در فوتبال، نسبیت خاصی‌ میان فضا، زمان، توپ و آدم‌ها برقرار است. جزئی‌ترین حرکات بر مدار ثانیه‌ها اتفاقات بزرگی را رقم می‌زنند و سرنوشت آدم‌ها را تعيين می‌کنند. در جام‌جهانی ۲۰۲۲ وقتی دانمارک پس از تساوی بدون گل با تونس، در دومین دیدار مرحله گروهی، مقابل فرانسه ٢ بر یک مغلوب می‌شود، کسپر یولمند گفت با جسارتی که نشان دادند می‌توانند سرشان را بالا بگیرند اما اشتباهات کوچک عامل اصلی نتیجه نگرفتن آنها شده و از ناکامی تیمش در جدال با خروس‌ها غمگین است. او به جزئیات اهمیت می‌دهد و بنابراین می‌داند که در قطر٢٠٢٢ چه باید می‌کرده‌اند که نکرده‌اند!
کد خبر: ۱۳۸۸۸۳۲
نویسنده آرزو قنبری - گروه ورزش
فلسفه آقای سرمربی
«داستان با این‌که چه کسی هستیم، شروع می‌شود!» آقای سرمربی در ۵٠ سالگی، فلسفه خودش را دارد؛ به دنبال هویت و ریشه‌های ملی‌ و اهل مطالعه است. پیش از پذیرش سرمربی‌گری دانمارک به بررسی و مطالعه تیم دیگو سیمئونه می‌پردازد که در آن دفاع حرف اول را می‌زد. در آغاز هدایت تیم کشورش سراغ افراد برجسته‌ای از گروه‌های مختلف جامعه می‌رود تا ارزش‌هایی را بشناسد که تیم‌ملی باید آنها را نمایش دهد. البته مجموع این ویژگی‌ها و توجه او به روابط انسانی با شاگردانش، اغلب از دید دیگران، حکم شمشیر دولبه را دارد. گروهی اینها را نقطه قوت و گروهی پاشنه آشیل او می‌دانند. بعضی‌ها او را یک کل‌نگر و رمانتیک می‌دانند که بیش از فکر کردن به بردن بازی‌ها، به تفکر درباره اشعار دانمارکی قرن نوزدهم می‌پردازد!

 کارنامه 
مدافع پیشین و سرمربی فعلی تیم‌ملی دانمارک در نیمه دهه نود میلادی به دلیل آسیب‌دیدگی زانو نتوانست قراردادی حرفه‌ای امضا کند و در ٢٢ سالگی با انتخابی عجیب و دریافت پیشنهاد از سوی رِی بانچ، سرمربی UNF، به دانشگاه فلوریدای شمالی رفت و سال ١٩٩٨ هم کفش‌ها را آویخت و رسما مربیگری را آغاز کرد.
یولمند مربی آکادمی تیم لینگبای در سوپر لیگ فوتبال دانمارک شد. سال ٢٠٠٨ به نورژلاند، باشگاهی کوچک در نزدیکی کپنهاگن، در سوپر لیگ رفت و کمک‌مربی شد. نورژلاند فصل ١٢-٢٠١١ با هدایت او فاتح سوپرلیگا شد و به لیگ قهرمانان راه یافت. دو سال بعد، ماینتس او را به جای توماس توخل به خدمت گرفت. اما در بوندسلیگا همان فصل اول از کار برکنار شد. نتیجه‌گیری رسانه‌ها مشخص بود: «یولمند برای این لیگ دشوار رهبر سرسختی نیست.» اما خود او نظر متفاوتی دارد.
سال ٢٠١٩ برای هدایت تیم‌ملی دانمارک جایگزین اگی هاریده شد. این انتخاب واکنش‌های بسیاری در پی داشت اما با همه‌گیری کرونا و تعویق یک ساله‌ یورو، ناگهان تاریخ آزمودن یولمند بر نیمکت هدایت تیم کشورش جلو افتاد که آغاز آن با بحران ایست قلبی اریکسون در دیدار افتتاحیه یورو همراه و مدیریت آن به بازی‌های بعدی هم کشیده شد. دانمارک در رقابت‌های یورو ٢٠٢٠ با مجموعه اتفاقاتی که پشت سرگذاشت سوم شد اما رویکرد کاسپر به تدریج با تحسين همراه شد و مورد توجه قرار گرفت.

یک امتیاز و ۶۴ درصد!
دانمارک برای ششمین بار در رقابت‌های جام‌جهانی حاضر شده است. این تیم در جام‌جهانی ٢٠١٨ موفق شد به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کند. حالا کاسپر یولمند و شاگردانش با یک تساوی و یک شکست یک امتیاز دارند و برای ادامه حضور در قطر، امشب (چهارشنبه) مأموریت مهمی مقابل استرالیا خواهند داشت. دانمارکی‌ها، نهم آذر ساعت ١٨ و 30 دقیقه در ورزشگاه الجنوب مقابل استرالیا صف‌آرایی می‌کنند تا تکلیف تیم دوم صعود‌کننده از گروه D مشخص شود. دانمارک برای صعود باید این بار برنده از زمین بیرون بیاید و پیش‌بینی‌ها هم شانس بزرگ بردن را به تیم یولمند داده‌اند.


منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها