وی با بیان اینکه عشایر کرمانشاه تا ۳۰ مهر ماه فرصت حضور در مراتع مناطق ییلاقی را دارند و پس از این مدت باید مراتع مناطق ییلاقی را ترک کنند، گفت: عشایر  از اول آبان می‌توانند در مراتع مناطق قشلاقی مستقر شوند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه عشایر کوچ رو استان کرمانشاه را به دو دسته کوچ رو درون استانی و برون استانی تقسیم کرد و گفت: عشایر کوچ رو درون استانی قشلاق خود را در مناطق گرمسیر سرپلذهاب، سومار، قصرشیرین و گیلانغرب سپری کرده و عشایر  کوچ رو برون استانی زمستان خود را در مناطق قشلاقی استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان سپری می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه هم اکنون آن دسته از عشایری که به شیوه سنتی کوچ می کنند کوچ پاییزه خود را شروع کرده‌اند، گفت: کوچ عشایر به مدت یک ماه تا ۴۵ روز ادامه خواهد داشت.

رضایی در ادامه تعداد خانوارهای عشایری استان کرمانشاه را ۱۴ هزار خانوار اعلام کرد و افزود: استان کرمانشاه حدود سه هزار خانوار عشایری کوچ رو و هفت هزار خانوار عشایر نیمه کوچ رو داشته و مابقی ساکن روستاها هستند.

 وی ادامه داد: عشایر استان کرمانشاه در موسم کوچ مسافتی بین یک کیلومتر تا ۱۳۰۰ کیلومتر را می پیمایند.

رضایی در ادامه اشاره ای هم به تولیدات عشایر استان کرمانشاه داشت و گفت: عشایر این استان با در اختیار داشتن ۱.۵ میلیون راس دام سبک، سالانه حدود ۲۰ هزار تن شیر و ۱۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند.