هیجان قهرمان
«جام‌جم» از پشت صحنه یک برنامه پرمخاطب در گفت‌وگو با عوامل گزارش می‌دهد

هیجان قهرمان

گزارش جام‌جم از پشت صحنه یک مسابقه تلویزیونی

«میدون» فرصتی برای همه

اگر فکر می‌کنید ایده یا کسب و کار خوبی دارید و به دنبال سرمایه‌گذار می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم بیننده سری جدید مسابقه «میدون» از شبکه سه باشید.
اگر فکر می‌کنید ایده یا کسب و کار خوبی دارید و به دنبال سرمایه‌گذار می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم بیننده سری جدید مسابقه «میدون» از شبکه سه باشید.
کد خبر: ۱۳۶۷۱۹۷

شاید شما هم بتوانید در آینده‌ای نزدیک مقابل داوران و هیأت منصفه این مسابقه، مقتدرانه بایستید و از کسب و کار و ایده خود دفاع کنید.

میدون، یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است که با هدف مشاوره و حمایت از کسب و کارهای برتر نوپا، طراحی شده و با حضور چهار داور متخصص و فعال در حوزه کسب و کار نوین پخش سری جدید خود را به‌تازگی آغاز کرده است.

این مسابقه در سری جدید با تغییراتی همراه شده از جمله حضور تماشاچی‌هایی که حق رأی دارند و عنوان هیأت منصفه را به خود اختصاص داده‌اند. از طرفی هیچ شرکت کننده‌ای از این مسابقه، دست خالی برنمی‌گردد اما این مسابقه برای گروه دوم هم پیشنهاد هیجان انگیزی دارد.

مردم و مخاطبان میدون می‌توانند به سایت برنامه رجوع کنند و در آنجا با خیال راحت برای گروه دوم با هر مبلغی سرمایه‌گذاری کرده و در سود آن شریک شوند.

جام‌جم به پشت صحنه این مسابقه رفته و گزارشی تهیه کرده و با سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه کننده، علیرضا یونچی یکی از داوران و ولی ا... اشرفی، مجری برنامه گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید.

مردم را هوشیارتر کرده‌ایم

علیرضا یونچی، یکی از داوران این مسابقه است که به‌واسطه میدون به شهرت رسید. وی کار آفرین و متخصص رشته اقتصاد است که در این باره می‌گوید: من چهل‌واندی سال است کار تجاری انجام می‌دهم اما امکانات و قدرت رسانه را تا این حد نمی‌دانستم. اگر به روز اولی برگردید که این مسابقه آغاز شد، متوجه می‌شوید تمام شبکه‌های تلویزیونی به نحوی برنامه کار و کارآفرینی و اشتغال ساخته‌اند. پس این مسابقه کار خودش را کرده که باعث شده شبکه‌های دیگر هم به فکر ساخت چنین برنامه‌هایی بیفتند. حتی در رادیو هم می‌توان از این برنامه‌ها نام برد. ما خیلی خوشحالیم که همه شبکه‌ها متوجه درخواست مردم شدند. وی می‌افزاید: جالب است بدانید پیشنهاد مشابه همین برنامه را از کشورهای دیگر دارم. مثل افغانستان، کردستان عراق و... همین نشان می‌دهد اشتغال، مسأله همه دنیاست.

یونچی با اشاره به این که زندگی‌اش به دو بخش قبل و بعد از میدون، تقسیم شده توضیح می‌دهد: دستاوردهایی که در این چند سال مسابقه میدون برای من داشت، می‌توانم بگویم آن ۴۰سال یک طرف و این چند سال یک طرف دیگر. نکته بسیار ارزشمندی هم که در این فصل از مسابقه مورد توجه قرار گرفته، این است که مردم هوشیارتر شده‌اند.

سرمایه‌گذاری فقط با یک میلیون تومان

محمدحسین هاشمی گلپایگانی، تهیه کننده و کارگردان مسابقه درباره ویژگی‌های فصل جدید تصریح می‌کند: همان‌طور که تا امروز دیده‌اید، نوع بازی‌ها عوض شده و یک داور مهمان هم به برنامه آمده و در ورودی‌ها هم کمی سختگیرتر شده‌ایم، در کنار جایزه‌ای که برای برنده‌ها در نظر گرفته‌ایم برای نفرات بعدی هم برنامه داریم که در این چند قسمت خودتان شاهد بوده‌اید.

وی عنوان می‌کند: نکته جالب مسابقه همین است، یعنی حتی می‌توان با یک میلیون تومان هم برای نفرات بعدی شرکت کننده‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

هاشمی درباره راستی آزمایی شرکت‌کننده‌ها و برای دوری از حواشی توضیح می‌دهد: هر فردی که به‌عنوان شرکت کننده وارد برنامه می‌شود، تقریبا چهار مصاحبه انجام می‌دهد و ما درباره هر کدام از آنها راستی آزمایی می‌کنیم تا صحت حرف‌هایشان مشخص شود و به قول شما حاشیه‌ای برای برنامه ایجاد نشود. بنابراین سختگیری‌هایی که ما برای ورودیه انجام می‌دهیم، باعث می‌شود هر کسی وارد برنامه نشود تا بعد مشکل و حاشیه‌ای را برای میدون ایجاد کند. از طرفی داورها هم متوجه راست و دروغ حرف‌ها می‌شوند.

این تهیه کننده درباره حضور شرکت کننده‌هایی که از شهرستان‌ها وارد برنامه می‌شوند، بیان می‌کند: بیشتر متقاضی‌های ما از شهرستان‌ها هستند. به‌خصوص نقاط دور افتاده کشور. البته بیشتر شرکت کننده‌هایی که در برنامه حضور می‌یابند از استان‌هایی هستند که اشتغال در آنجا پررنگ‌تر است. مثل تبریز، اصفهان و... .

نخستین تجربه سخت اما جذاب من

ولی ا... اشرفی پیش از این به عنوان گوینده در رادیو فعالیت داشته و برای نخستین بار است که اجرای تلویزیونی را تجربه می‌کند. او در سری جدید، سکاندار برنامه است که درباره شیوه اجرایش در میدون عنوان می‌کند: قطعا اجرا در رادیو با تلویزیون، تفاوت‌های بسیاری دارد که سعی کردم این تفاوت را در اجرایم لحاظ کنم. از ابتدا می‌خواستم برنامه را به گونه‌ای اجرا کنم که برای عامه مردم جذابیت داشته باشد و چون برنامه تخصصی است فقط قشر خاصی را درگیر نکند، بنابراین دنبال اجرای نرم بودم تا تخصصی.

وی ادامه می‌دهد: به هر حال من در این مسابقه هم باید با شرکت کننده‌ها و هم با داورها و در کنارش با تماشاچی‌ها تعامل داشته باشم و همین موضوع کار را سخت‌تر اما جذاب‌تر می‌کند و نیاز به تمرکز بسیاری دارد که برای نخستین تجربه من در تلویزیون اتفاق خوب و جذابی است.

اشرفی یادآور می‌شود: مجری در این برنامه، نقش هدایت کننده دارد. با این حال باید برخی چیزها را بداند از جمله آشنایی با مشاغلی که در برنامه مطرح می‌شود. بنابراین مطالعاتی در این زمینه به‌خصوص در فضای اقتصادی کشور دارم. البته با تعاملی هم که با داورها دارم، خیلی چیزها یاد می‌گیرم. از طرفی این برنامه برای من می‌تواند معرفی خوبی به‌عنوان مجری اقتصادی باشد.

****

شرکت کننده‌ها فرصت دارند در کمترین زمان ممکن مقابل داورها به معرفی کسب و کار خود بپردازند و بعد به سؤالات آنها پاسخ بدهند. درست مثل جلسه دفاعیه دانشجوها، با همان استرس و هیجانی که مقابل استادان خود دارند.

****

یکی از بخش‌های جذاب و پرهیجان این مسابقه زمانی است که مجری کنار شرکت کننده‌ها می‌ایستد و همه منتظر امتیاز داورها و هیأت منصفه و روشن شدن چراغ‌ها هستند. مجری هم سعی می‌کند به هیجان بیشتر مسابقه بیفزاید.

****

داورها در طول مسابقه با هم بحث‌های هیجان‌انگیز و پرچالشی دارند و یکی از شرکت‌کننده‌ها دفاع می‌کند و دیگری مخالفت که برای تلطیف فضا و ایجاد هیجان بیشتر در مسابقه است اما در پشت صحنه با هم تعاملات خوبی دارند.

زینب علیپور طهرانی - گروه رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها