مدیرکل بیمه سلامت استان همدان:

حمایت بیمه سلامت همدان از ۶۰۰ زوج نابارور

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: خدمات درمان بیماری نازایی و افراد نابارور انجام دادیم و امسال ۶۰۰ زوج نابارور تحت حمایت قرار گرفتند و در این راستا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
کد خبر: ۱۳۹۷۳۳۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فریبرز نیاستی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه موضوع نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری در استان را توسعه دادیم، اظهار کرد: ۲۳۳ هزار نفر از جمعیت استان که هیچ‌گونه بیمه نداشتند و خدمات درمانی آنها به صورت آزاد بود زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه در نظام ارجاع و پزشک خانواده ۱۴۰ پزشک با ما طرف قرار داد هستند و از طریق نظام ارجاع بیماران رو پذیرش می کنند، ادامه داد: بیمه سلامت بیماری فشار خون و دیابت و سایر بیمارها را تحت پوشش قرار می‌دهد.
نیاستی در اسفند ماه سال گذشته ۹۶ پزشک با بیمه سلامت استان قرار داد داشتند، افزود: امسال رشد خوبی در پزشکان طرف قرارداد اتفاق افتاده و ۶۰ درصد در آمار پزشکان طرف قرارداد رشد داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه بیماران خاص و صعب العلاج اقدامات خوبی انجام شده است، اضافه کرد: بیماران خاص و صعب العلاج شامل تالاسمی، پیوند، هموفیلی، ام اس و دیالیز می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه اتفاق مثبت امسال این بود که ۱۰۷ بیماری در فهرست بیماری‌های صعب العلاج قرار گرفت، بیان کرد: بیماران صعب العلاج از بیماران خاص شروع می‌شود تا بد خیمی ها و … را در بر می‌گیرد و عموما این بیماری‌ها فراگیر نیست اما هزینه‌های سنگینی دارند.
وی با اشاره به اینکه بعد از تصویب و ابلاغ قانون، طبق قانون شیوه نامه صندوق صعب العلاج تشکیل شد، ادامه داد: از تاریخ یک آبان ماه امسال موظف شدیم تا سقف ۵۰ میلیون و ۹۵ درصد هزینه بیماران صعب اعلاج را پوشش دهیم و اگر این بیماران هزینه‌های بیشتر انجام داده باشند با مجوز صندوق ۵۰ میلیون دوم واریز می‌شود که بتواند بخشی از هزینه‌های درمان بیماران را جبران کند.
نیاستی با اشاره به اینکه تا امروز برای بیماران صعب العلاج یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای ۱۴۰ پرونده واریز شده است، افزود: اعتبار ما افزایش پیدا کرده و سه برابر شد و به ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه محدودیت مالی نداریم، تصریح کرد: انتظار داریم در سال ۱۴۰۲ هم تعداد بیماری‌ها و هم سقف هزینه‌های پرداختی ما بالاتر برود.
وی جمعیت کل بیمه شدگان بیمه سلامت استان همدان را یک میلیون و ۳۷ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: خدمات درمان بیماری نازایی و افراد نابارور انجام دادیم و امسال ۶۰۰ زوج نابارور تحت حمایت قرار گرفتند و در این راستا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است درحالی که سال گذشته این رقم ۳۸ میلیون تومان بود.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه برای درمان ناباروری سقف سنی ۴۵ سال برای زوجین برداشته شد و به سقف ۴۹ سالگی رسید، افزود: همچنین سقف دفعات هم برداشته شد و براساس نظر پزشک به هر تعداد لازم باشد حمایت مالی انجام می‌شود‌.
وی با اشاره به اینکه در گذشته ۷۰ درصد هزینه‌های بیماران نازایی پوشش داده می‌شد ولی هم اکنون ۹۰ درصد پوشش بیمه دارد، افزود: همچنین با اطلاع رسانی پوشش بیمه در مناطق کم برخوردار را به ۱۰۰ درصد رساندیم.
نیاستی با اشاره به اینکه در زمینه مراکز پیشخوان طرف قرار داد محدودیت داشتیم، اضافه کرد: با توجه به نیاز دسترسی به ۳۰ مرکز پیشخوان دولت به دسترسی انجام و کار راحت تر شده است.
وی طرح دارویار را یکی از طرح های چالش برانگیز دانست که از تیرماه امسال با کمترین چالش اجرا شد، عنوان کرد: در طرح دارویار بیمار هزینه اضافه ای برای دارو نمی دهد.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه صد درصد هزینه بیماران پیوند تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد، بیان کرد: امسال ۶۰۰ میلیارد تومان به مراکز طرف قرار داد از جمله بیمارستان دولتی و خصوصی در بخش درمان و دارو پرداخت کردیم.
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۸ نفر تحت پوشش بیمه سلامت در پنج صندوق عضو هستند، ادامه داد: صندوق روستاییان ۶۱۵ هزار نفر و ۵۰۴ نفر زیر پوشش دارد و بزرگترین صندوق است.
نیاستی با اشاره به اینکه صندوق سلامت همگانی ۲۲۸ هزار و ۶۹۳ نفر تحت پوشش دارد، افزود: این دو صندوق ۸۴۴ هزار نفر تحت پوشش دارند و این افراد هیچ مبلغی بابت بیمه شدن پرداخت نکردند و به صورت رایگان بیمه شدند و هیچ حق بیمه ای ندادند.
وی با اشاره به اینکه صندوق سوم کارکنان دولت است که ۱۱۹ هزار و ۴۶۰ نفر بیمه شده دارد، افزود: بخشی حق بیمه خود کارکنان دولت و بخشی را سازمدن پرداخت می‌کند.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه صندوق سایر اقشار مثل کمیته امداد، بهزیستی، خانواده شهدا، دانشجویان، طلاب، دانشجویان خارجی را شامل می‌شود ۷۰ هزار و ۸۸۴ نفر عضو دارد، افزود: صندوق ایرانیان ۳ هزار و ۷۵ نفر عضو دارد و صندوق ایرانیان به سمت صندوق سلامت همگانی شهری سوق پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد بیمه شدگان هیچ رقمی بابت حق بیمه ماهیانه پرداخت نمی‌کنند، بیان کرد: با تمام داروخانه‌های استان قرارداد داریم و نسخه پیچی الکترونیک انجام می‌دهند.
نیاستی با اشاره به اینکه بیمه سلامت استان همدان در کنار دو استان خراسان شمالی و کرمان در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در مراکز روستایی پیشگان شدند، ادامه داد: نسخه نویسی الکترونیکی در روستاها رضایت بخش بوده و در مراکز روستایی نسخه کاغذ حذف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها