مدیر کل استاندارد چهارمحال و بختیاری در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات عنوان کرد

توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان در قالب شاخص های استاندارد جهانی

مدیر کل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف، از جمله شاخص هایی محسوب می شود که در صورت حمایت و بهره گیری بهینه از این پتانسیل ها خواهیم توانست به رشدِ مطلوبی در بخشهای مختلف دست یابیم و ضمن ضرورت انطباق تولیدات محصولات و خدمات مختلف در بخشهای مختلف با استانداردهای لازم تطابق داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۸۲۵۶۹

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری؛  مهدی پژوهش دهکردی، ظهر روز شنبه  16 مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات  به مناسبت هفتهملی استاندارد گفت: یکی از مواردی که می تواند منجر به بهبود کیفیت و ایجاد ثبات در کیفیت شود، بحث استانداردها است. استانداردها به سازمان ها کمک می کنند تا علاوه بر ایجاد ثبات در کیفیت، نسبت به ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات نیز اقدامات لازم را انجام دهند و همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی ملزم به رعایت شیوه نامه های استاندارد باید باشند.

استاندارد کردن عبارت است از تعیین مشخصات کالا و خدمات مورد نیاز یا تعیین درجه ویژگی های کیفی کالاها

پژوهش در ادامه افزود: اگر بخواهیم تعریفی از استاندارد کردن بگوییم، می توان اینگونه بیان کرد: استاندارد کردن عبارت است از تعیین مشخصات کالا و خدمات مورد نیاز یا تعیین درجه ویژگی های کیفی کالاها و خدمات و حد مرغوبیت قابل پذیرش و مطلوبیت مورد نظر برای آن ها از نظر اندازه، شکل، رنگ، خواص فیزیکی و شیمیایی وبه منظور بهبود کیفیت و حصول اطمینان از مصرف یک فرآورده.

یکی از دغدغه های موسسه استاندارد توجه ویژه برای حوزه دانشگاه و همچنین شرکت های دانش بنیان ها می باشد

مدیر کل استاندارد استان تاکید کرد:یکی از دغدغه های موسسه استاندارد توجه ویژه برای حوزه دانشگاه و همچنین شرکت های دانش بنیان ها در سطح استان چهار محال و بختیاری می باشد که لزوم توجه به استاندارد در تمام تولیدات محصولات دانش بنیان باید به حد اعلا و در خور ملت شریف استان لحاظ شود.

مهدی پژوهش تصریح کرد: بنده یک چهره دانشگاهی هستم و تلاش می شود بر اساس تفاهمنامه فی مابین سازمان استاندارد و شرکتهای دانش بنیان در حوزه های مختلف از جمله انرژی و آب و برق، دارای استانداردهای مناسب با هدف حمایت از تجاری سازی آنها اقدامات خوب و قابل توجهی بعمل آید.

در استان چهار محال و بختیاری 800 مورد استاندارد تدوین کردیم که در بین استانها کشور در جایگاه خوبی قرار داریم

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در استان 800 مورد استاندارد تدوین کردیم که در بین استانها کشور در جایگاه خوبی قرار داریم و تلاش خواهیم کرد با ارتباط مراکز دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان اقدامات گسترده ای در راستای استاندارد سازی محصولات تجاری بعمل آوریم.

در ساختمانسازی ما در همهموارد حق ورود نداریم

مهدی پژوهش در خصوص نظارت بر ساختمانها افزود: در ساختمانسازی ما در همهموارد حق ورود نداریم و فقط در مواردی از جمله، آسانسور، بتنهای آماده، یونولیتهای سقفی و شن و ماسه مسئولیم.

متاسفانه در ساخت و ساز مخصوصاً در مورد بتنها و شن و ماسه عدول از استانداردها را شاهد هستیم

پژوهش اضافه کرد: متاسفانه مخصوصاً در مورد بتنها و شن و ماسه عدول از استانداردها را شاهد هستیم و موارد تخلف را به سازمان نظام مهندسی کتبا اعلام کرده  ومی کنیم که امید است با همکاری دستگاه های نظارتی و مسئول شاهد رشد کیفیت استاندارد در حوزه ساخت و ساز باشیم تا با مشکلاتی مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه؛با بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف، از جمله شاخص هایی محسوب می شود که در صورت حمایت و بهره گیری بهینه از این پتانسیل ها خواهیم توانست به رشدِ مطلوبی در بخشهای مختلف دست یابیم و ضمن ضرورت انطباق تولیدات محصولات و خدمات مختلف در بخشهای مختلف با استانداردهای لازم تطابق داشته باشد.

مهدی پژوهش گفت: با توجه به ضرورت حمایت از شرکتهای دانش بنیان در حوزه های مختلف، به ویژه پیش از ورود به بازار تجاری، رفعِ موانع تجاری سازی و توسعه بازار آنها، مورد توجه مسئولان ذیربط در نهادهای مختلف دولتی قرارگرفته تا بتوانند با رفع موانع تولید و حضور در بازار، بسترِ مناسب برای حضور موثرتر از آنها فراهم آید.

مدیر کل استاندارد استان  خاطر نشان ساخت،بر اساسِ این تفاهم نامه، مدیریت دانشِ شرکتهای دانش بنیان، در قالب استانداردهای تدوین شده مدنظرقرار گرفته و در این راستا، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مسئولیتِ پشتیبانی مالی ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئولیتِ سیاستگذاری و موسسه استاندارد ایران نیز مسئولیت اجرایی این تفاهم نامه را در این زمینه عهده دار شده اند و این تفاهمنامه در راستای اهداف و سیاستهای کلان نظام در حوزه اقتصادِ دانش بنیان، به منظور فعال نمودن توانمندی های فعالان و شرکتهای دانش بنیان برای مشارکت در تهیه و تدوین استانداردهای مورد نیاز، همچنین تجاری سازی فناوری نوین و توسعه زیست بوم نوآوری امضاء شده است.

پژوهش در خاتمه تصریح کرد: استاندارد پژوهش محور»، «بهره گیری از ظرفیت های شرکتهای دانش بنیان فناور دارای گواهینامه انطباق و محصول برای تدوین استانداردهای ملی محصولات تولیدی این شرکتها» ازجمله محورهای اعلام شده در این تفاهمنامه است که باید عملیاتی شود همچنین هم افزایی در تهیه و به اشتراک گذاری بانک های اطلاعاتی برای اجرای فعالیتهای مرتبط با مفاد تفاهمنامه مذکور و همکاری در آموزش و توانمندسازی شرکت های دانش بنیان فناور مشاوران و کارگزاران در راستای توسعه استانداردسازی شرکتهای دانشبنیان که باید به اجرائی و عملیاتی شدن آن اهتمام جدی بعمل آورد.

شایان ذکر است این نشست به همت ابراهیم شاکری چالشتری مدیریت روابط عمومی اداره کل استاندارد برگزار شد که در خاتمه این جلسه  مهدی پژوهش مدیر کل استاندارد استان از پیشکسوتان اصحاب رسانه و خبرنگاران با اهداء هدیه و لوح تقدیر و تشکر بعمل آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها