امیرحسین شریفی تهیهکننده در این باره به جام جم گفت: همین دو هفته پیش بود که رحیمیپور فیلمنامه سریالی انقلابی را برایم فرستاد. فیلمنامه را خواندم و دیدم هنوز همان نگاه متعالی به آدمهای جنگ را در کار دارد و با همان خلق و خوی انسانی، به شخصیت پردازی پرداخته و بدون پردهدریهای اخلاقی، داستانی جذاب روایت کرده. به دنبال این بودیم که شرایط تولید سریال را فراهم کنیم ولی افسوس که رحیمیپور فوت کرد.
تهیهکننده سریال "روزهای بیقراری" درباره کمکاری رحیمیپور در سالهای اخیر افزود: او به غیر از فیلمهایی مانند "زندان دوله تو" و "اتاق یک" که بارها از تلویزیون پخش شد سابقه ساخت سریال "آبدارشاه" را هم داشت که سریال بدی نبود ولی متاسفانه سالها بیکار بود و نتوانست کار کند.
شریفی با اشاره به تلاشهایش برای ساخت یک فیلم تلویزیونی به کارگردانی رحیمی پور گفت: در دو دههای که این فیلمساز، بیکار بود سعی و تلاش من و برخی همکاران نزدیک بر این بود که بتوانیم شرایط فعالیت دوبارهاش را فراهم کنیم و حتی یک بار رضایت علی دارابی معاون وقت سیما برای ساخت یک تلهفیلم درجه یک با فیلمنامهای مهیج را گرفتیم ولی متاسفانه آن پروژه هم به دلایل مختلف و برخی کملطفیها تولید نشد.
امیرحسین شریفی درباره دو فیلم رحیمیپور با نامهای "الماس بنفش" و "مستاجر" که بارها از تلویزیون پخش شده بیان داشت: این دو فیلم را کنار هم کار کردیم و او کارگردانی میکرد و من کارهای تولید را برعهده داشتم. با اینکه هر یک از این دو فیلم در گونهای خاص بود ولی از نظر تکنیکی رحیمیپور سعی کرد تعادل لازم در کارگردانی را حفظ کند و فیلمهای قابل قبولی بیافریند به خصوص در کمدیش حتی برای یک سکانس گرفتار ابتذال نشد و محصولی سالم خلق کرد.
این تهیهکننده گفت: هر بار که "مستاجر" از تلویزیون پخش میشد به این فکر میکردم که چه راحت هادی اسلامی که از هنرپیشگان بزرگ ما بود، از دست رفت و حالا احتمالا اگر مجددا این فیلم روی آنتن برود باید افسوس رحلت کارگردانش را هم بخورم.
تهیهکننده سریالهای "مرد نقرهای" و "خانه بی پرنده" گفت: رحیم رحیمیپور از جمله هنرمندان مومن و انقلابی به معنای واقعی کلمه بود و با اینکه از نظر مادی در مضیقه بود ولی هیچ گاه گرفتار سفارشیسازی مرسوم نشد چون اعتقاداتی داشت که آنها را با هیچ چیز عوض نمیکرد.
شریفی ادامه داد: رحیمی پور اگر میخواست میتوانست یکی از همین سریالهای مرسوم شبکه خانگی را بسازد و دستمزد خوب هم بگیرد ولی وجدانش اجازه این کار را به او نداد چون هیچ گاه دلش نخواست پا روی عقایدش بگذارد و همکار تولید محصولاتی شود که اخلاقیات را زیر پا میگذارند.
تهیهکننده "زاویه هفتم" و "حجر بن عدی" گفت: فیلمنامه انقلابی رحیمیپور برای سریالی بود که کاملا بر مدار ارزشها و اخلاقیات خانوادههای ایرانی نگاشته شده بود و او ترجیح میداد سریالش را برای تلویزیون بسازد چون با وجود همه ناملایماتی که در دوران بیکاری خود تحمل کرد باز گمانش این بود که رسانه ملی، رسانه اول ماست و باید سعی کنیم با تولیدات مفید برای این رسانه، اسباب رشد روزافزونش را فراهم نماییم.
حامد مظفری/جام جم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد