اشتباهات رایج در کسب و کارهایی که منجر به شکست آن ها می شود، چه اشتباهاتی را نباید در کسب و کارهای جدید و کوچک مرتکب شویم؟
کد خبر: ۱۳۷۰۶۳۹

اشتباهات رایج در کسب و کارهای نوپا، چیزی است که توسط تازه کارها تکرار می شود. دانستن این اشتباهات برای کسی که قصد شروع کاری را دارد نکته مهمی به شمار می رود.

قبل از راه اندازی هر شغلی لازم است صبر خود را تقویت کنید. معمولا 20% کسب و کارها از آغاز تا حدود دو سال با شکست مواجه می شوند. شاید به همین خاطر است که حدود 50% کسب و کارهای نو فقط تا پنج سال دوام می آورند.

مطالعه اشتباهات رایج در کسب و کار و استفاده از تجربیات متعدد برای موفقیت نیاز است. هر کسب و کاری پیش از شروع و هنگام فعالیت ضرورت هایی دارد که باید به صورت دقیق انجام شود. مهم ترین نکته در جهت موفقیت و پیشرفت کار، رعایت نکات و مقررات مربوط به کسب و کار انتخابی است.

اشتباهات رایج در کسب و کار چندان دور و غیر ملموس نیست. مهمترین و بزرگترین عامل پنهانی شکست "ترس" است. انسان های کوشا شکست را دلیلی برای موفقیت می دانند. مهمترین نکته در شروع و رشد کسب و کار درس گرفتن از شکست است. انتخاب های بعد از شکست بسیار مهم و قابل اهمیت خواهند بود.

 شاید متوجه نباشیم اما ترس از شکست می تواند کم کم در اعماق افکار ما نفوذ کند و ما را از پا بیندازد. همین ترس خود یکی از اشتباهات رایج در شروع کسب و کارهای جدید حساب می شود. معمولا انسان های موفق با چشم یک استاد کاربلد به ترس نگریسته اند.

ماکان آریا پارسا مدیر هولدینگ پارس در رابطه با شکست در کسب و کارها نظرات متفاوتی دارد. او معتقد است که شکست در جهت کسب تجربه مفید است؛ هر شکست و تجربه ای ممکن است ضررهایی به بار بیاورد. یکی از اشتباهات معمول در کسب و کارها عدم استفاده از تجربه دیگران است. با مطالعه، تحقیق و شنیدن تجربیات و اشتباهات دیگران می توانیم حتی راه صد ساله را به یک شب طی کنیم.

اشتباهات رایج در شروع کسب و کارهای جدید

اشتباهات رایج در شروع کسب و کارهای جدید می تواند انگیزه را از آدمی سلب کند. لازم است که پیش از راه اندازی کسب و کار، برنامه ای تجاری تعیین کنید.

بسیاری از کسب و کارهایی که بدون برنامه اساسی شروع می شوند با شکست مواجه می گردند. در واقع عدم برنامه ریزی پیش از انجام کار، تلاش برای شکست خوردن است. برخی از اشتباهات رایج در کسب و کار به راحتی قابل پیشگیری هستند. طرح تجاری مورد نظر باید حتما از پیش ترسیم گردد. توجه به پیشبینی فروش، حجم هزینه ها، دلیل خرید مشتری و تعداد مشتریان احتمالی در این طرح ضروری است.

اشتباهات رایج در شروع کسب و کارهای جدید ممکن است که خیلی ساده و پیش پا افتاده باشد. مورد دیگر "عدم سازماندهی کار" است. مدیریت کسب و کار بسیار سخت است؛ به طور طبیعی ممکن است هر لحظه اتفاق غیر قابل پیش بینی رخ دهد. یکی از اشتباهات رایج در شروع کسب و کارهای جدید "عدم توجه به اتفاقات ناگهانی" است.

تنظیم فهرست مشخص از وظایف روزانه بر اساس اولویت ضروری است. البته توجه داشته باشید که در کنار مشخص کردن وظایف فردی، نظارت نیز ضروری است. یک مدیر خوب همواره بر روی کارها نظارت انجام می دهد تا کار به طور دقیق پیش برود.

دکتر آریا پارسا یکی از اشتباهات رایج در کسب و کارهای جدید را عدم شناخت بازار و مخاطب می داند. او معتقد است که معمولا کد نویسی برای بنیانگذاران یک کسب و کار از صحبت با مشتری آسان تر است. اما نکته مهم این است که تشخیص مسیر درست تنها با کد نویسی ممکن نیست. از جمله اشتباهات رایج در شروع کسب و کارهای جدید همین "عدم توجه به مخاطب" است. صحبت با مخاطب و توجه به نیاز آن مسیر را برای یک کارآفرین روشن می کند. اشتباهات رایج در کسب و کار برخی اوقات از عدم توجه به موضوعات سطحی اتفاق می افتد. اگر تمایل دارید که با دیدگاه ها و نظرات ماکان آریا پارسا در حوزه کسب و کار بیشتر آشنا شوید می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید.

https://virgool.io/@kianimoghadam.pars/%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7-%D8%AE%D9%88%D8%B4-%D8%B4%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AA%D8%B1-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF-ivdamctd6uvt

اشتباهات رایج در کسب و کارهای جدید و کوچک چیست؟

اشتباهات رایج در کسب و کار و پیشگیری از آنها

لیست اشتباهات رایج در کسب و کار بسیار متنوع است. یکی از این اشتباهات "جدی نگرفتن ثبت تملک معنوی" است. هنگام شروع کسب و کار لازم است که برندی ثبت و از آن محافظت نمایید.

اگر در ابتدا به این موضوع توجه نکنید در آینده هزینه و زمان زیادی را باید صرف آن کنید. اشتباه دیگری که وجود دارد "بیش از حد به خود تکیه کردن" است. هر انسانی در مواردی قوت و در برخی دیگر ضعف دارد. از طرف دیگر یک کارآفرین موفق حتما ایده های خود را با یک مشاور مجرب در میان می گذارد.

از جمله اشتباهات رایج در شروع کسب و کار های جدید "اعتماد بیش از حد به خود و عدم مشورت با مشاور" است. اگر در تجارت خود قصد موفقیت دارید حتما به یک مشاور قابل اعتماد مراجعه کنید.

گاهی اوقات انتخاب شریک به اندازه انتخاب موضوع تجارت با اهمیت می گردد. توجه کنید که سرمایه گذار، تنها باعث افزایش کمک مالی به کسب و کار شما می شود؛ "عدم شناخت و تسلط سرمایه گذار نسبت به تجارت و اهداف شما" ممکن است که به کار شما لطمه وارد کند.

 بدیهی است که بهتر است ابتدا با سرمایه اندک، کسب و کار کوچکی راه انداخت؛ پس از رشد و پیشرفت و آشنایی با سرمایه گذار معتبر و کار بلد، می توانید شراکت را شروع کنید. از جمله اشتباهات رایج در کسب و کار "اعتماد به شرکای غیر قابل اعتماد" است.

در کار جدی باشید و روابط دوستانه را نادیده بگیرید. بسیاری از کارآفرینان به دلیل حفظ روابط، قراردادهای سرنوشت سازی را از دست داده اند. این کار جز فروریختن سیستم ها و توافقنامه ها هیچ نتیجه دیگری برای کسب و کار نخواهد داشت. از دیگر اشتباهات یک کارآفرین تازه کار "استخدام سریع کارکنان" است. لازم است که پیش از استخدام نیاز خود را بسنجید و بر اساس این نیازها زمان و حقوق کارکنان را مشخص کنید.

اشتباهات رایج در کسب و کارهای کوچک

اشتباهات رایج در کسب و کارهای کوچک به دنبال سختی های کار پیش می آید. بدیهی است که شروع هر نوع کسب و کاری سختی های بسیاری دارد. با یادگیری اشتباهات شایع و مشابه کسب و کار خود، می توانید زودتر به موفقیت برسید.

مهمترین دلایل شکست یک کسب و کار عدم برنامه ریزی مناسب، عدم توجه به رقابت بازار، استخدام نیروی نامناسب و... است. مهم نیست که کسب و کار ما در چه حدی است. اشتباهات رایج در کسب و کار به طور کلی وجود دارد. مثلا "عدم برنامه ریزی" هر نوع کسب و کاری را با شکست مواجه خواهد کرد. نوع این برنامه ریزی ممکن است بسیار متفاوت باشد اما نکته مهم، داشتن برنامه ریزی مناسب است.

از جمله اشتباهات رایج در کسب و کارهای کوچک عدم توجه به فضای رقابتی در بازار است. این در حالی است که رشد کسب و کار، درست در شرایط ریسکی بازار صورت می گیرد.

پاسخ به سوالات در حیطه رقابت و مقایسه بازار با کسب و کار کوچکتان، نکته مهم برای رشد کار است. این نکته از آن جهت که تعیین کننده قیمت نیز خواهد بود، حائز اهمیت است. معمولا قیمت در مقایسه تحلیل رفتار رقبا اعلام می گردد. لازم است که به صورت آنلاین  و مدام از بازار و رقبای دیگر با خبر باشید. بهبود یک حرفه در رقابتی درست امکان پذیر است. استفاده از یک موقعیت ناگهانی و پیش بینی نشده می تواند سبب رشد هیجان انگیزی در کار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها