وزیر کشور بر ضرورت رونق و گسترش «دیپلماسی فناوری» در سیستان و بلوچستان با محوریت پارک علم و فناوری این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۹۲۵۰۰

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان؛ احمد وحیدی در بازدید از پارک علم و فناوری زاهدان اظهارداشت: تاکنون بازدیدهای مختلفی از پارک علم و فناوری سیسستان وبلوچستان انجام شده که امروز نسبت به بازدید دور قبل، پیشرفت‌های بسیار خوبی صورت گرفته که نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان و جوانان این مرز و بوم در زمینه فناوری و خلاقیت‌های نوین است. 

 

وی افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده از سوی استاندار، رئیس و نیروهای توانمند و شرکت‌های خلاق و فعال پارک علم و فناوری شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در بخش‌های مختلف از جمله گیاهی، کشت بافت، اینترنت اشیاء و حوزه انرژی‌های تجدیدپذیریم که هنوز هم می‌تواند رونق بیشتری بگیرد و در توسعه سیستان و بلوچستان و کشور نقش‌آفرین باشد. 

 

وزیر کشور گفت:سیستان وبلوچستان به لحاظ هم‌جواری با دو کشور پاکستان و افغانستان می‌تواند در توسعه منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد که لازمه این کار تقویت دیپلماسی فناوری در کنار دیپلماسی اقتصادی است که این دو مهم در کنار یکدیگر با تکیه بر توان موجود در پارک علم و فناوری می‌تواند آثار و برکات خیر زیادی داشته باشند.

 

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان نیز در حاشیه بازدید وزیر کشور از پارک علم و فناوری زاهدان اظهارداشت: هم‌اینک ۲۲۰ شرکت دانش بنیان، استارتاپی، فناور و شرکت خلاق با ظرفیت یک‌هزار و ۶۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و کارآمد و ۱۶۴ دستیار فناور در این پارک مشغول به فعالیت هستند.

 

محمدنبی شهیکی با بیان اینکه پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان موفق‌ترین پارک کشور شد اظهارداشت:در آیین نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و با حضور معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم و معاونان پژوهشی و فناوری، پارک‌های علم و فناوری موفق از نظر شاخص‌های مختلف معرفی شدند و از منتخبان تقدیر به‌ عمل آمد.

 

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و در مجموع ارزیابی شاخص‌ها به عنوان پارک‌های برتر کشور معرفی شدند.

 

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان گفت: این پارک با مساحت ۵۰ هزار مترمربع متشکل از مجتمع نوین، مجتمع نوگام، مجموعه نوآوران مجموعه کارگاهی فناوران ۱ تا ۶ و کارخانه نوآوری است که تاکنون در این پارک بیش‌از ۲۲۰ شرکت مشغول به فعالیت هستند.

 

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۱ تأسیس شد که با شکل‌گیری پارک، فعالیت‌های مرتبط با کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان به تدریج از سال ۱۳۹۴ تاکنون توسعه یافته و امروز به عنوان یکی از پارک‌های نمونه و شاخص در کشور مطرح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها