مدیر رادیو پیام در نشست خبری مطرح کرد

«رسم زمونه» شادتر می‌شود

نشست خبری عوامل برنامه رادیویی «رسم زمونه» روز گذشته باحضور شهرام ملازاده مدیر شبکه رادیویی پیام و آوا، رسول نجفیان گوینده، خواننده و نویسنده برنامه، عباس اسعدی‌مقدم تهیه‌کننده و محمد بغدادی مدیر پخش برگزار شد. پیش از این نشست، دست‌اندرکاران برنامه در واحد ۱۶۲ اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان صداوسیما، شنونده نظرهای مخاطبان بودند و در حین نشست هم به پیام‌های آنان پاسخ داد. برنامه رسم زمونه ظهرهای جمعه از شبکه رادیویی پیام پخش می‌شود. اگر از شنوندگان این برنامه هستید برای شما بخش‌هایی از این نشست را در گزارش پیش‌رو مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۴۵۵۸۵

رسم زمونه همانند ندارد
به گزارش جام‌جم، شهرام ملازاده، مدیر شبکه رادیویی پیام ابتدای این نشست بیان کرد: یک‌سالی از آغاز برنامه رسم زمونه می‌گذرد و پیشنهاد ساخت این برنامه اولین‌بار از طرف استاد رسول نجفیان به شبکه ما داده شد و طی جلساتی که با ایشان داشتیم جزئیات برنامه را مورد بررسی قرار دادیم و به پخش کنونی این برنامه رسیدیم.
وی تاکید کرد: این برنامه نمونه‌ای در دنیا و رسانه‌ملی ندارد و استاد نجفیان به تنهایی کار نویسندگی، تحقیق، نوازندگی، خوانندگی و اجرای برنامه را به‌عهده دارند.
ملازاده خاطرنشان کرد: رسم زمونه، جزو پرمخاطب‌ترین برنامه‌های رادیویی است. در تماس‌های امروز بیشتر مخاطبان از ما خواستند در طول هفته پخش مجدد داشته باشیم و ما متاسفانه با محدودیت‌هایی که داریم نتوانستیم پاسخگوی این نیاز مخاطبان باشیم. درحال بررسی هستیم تا بتوانیم در یکی از شب‌های ایام هفته، پخش مجدد داشته باشیم. مدیر شبکه رادیویی پیام ادامه داد: از سال‌های دور در رادیو برنامه‌ای نوستالژی با عنوان «قصه ظهر جمعه» داشتیم و به همین دلیل ساعت پخش برنامه رسم زمونه را ظهر جمعه قرار دادیم و بیشتر مخاطبان از ما می‌خواستند استاد نجفیان فضای برنامه را شادتر کنند و قرار است از این هفته فضای برنامه شادتر شود.
مشکات تبرائیان، مدیر واحد ۱۶۲روابط‌عمومی رسانه‌ملی هم ابتدای نشست به تعداد تماس‌های مخاطبان تا آن زمان، در این واحد اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد در طول این یک ساعت ۱۰۵تماس مستقیم داشتیم. ۱۳۳پیام هم در پیامگیر ۱۶۲ ثبت شده است و می‌شود گفت در این یک ساعت ۲۳۸پیام از مردم دریافت کردیم.
تناسب موسیقی با فضای برنامه
رسول نجفیان، مجری این برنامه هم از حاضران در نشست بود که به پیام‌های مردم پاسخ می‌داد. او ابتدا درباره احساسش نسبت به تماس‌های مردمی بیان کرد: مردم چه در تماس‌هایی که برقرار می‌کنند و چه در دیدارهایی که در کوچه و خیابان و حتی در شهرستان‌های دور با آنها داشتم، ابراز لطف کردند. البته شنیده‌ام در هر برنامه حدود یک درصد می‌توانند تماس بگیرند، بقیه یا عادت به تماس گرفتن ندارند یا موفق نمی‌شوند. من همیشه به این تماس‌ها افتخار می‌کنم و شادمانم. نجفیان افزود: سال‌ها هدفم این بود که فرهنگ و شعر فارسی را از طریق یک برنامه به گوش مخاطبان برسانم. درصد بالایی از ادبیات بعد آموزش عمومی دارد و من با این دید به برنامه وارد شدم. وقتی یک چوپان، مکانیک، رفتگر یا... پرسش‌هایی درباره شیوه رفتار در زندگی داشته باشد از کجا باید پاسخش را دریابد. برنامه با پخش قصه‌هایی از مولانا و... می‌تواند این کارکرد را داشته باشد.
او ادامه داد: خاطرم هست برای کاری دیگر پیش آقای شاه‌آبادی رفته بودم و حرف از چنین طرحی شد. گفتند این برنامه را به رادیو پیام بیاور. گفتم رادیو پیام بستر مناسبی برای این برنامه هست؟ و ایشان گفتند مدیریت این کار بسیار مهم است و من را به آقای دکتر ملازاده معرفی کردند. برای این برنامه ۵۰ درصد اراده من و ۵۰ درصد مدیریت جناب ملازاده موثر بود. البته کار ما گروهی است و همه دوستان دارند زحمت می‌کشند.
نجفیان بیان کرد: بسیار خوشحالم که استقبال خوبی از برنامه شده است. خیلی وقت‌ها برای این‌که برنامه‌ای به دل مردم بنشیند هزینه زیادی می‌شود. برای این برنامه که کوچک‌ترین تبلیغاتی ندارد، این میزان شنیده شدن خیلی خوب است. ما فقط کار را انجام می‌دهیم، ولی درواقع این محتوای فرهنگی و ادبی ادبیات فارسی است که به دل مخاطبان می‌نشیند. ادبیات ما انسان‌ساز است و برای همین، آدم‌ها اینقدر به آن توجه دارند و شنیده می‌شود. این محتوا را باید در آموزش عمومی جاری کنیم.
این بازیگر و خواننده درباره پیام‌هایی که برنامه را غمگین خوانده بودند، گفت: این برنامه غمگین نیست، ولی الکی خوش هم نیست. فضای برنامه عرفانی است و برای همین نمی‌توان در آن با موسیقی شاد و اجرای ارکستر مفاهیم را بیان کرد. موسیقی ما در دستگاه شور ممکن است قطره اشکی به چشم شنوندگان بیاورد ولی مفاهیم را به‌خوبی منتقل می‌کند.
«رسم زمونه» شادتر می‌شود
حرف دل مردم
عباس اسعدی‌مقدم، تهیه‌کننده برنامه هم از دیگر حاضران در نشست بود که بیان کرد: شنیدن صدای مردم برایم لذت‌بخش بود. مردم از این راضی هستند که رسم زمونه، رنگ و بوی سیاسی به خود نگرفته است و می‌توانند حرف دلشان را از آن بشنوند.
اسعدی‌مقدم همچنین از تمایل مخاطبان برای برگزاری مسابقه در برنامه گفت که ملازاده در این خصوص پاسخ داد: مشکلی در تامین هزینه جایزه نداریم. هرچند بخش مسابقات را به رادیونمای شبکه بردیم که پربیننده‌ترین رادیونمای کشور است. به‌رغم این‌که هزینه چندانی برای آن نمی‌کنیم اما با شبکه‌های تلویزیونی رقابت می‌کند. اگر دوستان موافق باشند در جلسه طرح و برنامه صحبت و برای این برنامه یک مسابقه پیش‌بینی می‌کنیم.
محمد بغدادی، مدیرپخش و نظارت رادیو پیام هم از دیگر پاسخگویان در این جلسه بود که بیان کرد: این برنامه به واسطه حضور استاد نجفیان، شخصیت و کاریزمایی دارد که تا عمق جان مخاطبان نفوذ کرده است و اشک آنها را جاری می‌کند. شرایطی که استاد در برنامه ایجاد کردند، اقبال عمومی در پی داشته است.
او ادامه داد: برنامه از مسیرهای مختلف ازجمله فضای مجازی منتشر می‌شود. استاد در قالب برنامه موضوعاتی مانند حق‌الناس، مهربانی، احترام به والدین و... بیان می‌کنند که روی مخاطبان تاثیرگذار است.

نوشین مجلسی - رسانه / روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها