در این گزارش به برخی از نکات ساده در خصوص نحوه صحیح نشستن صندلی راننده اشاره کرده ایم.
کد خبر: ۱۳۴۴۲۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، کمردرد، شانه‌ درد، گردن درد، این ها رایج ترین شکایت افرادی است که برای مدت طولانی و به طور منظم یک جا می‌نشینند. این نشستن می تواند روی صندلی ماشین باشد یا پشت میز که هر کدام متفاوت است.

بسیاری از افراد ممکن است بدون اینکه متوجه باشند، خود را مجبور به نشستن در یک وضعیت نادرست می کنند که همین نوع نشستن نادرست می تواند باعث ایجاد آسیب‌های زیادی بر بدن شود.

زمانی که به درستی پشت صندلی می نشینید، باعث می شود هم احساس بهتری و هم دید بهتر داشته باشید و همچنین باعث می شود واکنس سریعی نسبت به اتفاقات داشته باشید، حفظ تمام این موارد باعث می شود یک رانندگی ایمنی را داشته باشید.

حفظ وضعیت بدنی خوب عادتی است که رانندگان باید آن را بیاموزند؛ وقتی خسته هستیم باعث می شود فعالیت بدنی افت کند و این عامل باعث ایجاد تنش عضلانی، درد کمر و مفاصل و کاهش گردش خون می شود و در نهایت باعث می‌شود شما حتی بیشتر احساس خستگی کنید.

برای حفظ نشستن حین رانندگی می‌توانید با تنظیم موقعیت‌های اولیه شروع کنید؛ صندلی کاملاً عقب و در پایین‌ترین ارتفاع، فرمان کاملاً بالا و باشد. برخی خودرو‌ها در برخی موارد اجزای صندلی قابل تنظیم ندارند، بنابراین سعی کنید خودتان به طور دستی این امکان را فراهم کنید.

در حالی که روی صندلی راننده نشسته اید، صندلی خود را روی راحت‌ترین ارتفاع تنظیم کنید که به شما امکان می‌دهد حداکثر دید را در جاده داشته باشید. نباید خیلی پایین باشید که از روی فرمان جاده را ببنیدو همچنین نباید دید شما مسدود باشد.

به عنوان یک راهنما باید گفت که حدود ۸ سانتی متر باید بالاتر از فرمان باشید. از طرف دیگر، شما باید فاصله کافی از سر تا سقف را داشته باشید و دید شما از شیشه جلو نباید توسط آفتابگیر یا سایر اشیاء بالا مسدود شود.

صندلی را به گونه‌ای تنظیم کنید که پا‌های شما به راحتی بتوانند پدال‌های گاز و ترمز را لمس کنند، زانو‌های شما تنها باید کمی خم شوند.

اگر صندلی ماشین دارای یک بالشتک قابل تنظیم است، زاویه را به گونه‌ای تنظیم کنید که ران‌ شما در طول کوسن قرار بگیرند. همچنین باید بین زانو‌های شما و صندلی فاصله وجود داشته باشد، باید از فشار پشت زانو که باعث قطع گردش خون می‌شود جلوگیری کنید.

مطمئن شوید که کمر شما تحت زاویه خیلی خوبی است و به کمرتان فشاری وارد نمی شود. خیلی به عقب نخوابید، یک زاویه خوب بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه است.

در صورت وجود، تکیه گاه کمری آن را طوری تنظیم کنید که به راحتی و بدون هیچ فشاری در پشت شما قرار گیرد. تکیه گاه کمری شکاف بین ستون فقرات کمری و صندلی را پر می‌کند و از انحنای طبیعی پایین کمر به سمت داخل پشتیبانی می‌کند.

باید به اندازه کافی از فرمان فاصله داشته باشید تا به کمربند ایمنی زمان کافی برای واکنش برای باز شدن کیسه هوا را در هنگام برخورد بدهید. در حین رانندگی، تا حد امکان هر دو دست خود را روی فرمان نگه دارید تا وضعیت بدن متعادل شود. پشت سری را طوری قرار دهید که در مرکز سر شما قرار گیرد و تا حد امکان به سر شما نزدیک شود تا از کمترین آسیب ناشی از ضربه اطمینان حاصل کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها