مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

اولین وظیفه ما تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است

خرم آباد-جام جم آنلاین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اولین وظیفه ما در ارتقاء فرهنگ عمومی تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در مهندسی فرهنگی است
خرم آباد-جام جم آنلاین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اولین وظیفه ما در ارتقاء فرهنگ عمومی تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در مهندسی فرهنگی است
کد خبر: ۱۳۸۹۶۵۸

 به گزارش جام جم آنلاین لرستان به نقل از ایسنا منصور احمدی ، اظهار کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم که زیرساخت فرهنگی بسیار غنی دارد، زیرساخت فرهنگی و هنری بینش و اعتقادات و فرهنگ آئینی و سنتی است.
وی ادامه داد: مردم لرستان هم در حوزه اعتقادات و هم در حوزه فرهنگ کهن، آئینی و سنتی بسیار غنی هستند که این دو با هم تلفیق شوند یک فرهنگ عمومی برتر را می‌سازند.
احمدی عنوان کرد: ما در لرستان مانند دیگر استان‌های کشور شورای فرهنگ عمومی داریم که در شش ماهه اول سال جاری پنج جلسه شورای فرهنگ عمومی را برگزار کردیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در برگزاری این شورا یک رویکرد جدید اتخاذ کردیم و گفتیم شورای فرهنگ عمومی باید از یک شورای مشورتی که آسیب‌ها، مشکلات و چالش‌های فرهنگی را بررسی کرده و ارائه راه می‌دهد و راهکار ایجاد می‌کند تا به وسیله مردم و مسئولان انجام و اعمال شوند تا به یک باور و رفتار عمومی تبدیل شود یک گام جلوتر بگذارد و شورای راهبردی کارشناسی پژوهش محور باشد.
وی افزود: ما قبل از هر شورای فرهنگ عمومی یک شورای مشورتی پژوهشی داریم که موضوع محور است و برای هر جلسه موضوع را مطرح می‌کنیم.
احمدی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی بالاترین ضمانت اجرایی را دارد، وقتی یک مصوبه دارد و به امضای نماینده ولی‌فقیه و استاندار لرستان می‌رسد برای اجرا توسط تمام مدیران لازم‌الاجراست و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به عنوان دبیرخانه شورا نظارت می‌کند که مصوبه اجرا و به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: اولین وظیفه ما در ارتقاء فرهنگ عمومی تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در مهندسی فرهنگی است، زیرساخت‌های فرهنگی یعنی کتابخانه‌ها، سالن‌های نمایش، اماکن عمومی و تفریحی استان و هرجایی که ارتباط مستقیم با فرهنگ دارد و عامه مردم از آن بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: نگاه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در شورای فرهنگ عمومی به عامه مردم هستند، اقشار مختلف مردم باید از این زیرساخت‌ها بهره‌مند شوند.
                                       

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها