رئیس‌جمهوری در بدو ورود به استان اردبیل در فرودگاه پارس آباد مغان گفت: این استان دارای ظرفیت‌های غنی کشاورزی و گردشگری است و باید این ظرفیت‌ها در جهت توسعه استان بکار گرفته شود.
رئیس‌جمهوری در بدو ورود به استان اردبیل در فرودگاه پارس آباد مغان گفت: این استان دارای ظرفیت‌های غنی کشاورزی و گردشگری است و باید این ظرفیت‌ها در جهت توسعه استان بکار گرفته شود.
کد خبر: ۱۳۴۶۸۴۳
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری که اردبیل را به عنوان مقصد هشتمین سفر استانی انتخاب کرده بود، در قالب سفری یک‌روزه میهمان استان اردبیل بود که این سفر در نهایت دستاوردهای قابل توجهی برای استان به ارمغان آورد.
ظرفیت‌های کشاورزی وگردشگری اردبیل برای توسعه بکار گرفته شود
رئیس‌جمهوری در بدو ورود به استان اردبیل در فرودگاه پارس آباد مغان گفت: این استان دارای ظرفیت‌های غنی کشاورزی و گردشگری است و باید این ظرفیت‌ها در جهت توسعه استان بکار گرفته شود.
آیت‌الله ابراهیم رئیسی بیان کرد: این ظرفیت‌ها با استفاده از نظرات مسئولان استانی و کارشناسان احصا شده و برای توسعه استان در این بخش‌ها برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت داریم.
آیت‌الله رئیسی اظهارکرد: ظرفیت‌های کشاورزی استان در بخش آب و خاک  به گونه‌ای است که در طول سال در منطقه می‌توان چندین بار اقدام به کشت و داشت کرد و بر این اساس استان اردبیل بواقع قطب کشاورزی است 
رئیس‌جمهوری را در این سفر معاونان و تعدادی از وزرای دولت از جمله وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر اقتصاد، معاون توسعه روستایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این سفر همراهی می‌کنند و به نمایندگی از دولت با مردم شهرستان‌های مختلف استان دیدار و در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار خواهند گرفت.
رئیس‌جمهوری از عملیات پایاب سد خداآفرین بازدید کرد
پروژه شبکه آبیاری و زهکشی سد خداآفرین با وسعت ۴۳ هزار هکتار در محدوده استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل اجرا می‌گردد که اغلب اراضی آن در حدود ۳۷ هزار هکتار در محدوده استان اردبیل در قالب چهار ناحیه عمرانی مختلف قرار دارد.
شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بزرگترین و مدرن‌ترین شبکه شمال‌غرب کشور است که آب مورد نیاز آن از طریق سد مخزنی خداآفرین و سد تنظیمی-انحرافی قیزقلعه تامین می‌شود.
شبکه خداآفرین در محدوده شهرستان‌های اصلاندوز ، پارس‌آباد و بیله‌سوار در قالب چهار واحد عمرانی اجر می‌شود و این پروژه دارای ۴۳ ایستگاه پمپاژ ، پنج پست برق، ۷۰خط ۱۳۲کیلوولت و ۲۶۶خط ۲۰کیلوولت است که طول کانال اصلی از سد قیزقلعه تا انتهای پروژه خداآفرین ۱۴۴ کیلومتر است و ۹۲ کیلومتر آن در استان اردبیل قرار گرفته است.
پایاب خداآفرین حدود ۳۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی دیم دشت مغان را در استان اردبیل آبی خواهد کرد ، طرح شبکه‌های فرعی و آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب (پایاب خداآفرین) در چهار ناحیه عمرانی یک ، دو ، سه و چهار عملیاتی شده است.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جریان هشتمین سفر استانی خود به استان اردبیل از پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان بازدید و پس از استماع گزارش وضعیت این پروژه بر تسریع و رفع مشکلات آن تاکید کرد.
تاکید رئیس جمهور بر تسریع در تکمیل پروژه باند دوم جاده پارس آباد - اردبیل
رئیس جمهور تسریع در ساخت پروژه نیمه‌تمام باند دوم جاده پارس آباد - اردبیل را برای رفع دغدغه و نگرانی مردم درباره تصادفات و تلفات جاده‌ای دارای اهمیت مضاعف دانست و بر تکمیل این جاده در کمترین زمان ممکن و با کیفیت مناسب تاکید کرد.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از پروژه احداث باند دوم پارس‌آباد - اردبیل با گزارش مسئولان پروژه در جریان روند ساخت و تکمیل آن قرار گرفت.
رئیس جمهور با ابراز ناخرسندی از تاخیر ۹ ساله در تکمیل این پروژه و تلفات روزانه جاده اردبیل- پارس‌آباد گفت: این تاخیر طولانی در ساخت یک جاده مهم پسندیده نیست و باید با تامین اعتبارات لازم و همت مضاعف در کمترین زمان ممکن و با کیفیت مناسب تکمیل شود.
در این بازدید شماری از کارگران و مردم محل با حضور در کنار رئیس جمهور از نزدیک مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند و پس از دستور رئیس جمهور به استاندار و وزیران، با شعارهایی حمایت و پشتیبانی خود را از دولت نشان دادند.
راه آهن اردبیل باید خیلی زودتر از این‌ها به بهره برداری می‌رسید
عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر، از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی به اردبیل، از پروژه راه‌آهن اردبیل بازدید کرد و گفت: انتظار مردم استان اردبیل برای افتتاح راه‌آهن طولانی شده است و این پروژه که یکی از زیرساخت‌های استان محسوب می‌شود، باید با جدیت تکمیل گردد.
 
رئیس جمهور در این بازدید گفت: انتظار مردم استان اردبیل برای افتتاح راه‌آهن طولانی شده است و این پروژه که یکی از زیرساخت‌های استان محسوب می‌شود، باید با جدیت تکمیل گردد.
دکتر رئیسی با اشاره به نقش مهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار و مسافر در این استان حاصلخیز و گردشگرپذیر گفت: امیدوارم تا یکسال آینده سوت قطار در ایستگاه راه‌آهن اردبیل به صدا دربیاید، هرچند مدیران پروژه، وعده نزدیک‌تری داده‌اند.
دولت مصمم است جایگاه و سطح استان اردبیل را ارتقا دهد
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر به استان اردبیل، در نشست خبری با تشریح برنامه‌ها و تصمیماتی که برای رفع مشکلات استان اردبیل اتخاذ شده است، گفت: استان اردبیل از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و دولت مصمم است با فعال کردن ظرفیت‌ها، جایگاه و سطح استان اردبیل را ارتقا دهد.
رئیس جمهور با بیان اینکه وجود طرح‌های نیمه تمام در استان اردبیل مردم استان را رنج می‌دهد، گفت: برخی از پروژه‌ها چندین سال است که معطل مانده و تاخیر در تکمیل آن، باعث ایجاد فرسودگی در تجهیزات و زیرساخت‌ها شده است.
آیت‌الله رئیسی ضرورت تکمیل جاده‌های مواصلاتی و جلوگیری از تلفات جاده‌ای را برای استان حائز اهمیت دانست و گفت: در بازدید از جاده پارس آباد- اردبیل مقرر شد با اولویت‌بندی‌، این پروژه به سرعت تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.
دکتر رئیسی افزود: همچنین مقرر شد راه‌آهن اردبیل که با تاخیر چندین ساله به یک آرزو برای مردم اردبیل تبدیل شده است، با اقدام جهادی و تامین اعتبار لازم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
رئیس جمهور گفت: فروش مازاد دارایی‌های‌ دولت، یکی از راه‌های تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی این چنینی خواهد بود.
آیت‌الله رئیسی اظهار كرد: برای توسعه کشاورزی استان هم مقرر شد حوزه صنایع تبدیلی و تضمین خرید محصولات کشاورزی با اولویت پیگیری شود.
آقای رئیسی با اشاره به مطالبه مردم استان در زمینه مناطق آزاد بيان كرد: تاسیس منطقه آزاد جزو مصوبات مجمع تشخیص مصلحت است اما باید توجه داشت که مناطق آزاد نباید به مرکز واردات کالا تبدیل شود.
 رقيه لهجه- خبرنگار
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها