت:در حوزه تعاملات مشترك بعد از آنكه برخى از مسئولين سابق همكارى و تعامل لازم را نداشتند حالا همكارى خوبی میان انجمن و وزارت کشاورزی ايجاد شده و ما در همين راستا پيگير مشکلات اعضا خصوصا در زمينه تخصیص ارز هستیم. امضاى تفاهم نامه با سازمان غذا و دارو و جلسات متعدد با گمرک در راستاى توجه به خواسته هاى اعضا همچنين كنترل بازار صورت گرفته است. با توجه به اينكه انجمن واردكنندگان برنج تنها تشکل ثبت شده در حوزه صنعت برنج كشور در اتاق بازرگانى ايران است و در راستاى تامين امنيت غذايى، كسرى برنج مورد نياز كشور، ساماندهى واردات و تنظيم بازار دومين كالاى اساسى كشور تلاش مى كند، مسئولين محترم وزارت جهاد كشاورزى خصوصا آقاى دكتر پيمان پاك و همكارانشان تعامل و همكارى بسيار خوبى در ماه هاى اخير با انجمن داشته اند تا مشكلات اين حوزه به زودى رفع شود.

تامین امنیت غذایی اولویت اول انجمن است

سالار ساکت نایب رییس هیات مدیره انجمن نيز در ادامه اين مراسم با اشاره به مشکلات پیش آمده در ۸ ماه گذشته برای اعضاى این انجمن گفت:محدودیت‌های شدید ماه هاى گذشته آن هم بدون روال باعث سردرگمی شده بود اما ما استراتژی های کلان را مشخص کرده بودیم و طبق آن حرکت کردیم. تامین امنیت غذایی اولویت اول انجمن است. ما البته هميشه کنار تولید بودیم هیچ وقت مقابل آن نبودیم. واردكنندگان کسری تولید را در بازار تامين مى كنند و در سال جارى ميزان توليد برنج حدود ۲۰ درصد نسبت به پارسال كاهش خواهد يافت. بر اين اساس كار ما سخت تر مى شود. تجار امکان خروج درصدی كالاى خودشان را ندارند و در تعامل با فروشنده هندى و پاكستانى دچار مشكل شده اند. فراموش نكنيم كه بخش قابل توجهى از دهك هاى اقتصادى پايين جامعه خريدار برنج خارجى هستند. باید در خصوص اين موضوع فکری کرد و برنامه منظمى از سوى دستگاههاى مسئول اعلام شود تا امنیت غذایی دهک هاى پایین جامعه به خطر نيافتد.
ساكت اضافه كرد: اگر فصل ممنوعیت واردات برقرار شود موجب افزایش قیمت برنج در بازار خواهيم بود. این ممنوعیت‌ها هیچوقت نتوانسته منافع مصرف کننده را تامين كند.سیاست دیگر جلوگیری از انحصار است. مصرف کننده ای که میخواهد تنوع داشته باشد و کیفیت ها را بسنجد بايد بتواند به كالاى مورد نظر خودش دسترسى پيدا كند. بعضى از سیاست‌ها موجب می‌شود از پتانسیل‌های همه بخش‌ها استفاده نشود.

مشكلات فعاليت صنفى و تشكلى در اقتصاد

حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران
سخنران بعدى اين مراسم بود كه با تشريح مشکلات فضای کسب و کار همچنين فعاليت تشكلى و صنفى گفت: فعالیت تشکلی بعد از کار در معادن سخت ترین کار است به خصوص برای کسب و کارهایی که در فضای واردات كار می کنند. من در حوزه تشکلی بودم اینطور برداشت کردم که از دو طرف تحت فشار هستند یکی از سوى اعضا و ذینفعان داخلی که توقع دارند از انجمن و ديگرى از جانب سیاست گذار و حاکمیت که توقع دارند تشکل و اعضا کارها را به درستی انجام دهند. این انجمن در تمام این سالها به طور جدی مشکلات را پیگیری کرده و من شاهد بودم كه فعاليت موفقى در حوزه تامين برنج مورد نياز بازار داشته اند. به نظرم اتفاق خوبى است كه امروز شاهد حضور اعضاى محترم انجمن و مسئولان نهادهاى مرتبط هستيم و زمينه تعامل و همكارى دوجانبه و حل و فصل مشكلات موجود در اين بخش فراهم مى شود.

كمك به معيشت اقشار كم در امد

مرتضى شاه حسينى يكى از موسسين انجمن و فعالان با سابقه حوزه واردات برنج نيز به عنوان آخرين سخنران اين مراسم ضمن قدردانى از مسئولين انجمن گفت:بنده سال ها در اين انجمن مسئوليت داشتم و بايد بگويم اين مسئوليت هيچ منفعتى به همراه ندارد بلكه با مشكلات و سختى هاى زيادى همراه است.

یازدهمين سالروز تاسيس انجمن واردکنندگان برنج

یازدهمين سالروز تاسيس انجمن واردکنندگان برنج

اعضاى هيات مديره انجمن براى رفع مشكلات و موانع تلاش مى كنند همچنين به دنبال سياست گذارى از طريق تعامل با دستگاههاى مسئول هستند.
شاه حسينى نايب رييس سابق انجمن همچنين اظهار داشت:در گذشته نگاه به واردات بسيار منفى بود بدون توجه به اين مسئله كه واردات برنج عليه توليد نيست بلكه در راستاى تامين كسرى نياز كشور انجام مى شود. شما نياز دهك هاى پايين جامعه را تامين مى كنيد و بايد توجه ويژه اى به اين موضوع داشته باشيد. توصيه من اين است كه با هدف تنظيم بازار و كمك به معيشت اقشار كم درآمد و جلوگيرى از افزايش قيمت برنج در بازار كار كنيد. در صورتى كه با اين نيت فعاليت كنيد قطعا موفق خواهيد شد و مشكلاتتان هم رفع مى شود.
عليرضا نبى كارآفرين برتر كشور نيز در بخشى از اين مراسم موضوعاتى را پيرامون ضرورت توجه فعالان اقتصادى به مسئله اشتغال جوانان همچنين اقدامات فرهنگى و فعاليت هاى خيرخواهانه از جمله آزادسازى زندانيان مطرح كرد.
در بخش پايانى مسئولين و اعضاى باسابقه انجمن برنج از پيشكسوتان و موسسان اين انجمن آقايان به حق ، شاه حسينى ، توكلى و تيمورى تقدير به عمل آوردند.
گفتنى است انجمن واردكنندگان برنج ايران تنها انجمن ثبت شده در اتاق بازرگانى ايران در حوزه برنج هفتم خرداد سال ١٣٩٢ با هدف تامين امنيت غذايى كشور و تنظيم بازار دومين كالاى اساسى كشور تاسيس شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها