معاون سازمان راهداری کشور خبر داد:

شناسایی ۸۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

حذف نقاط پرتصادف جاده‌ای، ۴۰۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه قرار است امسال ۴۰۰ نقطه حادثه‌ خیز اصلاح شود، گفت: معمولا هر نقطه به‌طور متوسط ۱۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد، یعنی برای اصلاح ۴۰۰ نقطه به ۴۰۰۰ میلیارد تومان پول نیاز داریم.
کد خبر: ۱۴۰۶۳۱۹

به گزارش جام جم آنلاین، رضا اکبری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تصادفات جاده‌ های کشور هر سه سال یک بار تحلیل می‌شود، گفت: البته تحلیل تصادفات را هر ساله انجام می‌دهیم اما برای یک منظور خاص که همان شناسایی نقاط پرحادثه است، هر سه سال یک بار این را تحلیل می‌کنیم. این کار یک دستورالعمل دارد که کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ابلاغ کرده و نقاطی که تصادفاتش از یک تعداد بالاتر باشد شناسایی می‌شوند.

وی ادامه داد: آخرین تحلیل به پایان سال گذشته مربوط می‌شود که تصادفات سه سال قبلمان تحلیل شد و ۸۸۷ نقطه حادثه‌ خیز شناسایی شد. برای بررسی این ۸۸۷ نقطه با پلیس تفاهم شده، وزارت راه هم تصویب کرده و به استان‌ها هم ابلاغ شده؛ در آستانه عید هم یک بودجه به استان‌ها ابلاغ کردیم که قبل از تعطیلات نوروزی در این ۸۸۷ نقطه تابلوهایی برای رانندگان نصب شود که به لحاظ آشکارسازی نقاط شناسنامه‌دار باشد؛ اما برای اصلاح این نقاط باید برنامه چندساله تدوین شود، از این رو از فروردین‌ماه امسال کار مطالعه و تهیه طرح اصلاح نقاط را شروع کردیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره ماهیت نقاط حادثه‌ خیز توضیح داد: عمده این نقاط تقاطع‌ها، میدان‌ها، قوس‌ها و پیچ‌های تند است که به‌صورت مستقیم یا با زاویه به جاده‌های دیگر متصل می‌شود؛ هر کدام از اینها هم نسخه خاص خود را می‌طلبد. ممکن است در یک نقطه‌ صرفا تعدادی تابلو جوابگو باشد، نقطه دیگری روشنایی نیاز داشته باشد، نقطه‌ای به تقاطع زیرگذر یا روگذر احتیاج داشته باشد، جای دیگری میدان باید اصلاح شود و از جمله این موارد. اینکه برای اصلاح این ۸۸۷ نقطه چه کاری باید انجام شود، از فروردین شروع شده و طرح‌هایش در حال انجام است، ما با تمام استان‌ها جلسه می‌گذاریم و تا یک ماه دیگر نسخه اولیه برای اصلاح نقاط تهیه می‌شود.

اکبری با بیان اینکه قرار این است که امسال حتما ۴۰۰ نقطه حادثه‌ خیز اصلاح شود، درباره بودجه این کار بیان کرد: بودجه دقیق بعد از این به دست می‌آید که طرح‌های اصلاحی بررسی و برآورد دقیق مشخص شود، اما بر اساس تجربه‌ این سال‌ها، معمولا هر نقطه به‌طور متوسط ۱۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد، یعنی برای اصلاح ۴۰۰ نقطه به ۴۰۰۰ میلیارد تومان پول نیاز داریم. علاوه بر این ۴۰۰ نقطه، حدود ۲۶۰ نقطه نیمه‌کاره هم داریم که پروژه‌های سال قبل یا دو سال قبل است و به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. بنابراین برنامه ما اصلاح ۴۰۰ نقطه جدید به‌علاوه ۲۶۰ مورد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

وی درباره بودجه مورد نیاز برای اصلاح نقاط پرتصادف توضیح داد: بخشی از بودجه‌ ما منابع داخلی سازمان است، بخشی از بودجه منابع عمومی است که در قانون بودجه وجود دارد، بخشی هم جرائم رانندگی است و امسال در قانون بودجه دیده شده که سهم وزارت راه را مستقیما پرداخت کنند. مجموع این سه، کفاف این ۴۰۰ نقطه را می‌دهد. برحسب تاکید وزیر و مذاکراتی که با دولت شده و مکاتبات و مصوباتی که دنبال می‌کنیم، اگر بتوانیم بین هشت تا ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه بگیریم، باقی ۴۴۷ نقطه را هم در دستور کار قرار می‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها