رادیو ورزش در برنامه «به اضافه ورزش» امروز خود به موضوع کنترل خشم در بین ورزشکاران و راهکارهای آن می‌پردازد.
کد خبر: ۱۳۶۱۲۵۹

به گزارش جام‌جم، ماهیت ورزش دربرگیرنده همه احساسات و هیجانات است و خشم هم به عنوان یکی از حس‌های انسان از این قاعده مستثنی نیست و ورزشکار در طول دوران ورزشی خود با توجه به رخدادهای محیطی و حتی ارثی می‌تواند درگیر این احساسات باشد.

ورزشکاری که از عملکرد خود یا حتی هم تیمی رضایت ندارد، ناراحت از شکست و تحت تاثیر قضاوت داور و حتی تماشاگران قرار گرفته است و می‌تواند احساس خشم داشته و از شرایط موجود ناراضی باشد اما سوال و مساله اصلی اینجاست که آیا این احساس خشم می تواند به عملکرد او ضربه وارد کند یا تاثیر منفی در عملکرد ورزشکار نخواهد داشت؟ پاسخ به هر دو سوال می‌تواند مثبت باشد و بستگی به توانایی ذهنی ورزشکار دارد.

اگر ورزشکار راه‌های مدیریت خشم را فرا گرفته باشد احساس خشم ایجاد شده به راحتی مدیرت خواهد شد و حتی در مواردی می‌تواند به عملکرد ورزشکار کمک هم کند، اما عدم بهره‌وری از راهکارهای مدیرت خشم باعث افت عملکرد و از دست رفتن تلاش های ورزشکار می شود.

برنامه امروز «به اضافه ورزش» به بررسی چگونگی کنترل خشم در بین ورزشکاران می‌پردازد.

علی رشیدی روانشناس و اصغر مهاجری جامعه‌شناس از میهمانان برنامه امروز هستند.

برنامه با گزارشی از امید فراغت و هوتن خداپرست همراه است.

به اضافه ورزش، کاری از گروه جامعه رادیو ورزش به تهیه کنندگی عبادالله رضایی، گویندگی سبحان اکرامی و هماهنگی بهنام روان پاک، امروز ۲۰ فروردین ماه از ساعت ۱۲ به مدت ۶۰ دقیقه از موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها