دختر جوان هنگام پیاده‌ روی در جنگل‌ های عباس‌ آباد ناپدید شده است

در جستجوی گمشده «یالبندان»

هنوز خبر مفقودی معین شریفی و سها رضانژاد و سپس پیدا شدن جسد آنها در جنگل کردکوی از یادها نرفته بود که این‌بار خبر ناپدید شدن یک‌دختر ۲۵ ساله به نام مینا امیری در جنگل‌های یالبندان بخش‌ کلار عباس‌آباد مازندران که یک هفته پیش اتفاق افتاد، در رسانه‌ها و فضای مجازی دست به دست شد.
کد خبر: ۱۳۶۲۵۴۳

 با وجود جست‌وجوی تیم‌های امدادی هلال‌ احمر و حتی اهالی روستا، به‌جز یک دسته‌کلید که متعلق به دختر جوان است، تاکنون هیچ اثری از او پیدا نشده و جست‌وجوها ادامه دارد.

بازار شایعات و قضاوت‌ها در مورد علت مفقود شدند ختر بومی ۲۵ ساله حسابی داغ است و هرکسی از ظن خود چیزی به این ماجرا اضافه می‌کند.

یکی می‌گوید او را دزدیده‌اند، آن دیگری دنبال نام اعضای خانواده دختر گمشده است تا نزد رمال برود و جادوگر، جای دختر مفقودشده را پیدا کند، یکی دیگر هم با عصبانیت از پلیس می‌خواهد سیمکارت تلفن همراه و پیج اینستاگرام او را ردیابی‌کند تا شاید رد و نشانی از حادثه‌ای که برای او رخ‌داده، پیدا کنند. یک بومی هم می‌گوید بهتر است پلیس آگاهی وارد ماجرا شده و پیگیری‌ها را آغاز کند. یکی دیگر هم پای قاچاقچیان انسان را وسط می‌کشد که شاید آنها بلایی سر دخترجوان آورده باشند.

خبرنگار جام‌جم با خانواده دختر مفقودشده تماس‌گرفت اما آنها حاضر به گفت‌وگو و توضیح درباره حادثه نشدند و گفتند علاقه‌ای به صحبت درباره این موضوع ندارند.

یک هفته پر تشویش

براساس آنچه که کردگار محمودی‌فر، سرپرست جمعیت هلال‌احمر عباس‌آباد به جام‌جم می‌گوید، روز دوشنبه ۲۲‌فروردین خانواده دختر جوان مفقودی او را به هلال‌احمر اعلام کرده‌اند. او می‌گوید: «یک هفته پیش ساعت ۱۰ شب بود که خانواده‌اش با ما تماس گرفته، موضوع ناپدید شدن دخترشان را اعلام و درخواست کمک کردند. به گفته شاهدان عینی، ساعت ۱۸ غروب روز حادثه، دختر ۲۵ ساله از منزل خارج شده و برای پیاده‌روی به جنگل یالبندان کلارآباد رفته که دوربین‌ها نیز فیلم ورود وی به جنگل را ثبت کرده‌اند.

در این فیلم، نکته مشکوکی وجود داشت که هنوز برای آن پاسخی پیدا نشده است. این دختر در طول مدتی که تصاویرش در دوربین مداربسته ضبط می‌شد، گاهی به عقب و پشت‌سر برمی‌گشته و رد شدن خودرویی را نگاه می‌کرده است. این‌که در آن لحظه و پس از آن چه اتفاقی افتاد، هنوز بر ما پوشیده است.»

او ادامه می‌دهد: «پس از اطلاع خانواده و ساعت ۲۳ همان شب حادثه بود که جست‌وجو را با کمک تیم‌های امدادی هلال‌احمر، دهیاری، بخشداری و حتی مردم محلی‌ آغاز کردیم. حتی سگ‌های زنده‌یاب را هم به خدمت فراخواندیم، اما تاکنون هیچ اثری از او پیدا نشده است. البته به خدمت گرفتن سگ‌های زنده‌یاب، شرایط و زمان خود را می‌خواهد. هلال‌احمر از این نوع سگ‌ها در زمانی که افراد زیر آوار گرفتار شده باشند، استفاده می‌کند. اما به جهت این‌که خانواده این دختر نگران و ناراحت بودند، ما به نظرات آنها احترام گذاشته و استفاده از سگ‌های زنده‌یاب را در برنامه تجسس تیم‌های امدادی قرار دادیم. در حالی‌که سگ موردنظر آنها سگ تجسس است که تا کیلومترها می‌تواند تجسس را ادامه دهد و پس از پیدا کردن سوژه موردنظر، صاحب خود را به محل آن ببرد اما سگ‌های زنده‌یاب، ۱۰ تا ۴۰ متر توانایی جست‌وجو دارند.»

در طول جست‌وجوها، کل منطقه یالبندان از جمله منطقه ۱۰۰ هکتاری بررسی و تیم‌های امدادی نیز تمام جنگل، دامنه، دره، چاه‌ها و حتی طول رودخانه‌ها را تجسس‌کردند، اما براساس آخرین خبرها تاکنون هیچ سرنخی از دختر مفقودشده، پیدا نشده و جست‌و‌جو و بررسی برای یافتن فرد گمشده با استفاده از روش‌های پلیسی، پیگیری و دنبال خواهد شد.»

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها