مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه؛

۱۴ مخاطره کرمانشاه را تهدید می‌کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: از ۵۳ مخاطره شناسایی شده در سطح کشور، ۱۴ مخاطره عمده این استان را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۳۸۶۸۲۷

جام جم آنلاین؛ غلامرضا شهبازی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانه، اظهار کرد: در ایران ۵۳ نوع مخاطره شناسایی شده که ۳۸ نوع از آن‌ها در استان کرمانشاه تجربه شد، بنابراین براساس میزان خسارتی که این مخاطرات وارد می‌کنند اولویت‌بندی‌هایی صورت می‌گیرد که تقریبا ۱۴ مخاطره از این تعداد اولویت‌بندی شده که شامل آن‌ها زلزله، سیل، خشکسالی، فرونشست، حرکت دامنه‌ای و زمین لرزش، آتش‌سوزی، گرد و غبار،آفات محصولات کشاورزی و دامی، بیماری‌های فراگیر انسانی، ازدحام جمعیت، سرمازدگی، گرد و غبار و… است‌‎.

وی با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری و آمادگی در برابر حوادث و بحران‌های طبیعی مهم است، گفت: اصلی‌ترین آن‌ها زلزله، سیل، خشکسالی، فرونشست و گرد و غبار است‏‎.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه چندسالی است که درگیر ریزگردها است به طوریکه هوای شهر کرمانشاه در سال گذشته، ۲۲ روز در شرایط غیراستاندار(۲۰ روز هشدار و اضطرار و ۲ روز بحرانی) بوده و این در حالی است که امسال تا امروز ۲۷ روز (۲۵ روز هشدار و ۲ روز بحرانب) در شرایط غیراستاندارد قرار داشته است. 

وی از کاهش آتش‌سوزی در منابع طبیعی خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال با کارهای خوبی که انجام شد شاهد کاهش چشمگیر حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

شهبازی از تشکیل کارگروهی استانی برای پایش و شناسایی ساختمان‌های ناایمن خبر داد و گفت: کارگروهی استانی متشکل از دستگاه‌های مربوطه مقاومت ساختمان‌ها را براساس ایمنی در برابر زلزله، آتش‌سوزی و فرونشت رصد و پایش خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها