280 اثر جدید در راه بازار نشر
مدیرعامل انتشارات «به‌‎نشر»عنوان کرد :

280 اثر جدید در راه بازار نشر

مدیر عامل انتشارات «به نشر» مطرح کرد؛

چاپ 66 میلیون نسخه کتاب توسط آستان قدس رضوی طی 40 سال

مدیر عامل انتشارات «به‌نشر» با اشاره به سابقه نشر در آستان قدس رضوی گفت: چاپ و نشر در مجموعه آستان قدس رضوی 95 سال سابقه دارد و تنها طی دوره چهل ساله انقلاب اسلامی، 66 میلیون نسخه کتاب توسط بخش‌های مختلف این آستان مقدس به چاپ رسیده که نشان از اهمیت و جایگاه والای کتاب در آستان قدس رضوی دارد.
کد خبر: ۱۳۴۷۶۵۸
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،حسین سعیدی در نشست خبری هفته «کتاب، کتابخانه و کتابدار» که با حضور موسسات و مجموعه‌های مرتبط با این حوزه در آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 27 عنوان کتاب توسط آستان قدس رضوی منتشر شده بود و از سال 57 تا 99 این آمار به 14 هزار و 850 کتاب رسیده است که نشان از توجه ویژه به موضوع کتاب و کتاب خوانی دارد.
سعیدی سهم انتشارات به‌نشر از این آمار را هم 6 هزار و 172 عنوان کتاب در شمارگان 26 میلیون نسخه ذکر کرد.
 
بهره‌مندی سالانه 30 میلیون مخاطب از آثار به نشر
وی ادامه داد: یکی از مزیت‌های نشر در آستان قدس رضوی، ایجاد زنجیره کامل از تولید محتوا تا توزیع و معرفی است که این امتیاز در کمتر مجموعه‌ای مشاهده می‌شود.
سعیدی افزود: سالانه بیش از 30 میلیون مخاطب از آثار به‌نشر در فروشگاه‌های این موسسه بهره‌مند می‌شوند و با توجه به مشکلاتی مانند کمبود و افزایش قیمت کاغذ، به نشر نه تنها در انجام مسئولیت خود عقب‌نشینی نکرده بلکه روند رو به رشدی را هم تجربه کرده است.
 
توجه به‌نشر به آثار جوان‌پسند در کنار آثار معرفتی
مدیر عامل به‌نشر اضافه کرد: محور آثار این موسسه متمرکز بر موضوعاتی همچون معارف اسلامی و سبک زندگی اسلامی است و در همین راستا 160 اثر در موضوع ارزش‌های نظام ولایی و گفتمان انقلاب اسلامی و 200 اثر با محوریت سنت و سیره اهل بیت(ع) تاکنون به چاپ رسیده است.
وی بیان کرد: یکی از محورهای فعالیت‌های به‌نشر روی آوردن به قالب‌های جوان پسند در حوزه داستان است که در این حوزه تاکنون موضوعات معارفی، دینی و اخلاقی را در قالب داستان و رمان‌های طولانی به مخاطبان عرضه کرده است که با استقبال بالای مخاطبان مواجه شده است.
 
پرداختن به ادبیات دینی با هدف جریان‌سازی در سطح کشور
سعیدی پرداختن به موضوع ادبیات دینی با دو هدف اصلی گسترش و تعمیق معارف دینی در بین نسل جوان و جریان‌سازی در سطح کشور را از رویکردهای جدید این موسسه دانست و گفت: چالش‌های این عرصه شناسایی شده است و اقداماتی نیز در همین راستا در حال اجراست.
وی ایجاد شبکه پدیدآوردندگان کتاب در حوزه مباحث دینی، برگزارش نشست‌های مسئله کاوی، انتشار گاهنامه تخصصی ادبیات، تربیت مدرسان و نویسندگان را برخی از اقدامات در راستای گسترش و تعمیق معارف دینی در بین نسل جوان جامعه برشمرد.
 
حضور فعال در عرصه نشر الکترونیک و ارائه کتاب‌های صوتی
وی در ادامه به رویکردهای تحولی در سال‌های اخیر اشاره کرد و حضور فعال در حوزه نشر الکترونیک، تولید اپلیکیشن کتاب خوان و ارائه کتاب‌های صوتی،  توسعه فعالیت در حوزه بین‌الملل، انتشار 86 کتاب کودک و نوجوان به زبان‌های مختلف را از جمله این فعالیت‌های برشمرد.
به گفته سعیدی، این رویکردها از جمله دلایل مهمی بوده که سبب شده است انتشارات به‌نشر 7 عنوان ناشر برتر را کسب کند.
 
مشکلات و مطالبات اهالی نشر
سعیدی به مشکلات حوزه نشر هم اشاره و تصریح کرد: موضوع افزایش قیمت تمام شده کاغذ و تعطیلی برخی از کارخانه‌های تولید کاغذ، عدم حمایت از کتاب فروشی‌ها، بی‌توجهی به مالکیت معنوی و فکری آثار و تولید آثار بی کیفیت از دغدغه‌ها و نگرانی‌های فعالان این حوزه است.
وی برخی مطالبات اهالی نشر را هم برشمرد و گفت:  تشویق مولفان و تکریم نویسندگان، رسیدگی به مسئله قاچاق کتاب، شفاف بودن قانون کپی رایت، توجه به نشر بین‌المللی و همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی با همکاری صدا و سیما از مطالبات ما در حوزه چاپ و نشر آثار است.
 
از رونمایی گنجینه صوتی تا اهدای کتاب به زندانیان
وی همچنین به فعالیت‌های این موسسه در هفته کتاب اشاره کرد و گفت: شعار امسال وزارت ارشاد در هفته کتاب«جای خالی را با کتاب پر کنیم» است که سعی کرده‌ایم به این شعار تحقق ببخشیم.
وی غنی کردن محتوایی فروشگاه‌های به‌نشر، رونمایی از آثار 16 تن از بزرگان حوزه کتاب، رونمایی از گنجینه صوتی، اهداء کتاب به بانوان زندانی و همچنین رونمایی از مجموعه سه جلدی «قصه فاطمیون» را از دیگر برنامه‌های این موسسه در هفته کتاب اعلام کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها