تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال کمک کننده ادامه راه در مسیر تریدری

بازار ارزهای دیجیتال همیشه در نوسان است. یک تریدر حرفه‌ای باید برای انجام معاملات خود استراتژی داشته باشد. بسیاری از تریدرهای ارزهای دیجیتال برای تدوین یک استراتژی مناسب از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۶۵۰۴۷
تحلیل تخصصی ارزهای دیجیتال، یک بینش و دید کلی از نوسانات گذشته بازار به تریدرها می‌دهد و کمک می‌کند تا آینده بازار را بهتر پیش‌بینی کنند. در ادامه به چگونگی تحلیل تکنیکال رمز ارز خواهیم پرداخت.
 

تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال کمک کننده ادامه راه در مسیر تریدری


تعریف تحلیل تکنیکال


برای اینکه بفهمید چگونه از تحلیل تکنیکال در معاملات ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید، باید از معنای آن آگاه باشید. تحلیل تکنیکال شامل استفاده از داده‌های دنیای واقعی برای پیش‌بینی آینده بازار است. تحلیل تکنیکال به الگوها و نمودارهای تحلیلی نگاه می‌کند تا نقاط قوت و ضعف را ببیند. در بازارهای قدیمی‌تری مثل فارکس و بازار سهام از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. نکته جالب اینجاست که تحلیل تخصصی ارزهای دیجیتال بسیار شبیه به بازارهای سنتی مثل فارکس است.


تحلیل تکنیکال چگونه به تریدرها کمک می‌کند؟


چند ایده وجود دارد که بخشی از نظریه‌ی داو هستند و به‌عنوان پیش‌زمینه‌ای برای ارائه تحلیل تکنیکال به کار می‌روند. برای شروع باید گفت که برای قیمت‌گذاری ارزهای دیجیتال ابتدا باید مواردی مثل:

میزان تقاضا درگذشته، حال و آینده
 
مقررات ارز
 
انتظارات تریدرها از آن ارز
 
و میزان سطح آگاهی تریدرها از آن ارز

را در نظر گرفت. تریدرهای حرفه‌ای با تجزیه‌وتحلیل تکنیکال قیمت ارزها، بررسی می‌کنند که بازار به چه چیزهایی واکنش نشان می‌دهد. تحلیل تخصصی ارزهای دیجیتال، بیشتر بر عرضه و تقاضا تاکید دارد. تحلیل گران فنی بازار ارزهای دیجیتال، سعی می‌کنند تا درمورد روان‌شناسی بازار پیش‌بینی کنند.

در ادامه راه‌هایی که به یک تریدر کمک می‌کند تا در معاملات خود از تحلیل تکنیکال استفاده کند آورده شده است.


مطالعه نمودارهای کندلستیک


محبوب‌ترین نموداری که تریدرها از آن استفاده می‌کنند، چارت یا گراف کندلستیک (به فارسی: شمعدان) است. در ابتدا این کار ممکن است سخت به نظر برسد، اما وقتی کمی که با آن کار کنید به‌راحتی قابل‌درک خواهد بود. دلیل نام‌گذاری آن به این خاطر است که هر نقطه در گراف مانند یک شمعدان است. آنها مستطیل‌هایی هستند که رنگشان قرمز (صورتی) یا سبز است و مانند فتیله شمع، خطی از بالا یا پایین دارند. بالا و پایین مستطیل اصلی کندل، نشان‌دهنده باز و بسته‌شدن قیمت‌ها در آن روز است. کندل‌های سبز افزایش قیمت و کندل‌های قرمز یا صورتی کاهش قیمت آن ارز دیجیتال را نشان می‌دهند.
 

تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال کمک کننده ادامه راه در مسیر تریدری


درک و استفاده از ترند لاین‌ها


اولین عنصر تحلیل تکنیکال که تریدرها باید یاد بگیرند، ترند لاین‌ها هستند. ترند لاین‌ها مسیر حرکت ارز دیجیتال را نشان می‌دهند. اما برای تعیین مسیر حرکت یک ارز دیجیتال باید آن ترند لاین‌ها را تحلیل کرد. اکثر نُرم تحلیل بازار ارزهای دیجیتال قابلیت ترند لاین‌های درهم‌آمیخته را دارند. هرچقدر که ترند لاین دقیق‌تر باشد، پیش‌بینی‌ها نیز دقیق‌تر خواهند بود.


درک لول‌های مقاومت و پشتیبانی


مفاهیم دیگری که باید در تحلیل تکنیکال درک شوند مقاومت (resistance)  و پشتیبانی (support) هستند. هر دوی این‌ها خطوط افقی هستند که می‌توانید در نمودار معاملاتی خود ترسیم کنید تا درکی کلی در مورد آن ارز دیجیتال به دست آورید.

سطح ساپورت یا پشتیبانی، مرحله‌ای است که تریدرها می‌خواهند مقادیر بالایی ارز دیجیتال بخرند. به‌عبارت‌دیگر وقتی تریدرها حس کنند که قیمت ارز پایین‌تر از ارزش واقعی‌اش است، تقاضا افزایش می‌یابد. مرحله پشتیبانی مرحله‌ای است که با درخواست‌های بزرگ، کاهش قیمت را متوقف می‌کند. در بعضی از موارد حتی می‌تواند نمودار را به سمت بالا تغییر دهد. لول مقاومت یا resistance کاملاً برعکس عمل می‌کند. در این مرحله عرضه فراتر از تقاضا می‌رود. در این لول خریداران فکر می‌کنند که این ارز بیش از حد گران شده و در برابر خرید آن مقاومت می‌کنند. اگر ارز به مرحله مقاومت برسد، میزان عرضه‌اش نسبت به تقاضا بیشتر می‌شود. این امر باعث می‌شود تا قیمت پایین بیاید. در برخی از موارد، تعدادی از افرادی که ارز دیجیتال را در مرحله ساپورت با قیمت پایین خریداری کرده بودند جمع می‌شوند و می‌خواهند که ارز دیجیتال را با قیمت مرحله رزیستنس بفروشند.


درک حجم معاملات سرمایه دیجیتال


مشاهده حجم معاملات یک ارز دیجیتال می‌تواند کمک کند تا درک کنید آیا این روند (trend) قابل‌توجه است یا نه. حجم بالای معاملات یک ارز دیجیتال، یک ‌روند مهم است که باید به آن توجه داشت. در مقابل، حجم کم معاملات، نشان‌دهنده یک روند ضعیف است که به‌زودی می‌گذرد. در این روش، اگر قیمت یک ارز دیجیتال کاهش یافت، باید به حجم معاملات نگاه کنید. همچنین نقاط افت‌وخیز را بررسی کنید. این نشان می‌دهد که ارز در یک روند سالم با رشد بلندمدت قرار دارد.


درک ارزش بازار


هنگام استفاده از تحلیل تکنیکال، ارزش بازار یک ارز دیجیتال، می‌تواند ایده‌هایی درباره ثبات آن ارز به ذهن آورد. برای محاسبه ارزش بازار یک ارز دیجیتال، کافی است کل عرضه در گردش را در قیمت هر سکه (واحد پولی) ضرب کنید. ارزهای دیجیتالی که ارزش بازار بالایی دارند معمولاً دارای ثبات بیشتری هستند.


درک شاخص قدرت نسبی


اکثر برنامه‌های نمودار ارزهای دیجیتال شاخص‌های قدرت نسبی یا RSI را دارند. فرمول  RSI به این شرح است:

100 – ( 100 / ( 1 – RS))

در فرمول بالا RS نسبت روزهایی است که میانگین قیمت ارز دیجیتال بالا یا پایین بوده است. البته نموداری که انتخاب می‌کنید این را به‌صورت خودکار برای شما محاسبه می‌کند و آن را زیر نمودار کندلستیک نشان می‌دهد. محدوده RSI از 0 تا 100 است. اگر RSI 30 یا کمتر باشد، نشان می‌دهد که قیمت آن ارز دیجیتال کمتر از ارزش واقعی‌اش است. در این مرحله باید انتظار یک افزایش قیمت را داشت. اگر RSI  برابر 70 یا بیشتر از آن بود، باید بدانید که آن ارز بیش از حد خریداری شده است و قیمت آن به‌زودی کاهش می‌یابد.

نتیجه‌گیری

تحلیل تکنیکال درباره گذشته یک ارز دیجیتال به تریدرها چشم‌انداز و پیش‌زمینه‌ای می‌دهد تا راحت‌تر بتوانند آینده بازار را پیش‌بینی  کنند.  اکثر برنامه‌های این حوزه، ابزارهای تحلیل تخصصی متعددی درشان تعبیه شده که می‌توانید با آن‌ها آنالیزهایتان را تکمیل کنید. برای اینکه بهترین نتایج را بگیرید، همیشه تحلیل تکنیکال را با سایر متدها به کار ببرید.

آکادمی سرمایه‌ی دیجیتال به عنوان متخصص در زمینه‌ی آموزش در امر رمز ارز و تحلیل آن درصدد آموزش رایگان برای مشتاقان در زمینه‌ی رمز ارز می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید به آدرس اینترنتی https://sarmayedigital.academy/ مراجعه نمایید. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها