به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ فائزه صالحی درخصوص رادار هشدار خروج از خط گفت: اگر راننده ای قصد جابجایی خط و یا تغییر مسیر را داشته باشد، این حرکت و این عمل نباید به یکباره و با سرعت انجام شود
کارشناس پلیس راهور تهران تصریح کرد: بهترین روش این است که حرکت به صورت مورب و با زاویه ای کم انجام شود.
سرهنگ صالحی افزود: در ابتدا رانندگان می باست با زدن راهنمای سمتی که می خواهد بدان جهت تغییر مسیر دهند رانندگان را از اینکار مطلع و هر لحظه با نیم نگاهی به آیینه ها و نگاه به طرفین و وقتی که از نبود خطر مطلع گردید حرکت خود را با زاویه کم و با سرعت مناسب که حرکت بقیه خودروها که در آن مسیر هستند را مختل نکند یک تغییر مسیر ایمن را انجام دهد.
وی بیان کرد: در دنیا تجهیزاتی وجود دارد به نام «l . d . w» که تعبیر فارسی آن برابر است با رادار هشدار خروج از خط، که این رادار در خودروهای به روز دنیا و در برخی خودروها در جلو ودر برخی در عقب با زاویه مثلث بر جاده نصب است.
وی گفت: این سیستم راننده را از تغییر خط هایی که به صورت خطرناک و مارپیچ روی می دهد آگاه می کند و به او هشدار می دهد و این هشدارها به صورت نوشتاری روی کیلومتر شمار و یا به صورت صوتی از وسیله نقلیه پخش می شود که کمک بسیار زیادی را به راننده در جهت جلوگیری از تصادفات بویژه در هنگام شب و خستگی و خواب آلودگی می نماید و اگر راننده بخواهد خستگی و خواب آلودگی داشته باشد این سیستم به وی هشدار می دهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد