ببینید | ماجراهای دانی

انیمیشنی آموزنده که به شرح اکتشافات و اختراعات با زبانی ساده می پرداخت و البته گاه دربرگیرندهٔ داستان های علمی - تخیلی و آینده نگری بود.
کد خبر: ۱۳۸۲۸۰۹
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 120

شخصیت اصلی آن یک موجود فانتزی صورتی رنگ به نام «دانی» بود که از درون رایانه بیرون می پرید و در درک مفاهیم علمی، تاریخچه اختراعات و اکتشافات علمی به بچه ها کمک می کرد.توضیحات این موجود صورتی رنگ را با صداپیشگی «نرگس فولادوند» می شنیدیم.

آلبرت اینشتین، الکساندر فلمینگ، الکساندر گراهام بل، چارلز داروین، لویی پاستور، توماس ادیسون، گالیلئو گالیله، آیزاک نیوتن و جیمز وات از جمله شخصیت های علمی بودند که دستاورد علمی آنها برای بچه ها توضیح داده می شد. البته گاهی هم به صورت بسیار جزئی و گذرا از دانشمندان ایرانی همچون «زکریای رازی» نام برده می شد که برایمان اصلا باورکردنی نبود!

کارتون ژاپنی ماجراهای دانی، (با نام اصلی : Mīmu Iro Iro Yume no Tabi) به کارگردانی کازویوشی یوکوتا ، ساخت استودیوی نیپون است.

این کارتون با 127 قسمت، طی سال های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ از تلویزیون ژاپن پخش شد و توانست درمیان دانش آموزان، طرفداران بسیاری داشته باشد. پخش ماجراهای دانی از تلویزیون ما به دهه 70 برمی گردد که لابه لای برنامه نیم رخ از شبکه یک سیما پخش می شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
۰
۰
لینک دانلود دوبله‌اش رو لطفاً بفرستید.

نیازمندی ها