گفت‌وگو با محمودرضا قدیریان

انرژی‌ام را از مخاطب دریافت می‌کنم

مراسم رونمایی از ۳۰عنوان کتاب گویا با موضوع ایثار و شهادت با حضور دکتر شاهید مظفری قائم‌مقام معاونت صدا، محمدعلی فقیه معاون فرهنگی بنیاد شهید، دکتر لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مجلس، دکتر ثقفی قائم‌مقام بنیاد شهید و هنرمندان تولید کتاب‌های گویا برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۵۸۳۳۲

به گزارش جام جم، در این مراسم دکتر مظفری طی سخنانی با اشاره به سخن ابتدایی مریم نشیبا که همیشه سخنانش را به نام خالق پروانه‌ها شروع می‌کند، گفت: من صحبتم را به‌نام طراح زیبای حنجره‌ها‌ آغاز می‌کنم. وی سپس با طرح پرسش ادامه داد: چه ارتباطی بین اثر و ایثار وجود دارد؟ در همین جا مدد می‌گیرم از کلامی که فرمود: هر چه هست و نیست فنا شدنی است آنچه باقی می‌ماند وجه‌ا... است. شهدا چرا باقی می‌مانند چون رنگ‌و‌بوی خدایی گرفته‌اند. مطمئنا هنرمندان رادیو و صاحبان این اثر دنبال تبرج و اینکه خودشان را ارئه بدهند، نیستند و با حداقل‌ها می‌سازند.

وی بیان کرد: زمانی که ارتش وارد میدان شد‌، افسران وارد کار شدند اما زمانی جهاد صورت می‌گیرد که مردم پای کار بیایند. دکتر مظفری تصریح کرد: ما برای تبیین جهاد به«زیست‌بوم جدید رسانه‌ای» نیاز داریم. قائم‌مقام

معاونت‌صدا ادامه داد: برای سال‌۱۴۰۱ تصمیم داریم که شبکه‌های رادیویی، متولی شوراهای تخصصی باشند و هر شبکه‌رادیویی متولی جشنواره‌های تخصصی دائمی باشد. همچنین باشگاه‌های تخصصی نیز ایجاد کنند تا مردم پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری دستور «جهاد تبیین» دادند، این مهم‌ لبیکی جانانه می‌خواهد که مردم پای کار بیایند و ما امروز آماده این مهم هستیم. قائم‌مقام معاونت‌صدا ادامه داد: باید با هدف جهاد تبیین هم‌افزایی در جبهه انقلاب داشته باشیم. وی ادامه داد: باشگاه تخصصی ما از اشخاص حقیقی و حقوقی شکل گرفته و بخش حقوقی مربوط به نهادها و سازمان‌هاست و بخش اشخاص حقیقی از سه زیر مجموعه تشکیل شده است: مربیان، پیشکسوتان و افراد جوان، عوامل برنامه‌ساز و صاحبنظران و فعالان این عرصه.

مظفری گفت: ایرانصدا باید متولی شورای تخصصی ایثار و شهادت و دفاع‌مقدس باشد. همچنین درخصوص این مهم، باشگاه راه‌اندازی کرده و جشنواره ایثار و شهادت را فعال کند تا مردم آثار را ارزیابی‌کرده و داوران داوری کنند. وی تصریح کرد: در سراسر کشور این باشگاه‌ها شعبه خواهند داشت و باید بهترین‌ها در شبکه استانی پخش شود و ماحصل آثار در شبکه‌های تخصصی نمود داشته باشد.

مظفری خاطر نشان کرد: برای معاونت‌صدا، سال آینده را سال مردم می‌دانیم. ضمن اینکه «شهدا به روایت مردم» عنوان جشنواره ایرانصداست. دکتر فقیه، معاون فرهنگی بنیاد‌شهید طی سخنانی گفت: در دیدگاه مقام معظم رهبری توجه به جوانگرایی و جوان‌محوری وجود دارد و چقدر به‌جا این عنصر مورد‌توجه و تاکید است. قطعا در حکمرانی خوب اسلامی جوانگرایی فرصت است و اگر جمعیت ما جوان است می‌تواند به فرصت مناسب تبدیل شود. جوان‌ها دچار تهاجم فرهنگی شده‌اند و از طریق رسانه‌های موثر درحال‌حاضر باید فرمان جهاد تبیین را متوجه شویم که یکی از آنها گویاسازی کتاب‌های مکتوب است.

دکتر لاجوردی نیز عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دختر شهید لاجوردی طی سخنانی گفت: زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست و هر کس در این مسیر قدم بگذارد اجر بزرگی دارد. امیدوارم که همه ما در این مسیر قدم برداریم و شرمنده خون شهیدان نباشیم چرا که شهدا تا آخرین نفس ثابت‌قدم ماندند و برای اعتقادات و آب‌و‌خاک‌، خون خود را نثار کردند.

دختر شهید لاجوردی از این‌که رادیو توانسته با تولید کتاب‌های گویا پیام شهدا را به گوش مخاطبان برساند، اظهار رضایت کرده و گفت: جا دارد که از مسوولان رادیو و این صداهای خوب تشکر کنم. مهدی شاملو، مدیر مجموعه ایران‌صدا هم در بخشی از برنامه گفت: بیش از دو سال است همکاری ما با بنیادشهید شکل‌گرفته و هنرمندان رادیو وقت و انرژی گذاشتند که حاصل این همکاری عرضه ۳۰کتاب گویا در قالب رسانه نوین در حوزه ایثار و شهادت بوده است.

وی یکی از فعالیت‌های ایرانصدا را صداهای درخواستی توسط مخاطبان دانست و تصریح کرد: این مجموعه در شش بخش فعالیت می‌کند که اصلی‌ترین آن کتاب گویاست و این مهم در قالب‌های روایی‌، اجرای چند صدایی‌، تیپ‌گیری و نمایش است. در قسمتی از مراسم هنرمندان تولید کتاب‌های ‌گویا ‌به بیان خاطرات کوتاه پرداخته‌اند.

بهروز رضوی گفت: سعادتی است که آدم در مسیری قرار بگیرد که شاید براساس لیاقتش نباشد. من هم در این مسیر قرار گرفتم که امیدوارم مقبول درگاه خداوندی باشد. محمودرضا قدیریان، مجری هم گفت: به قولی اگر می‌خواهی کاری تاثیر‌گذار باشد باید به هنرمندان بسپاری.

در پایان مراسم از هنرمندانی چون‌ بهروز رضوی‌، رضا خضرایی‌، سعید بارانی‌، محمودرضا قدیریان، حمید یزدانی‌، بهرام ابراهیمی‌، داوود حیدری‌، نرگس آبیار‌، زینب بابایی(فرزند فرزانه معصومیان)‌راضیه گردکاهد، احسان پادگان و مصطفی رفیعی تقدیر به‌عمل آمد.

گروه رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها